Hirdetés
Érdekes lépésre szánta el magát a Microsoft, ugyanis az előzetesen kiküldött adatokban közölt specifikációkhoz képest az Xbox One végleges verziója gyorsabb lesz. Ez persze nem gond, hiszen a fejlesztők biztos örülnek az extra sebességnek, de kisebb fennakadásokat jelenthet az első körben leszállított lapkák esetében. Korábban már megtudtuk, hogy az AMD az Xbox One-t és a PlayStation 4-et szinte ugyanazokból a fejlesztésekből építi fel, és mára az is kiderült, hogy a cég 1,6 GHz-et ajánlott a processzormagoknak és 800 MHz-et a grafikus vezérlőnek. Információink szerint a Sony ezekkel a paraméterekkel elégedett is volt, de a Microsoft a grafikus vezérlő esetében inkább 853 MHz-es órajelet kér.

Jelentős változásról szó sincs, így az AMD képes lekövetni az új igényt, viszont a már legyártott, és a korábbi 800 MHz-re hitelesített lapkákat érdemes visszahívni tesztelésre, hiszen kicsi ugyan az esélye, hogy a 853 MHz-et ne bírják, de nem elképzelhetetlen. Mivel az érintettek csak pár hete gyártják a termékeket, így ez a változás még épphogy belefér.
Az Xbox One azonban még a magasabb órajel ellenére sem lesz majd olyan gyors, mint a PlayStation 4, így túl sok lényegi változás nem történt. Viszont a gyártással kapcsolatos aktuális specifikációk alapján számszerűsíteni lehet, hogy a két konzol között mi is a különbség, így ezt az alábbi táblázatban meg is tesszük. Ez persze még mindig változhat, de lényegében már a tömeggyártás fázisában tartanak az érintettek, így jó esély van rá, hogy ezek a végleges paraméterek.
| Platform | Xbox One | PlayStation 4 | 
|---|---|---|
| Felhasznált lapka | speciális AMD APU | speciális AMD APU | 
| Processzorarchitektúra | 
 AMD Jaguar  | 
|
| Processzormagok száma | 8 | 8 | 
| L2 gyorsítótár mérete | 2 x 2 MB | 2 x 2 MB | 
| Processzormagok órajele | 1,6 GHz | 
1,6 GHz | 
| CPU számítási teljesítménye | 102,4 GFLOPS | 
102,4 GFLOPS | 
| Integrált grafikus vezérlő | AMD GCN architektúra | |
| CU-k száma | 12 | 18 | 
| Shader részelemek száma | 768 | 1152 | 
| Textúrázó csatornák száma | 48 | 72 | 
| IGP magórajel | 
853 MHz | 
800 MHz | 
| IGP számítási teljesítménye | 1310,2 GFLOPS | 
1843,2 GFLOPS | 
| Beágyazott memória | 32 MB ESRAM | - | 
| ESRAM sávszélessége | 218,4 GB/s | - | 
| Rendszermemória kapacitása | 8 GB | 8 GB | 
| Rendszermemória típusa | DDR3 | GDDR5 | 
| Memóriabusz | 256 bit | 256 bit | 
| Rendszermemória effektív órajele | 2133 MHz | 5500 MHz | 
| Rendszermemória sávszélessége | 68,3 GB/s | 176 GB/s | 
Mindkét gép esetben derekas a számítási teljesítmény, bár ezt nehéz összehasonlítani az aktuálisan is elérhető konzolokkal. Viszont a PlayStation 3 Cell nevű, heterogén módon programozható processzora hasonló elven működik, mint az új gépek speciális APU-i. Ebből a szempontból a PlayStation 3-ban 204,8 GFLOPS számítási teljesítmény állt a fejlesztők rendelkezésére, amit az Xbox One és a PlayStation 4 által kínált rendre 1412,6 és 1945,6 GFLOPS-os paramétere is messze lehagy. Persze ez nem meglepő, mivel a friss konzolok hét évvel újabbak lesznek, ami sok idő a számítástechnikában.
		
		
		
		