Őskövületnek számító Intel IGP-n is fut a FidelityFX Super Resolution

A probléma leginkább az, hogy a nagyon idős vasakon nem sokat segít, de egy gyengébb VGA-hoz már jól jöhet.

A FidelityFX Super Resolution keddi megjelenése óta az egyik nagy kérdés, hogy mi történik akkor, ha olyan hardveren kapcsolja be valaki az eljárást, amelyet az AMD nem validált. Nos, elméletben működnie kellene, mert az AMD szerint szabványos computes shaderről van szó, de a gyakorlat okozhat meglepetéseket.

A GAMING BENCH nevű YouTube csatorna mára kipróbálta az eljárást egy igencsak régi hardveren, konkrétan az Intel Ivy Bridge kódnevű fejlesztésének IGP-jén, amely még 2012-ben jelent meg, vagyis közel tíz éves hardverről beszélünk. Ráadásul erre egy ideje fővonalbeli terméktámogatás sincs, mivel az Intel már korábban legacy státuszba sorolta.

Ha úgy vesszük, akkor tökéletes alanyról van szó, hiszen ha ezen aktiválható a FidelityFX Super Resolution, akkor bármi megfelelhet neki az elmúlt 10-12 évből, és a helyzet az, hogy a The Riftbreaker programon belül bizony aktiválni lehetett az új eljárás, ami működött is. A problémát leginkább az jelentette, hogy ennyire régi hardveren így sem ér semmit. A Core i5-3572 IGP-je egyszerűen túl lassú még 720p-s felbontáson is, és csupán 60%-os előnyt kínál a FidelityFX Super Resolution performance módja, ami még mindig nem elég a játszható sebesség eléréséhez. Viszont maga a fejlesztés bekapcsolható, és technikai értelemben működik is.

Sokkal jobb amúgy a helyzet, ha az említett processzor mellé bekerül egy GeForce GT 710-es VGA, amely a GPU-hiánnyal küzdő piacon manapság 15-17 ezer forint környékén vihető haza, annak ellenére, hogy nem mai darabról van szó, és a modernebb IGP-k is játszva lehagyják teljesítményben. Az említett VGA-nak amúgy a The Riftbreaker című alkotás alapból nagy falat lenne, de a FidelityFX Super Resolution egyes minőségi szintjeivel elérhetővé válik a jászható képkockaszám.

Bár a cikkünkben a balanced és a performance beállítási szinteket annyira nem vettük komolyan, de elmondható, hogy bizonyos helyzetekben ezek jelenthetik a különbségek a játszhatatlan és a játszható sebesség között, vagyis van értelmük, csak nem a gyorsabb VGA-k esetében.

Előzmények

Hirdetés