Fujitsu blog: amit a garanciáról tudni érdemes

Senki sem szereti, ha számítógépét szervizbe kell vinni, de erre az eshetőségre is fel kell készülni, így nem árt, ha már a vásárlás előtt tisztában vagyunk vele, hogy milyen lehetőségeink vannak ezen a téren az egyes gyártóknál. A Fujitsu esetében ez akár 5 év helyszíni garancia is lehet! A hazai, kiskereskedelmi forgalomban jellemzően két év nemzetközi, úgynevezett beviteli (szerviz) garanciát kapunk a Fujitsu tabletekre és notebookokra. Ez a legegyszerűbbnek mondható, hagyományos szolgáltatás: hibás készülékünket visszavihetjük a kiskereskedőhöz, ahol vásároltuk, de közvetlenül is felvehetjük a kapcsolatot a Fujitsuval telefonon vagy internetes űrlap segítségével.

Ebben a folyamatban a termék sorozatszámára (S/N, tíz karakteres) lesz szükségünk, és jó esetben a vPro technológia vagy a rendszerdiagnosztikai hibakód alapján távolról azonosítani tudják a problémánkat. A Fujitsu országos szintű szervizhálózattal dolgozik, az alábbi linken tudjuk kideríteni, hogy melyikhez fordulhatunk, de ebben telefonon is segítenek. Boros Sándortól, a hazai Fujitsu szerviz igazgatójától tudtuk meg, hogy átlagosan 3-5 munkanapot vesz igénybe egy garanciális javítási folyamat, de természetesen egy bonyolultabb, speciális alkatrész cseréje hosszabb ideig is eltarthat.

Mivel a Fujitsu elsősorban vállalati felhasználásra szánt notebookokat kínál, garanciából is van többféle, egyedi lehetőség. Mint már említettük, hosszát tekintve akár öt évre is bővíthető. A szállítás és javítás kapcsán a beviteli szervizgaranciát első lépésben begyűjtési és visszaszállítási garanciára bővíthetjük, ekkor a Fujitsu megbízott szervizének logisztikai partnere jön ki hozzánk, viszi be díjmentesen a gépet és hozza vissza megjavítva. Hasonlóan működik a kaputól kapuig (helyszíni cserés) garancia is, csakhogy ilyenkor a futár egy új, miénkkel azonos vagy egyenértékű eszközt ad át. Természetesen helyszíni garanciát is kínál a Fujitsu, ennek keretein belül a javítást végző szakember jön ki hozzánk, és helyben végzi el a javítást.

Fontos technikai megjegyzés, hogy alapesetben a Fujitsu nem vállal felelősséget az adatmentésért, megtörténhet, hogy javítás közben, rendszervisszaállításkor elvesznek személyes állományaink. Ha viszont kifejezetten kérjük, óradíjas elszámolás szerint elvégzik a mentést, majd visszaállítást. A merevlemez SSD-re cserélésekor is célszerű a márkaszervizhez fordulni, bár a művelet garanciavesztés nélkül, otthon is elvégezhető. Úgy gondoljuk, olvasóinknak lehetnek további, Fujitsu garanciával és szervizeléssel kapcsolatos kérdései, ezeket szívesen várjuk a blogbejegyzéshez kapcsolódó fórumban, hogy továbbíthassuk őket az illetékeseknek és később közzétegyük a hivatalos válaszokat.

Azóta történt

Előzmények