Megérkezett az új Xboxokra az AMD FidelityFX

A Microsoft a hardver beszállítójának eljárásait beleintegrálja az Xbox Series X és S GDK-jába.

Az AMD még a 2019-es évi E3-on mutatta be a FidelityFX-et, amely eredetileg csak a Contrast Adaptive Sharpening, azaz a CAS 1.0-t kínálta, de azóta már bővült a rendszer, illetve legutóbb DirectX 12 Ultimate-re fókuszáló eljárás is került bele.

Maga a FidelityFX azonban egy PC-re tervezett effektgyűjtemény, így konzolon direkten nem volt elérhető, noha a nyílt forráskód ezt a problémát azért jól kezelhetővé tette. A Microsoft azonban úgy döntött, hogy ennél többet is tudnak kínálni, így az AMD-vel közösen bejelentették, hogy a FidelityFX-et integrálták az Xbox Series X és S konzolokhoz tartozó hivatalos GDK-ba (Game Development Kit).

A két cég első körben három, sűrűn használt dolgokra koncentrált, így az új Xboxokra tervezett csomag a Contrast Adaptive Sharpening (CAS), a Denoiser, illetve a Variable Shading eljárásokat biztosítja. Már 40-nél is több PC-s játék van, amely ezek valamelyikét használja, vagyis mindez a célzott konzolokon is jó szolgálatot fog tenni. Maga a Denoiser is bővült, mivel ez az elmúlt év novemberében csak a visszaverődésekre volt tervezve, de az új verzió már a sugárkövetéssel számolt árnyékokra is használható.

FidelityFX DenoiserFidelityFX Denoiser FidelityFX Denoiser [+]

Érdemes kiemelni, hogy a PC-n, illetve az Xbox Series S és X konzolokon is elérhető FidelityFX eljárások megegyeznek, erről az AMD és a Microsoft kooperációban gondoskodik, így ha az egyik platformon támogatja valamelyik lehetőséget egy alkalmazás, akkor a kód lényegi módosítás nélkül szállítható a másikra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés