Temérdek újítással futott be a friss GeForce driver

A WHQL minősítésű, 526.98-as eszközillesztő még a hibajavításokra is gondolt.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 526.98-as meghajtót, amely a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, a World of Warcraft: Dragonflight, a Warhammer 40,000: Darktide, a WRC Generations – The FIA WRC Official Game és a Monster Hunter Rise: Sunbreak című játékhoz kínál új vagy frissített profilt – ahol elérhető ott a DLAA-t, a DLSS 2-t és 3-at, illetve a Reflexet támogatja. Ezeken túlmenően a CUDA 12, illetve a GeForce RTX 4080 kezelése is megoldott, továbbá a Vulkan implementáció bővült a VK_NV_memory_decompression és a VK_NV_copy_memory_indirect kiterjesztésekkel, amelyek a GDeflate formátum kezelését biztosítják.

Hirdetés

A FreeSync vagy Adaptive-Sync kijelzők hitelesítése haladt tovább, aminek hála számos új megjelenítő került fel az erre vonatkozó listára. Konkrétan az AOC AG275QX, AG325QX, PD27S és Q32G3WG3, az ASUS PG42UQ, VG249QM1A és XG32UQ, a Corsair 32QHD240, az Eve ES07D02, illetve a Philips 27M1N5900, FTV OLED907 és FTV OLED937 nevű megoldásokról van szó.

A fentiek mellett újítás a HDR10+ Gaming tényleges támogatás, amit az előző évben prezentált a Samsung. Ezzel GeForce GTX 16, illetve RTX 20, 30 és 40 széria mellett megjelenik a forrásoldali tone mapping direkt megjeleníthetősége a megfelelő kijelzőkön, ezt ugyanakkor natívan kell támogatnia az adott játéknak az NVAPI erre tervezett kiegészítésén keresztül. Emellett az NVIDIA a DLSS 3-hoz elkészítette a vertikális szinkronizáció kezelésének lehetőségét, de ez kizárólag aktív G-Sync mellett működik, vagyis normál kijelzővel nem használható.

A friss csomag hibajavításokat is tartalmaz, amelyeket az alábbi felsorolás részletez:

  • Biztosan megjelenik majd a G-Sync logó az LG OLED TV-k menüjében, ha GeForce RTX 40-es sorozatú VGA-hoz csatlakoznak
  • Megszűnik az Uncharted: Legacy of Thieves Collection című játék stabilitási problémája a GeForce GTX 10 sorozatú VGA-kkal
  • A Cinema4D és Redshift3D alkalmazások esetében a videomemória allokációja nem okoz többet TDR-hez vezető rendszerösszeomlást
  • A Daz Studio mostantól nem fog összeomlani szimuláció futtatása mellett, miután a felhasználó frissítette az eszközillesztőt
  • A Desktop Window Manager, vagyis a dwm.exe szervizfolyamat többet nem fog érthetetlenül nagy GPU-terhelést mutatni az egyes, GeForce VGA-val rendelkező PC-ken
  • A QNIX QX2710, a Fujitsu Siemens SL23T-1, a Dell UP2715K és a HP Z27q notebookokon mostantól minden csatlakoztatott kijelzőn kiválasztható lesz a natívan támogatott felbontás

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül. Ugyanitt hozzáférhető a friss csomag, tartalomkészítőknek való Studio verziója is.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől) és 11 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 700 (csak Maxwell architektúrájú GPU-k), 900, 1000, 1600 (Super), 2000 (Super), 3000, 4000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.21.0713-as verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények