Utolérte a DirectX 12 a legnépszerűbb sportjátékot

Jelentősen csökken a FIFA 2018 gépigénye, ha a játékos az explicit API-ra írt módot választja.

A PC-s játékok piacán szokás általánosan úgy kezelni a sportjátékokat, hogy technikailag ezek fejlődnek a legkevésbé. Ez persze nem feltétlenül igaz, így nem is érdemes általánosítani, de volt idő, amikor így volt, tehát nem véletlen alakult ki ez a nézet.

Hirdetés

Az utóbbi időben azonban a PC-s sportjátékok technikailag is határozottan fejlődnek, és ez különösen igaz a FIFA sorozatra, amely az új konzolok megjelenése után szakított a korábbi apró, éves ráncfelvarrásokkal, és az Electronic Arts EA Sports részlege minden esztendőben megpróbál valami nagyobb előrelépést eszközölni. Ez úgy néz ki, hogy a kasszáknál is beválik, ami még nagyobb fejlesztésekre sarkalja az említett részleget. Többek között a FIFA 2017 a Frostbite videojáték-motorra cserélte a bevált alapokat, pontosabban ennek bizonyos részeit, és az idei évre szánt FIFA 2018 beveti a DirectX 12-t is.

A váltásra lehetett számítani, ugyanis a FIFA 2017-nek viszonylag magas volt a gépigénye, kifejezetten a processzorra vonatkozóan. Alapvetően ajánlott volt egy gyors négymagos, vagy kisebb szálszintű teljesítmény mellett egy hat-nyolc maggal rendelkező processzor, ráadásul a reális teljesítményt biztosító minimum gépigény is négy mag volt, ami tekintve az olcsóbb négymagos CPU-k árát nem számít akkora problémának, de a vásárlóbázis nagy része rendelkezik kétmagos rendszerrel, és nekik ez a gyors fejlődés már problémákat okozott.

A fentiek miatt a FIFA 2018 a Frostbite egy újabb verzióját használja, egészen pontosan azt a leképezőt, amin a Battlefield 1 is futott, és ezzel elérhetővé vált a DirectX 12 támogatása is. Ez a mód ugyanazt a grafikai minőséget kínálja, amit a DirectX 11-es verzió, viszont a processzorigényt jelentősen csökkenti. Az Electronic Arts közleménye szerint az explicit API-t használó kód bőven elvan egy relatíve gyors kétmagos processzoron, vagy egy lassabb négymagoson. A többletterhelés szempontjából a DirectX 12-es mód számottevően hatékonyabb, és egységnyi futtatási sebesség mellett a processzorterhelés konkrétan a felére, egyes helyzetekben a harmadára csökken a DirectX 11-es módhoz viszonyítva. Ez a gyengébb processzorral rendelkező felhasználóknak nagyon kellemes hír, hiszen így a Windows 10 telepítésével lényegesen gyorsabban futtathatják az új FIFA játékot, amely szeptember végén jelenik meg.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények