Az év végéig új konzolfunkciót hoz PC-re az AMD

A főszerepet a wavefrontok sorrendben való futtatását garantáló funkció kapja.

Az AMD a GDC-n beszélt először arról, hogy konzolfunkciókat hoznának a PC-re, aminek májusban zöld utat is adtak, és az ID Software rá is repült a lehetőségre, így a Doomhoz érkező Vulkan frissítéshez készül is olyan Radeon-specifikus optimalizálás, amely bevet bizonyos shader intrinsic függvényeket.

Hirdetés

Az év későbbi részében azonban a GPUOpen-ben elérhető, shader intrinsic functions gyűjtőnéven emlegetett aktuális shader kiterjesztések újakkal egészülnek ki. Ezek között is a főszerepet a ordered count fogja kapni, amelyet a megjelenésük óta támogatnak Sony és a Microsoft új konzoljai, de PC-be egyik szabványos API-val sem jutott el. Mivel ez a közeljövőben nem változik meg, az AMD beépíti a támogatást a DirectX 12 és a Vulkan API-ba, de sajnos csak gyártóspecifikus formában.

A ordered count egyébként egy nagyon hasznos funkció, mivel lehetővé teszi, hogy az elvégzendő operációk a wavefrontok kreálásának sorrendjében történjenek meg. Ez tulajdonképpen garantál egy megfelelő feldolgozási sorrendet akkor, ha az adott eljárás ezt megköveteli. Ez kifejezetten hasznos áttetsző alakzatok vagy procedurális geometria leképezése során, enélkül egy bonyolultabb algoritmussal kellene biztosítani a megfelelő feldolgozási sorrendet, amely esetleg nagyon lassú is lehetne.

A sorrendben történő leképzés miatt a ordered count esetleg keverhető a DirectX 12 által használt raster order views (ROVs) funkcióval, de valójában nincs közük egymáshoz, azon kívül, hogy mindkét eljárás valaminek a megfelelő sorrendjét biztosítja. Többek között a ordered count a wavefrontok, míg a ROVs funkció az UAV-k megfelelő sorrendjéért felel. Ez azért lényeges különbség, mert az UAV-k megfelelő sorrendje még nem jelenti azt, hogy a wavefrontok feldolgozása is a kreálásuk sorrendjében történik, mindeközben a ordered count pusztán a wavefrontok megfelelő sorrendje miatt garantálni tudja, hogy az UAV-k is sorrendben lesznek feldolgozva.

A ordered count kiterjesztés valamikor az ősz folyamán érkezhet egy új grafikus meghajtóban. Mivel a legújabb Frostbite verzió használja a funkciót az Xbox One-on, jó esély van rá, hogy a kódot a DICE átmásolja PC-re is, ami akár a Battlefield 1-ben be is mutatkozhat. A rendszert a többi shader intrinsic függvényhez hasonlóan az összes GCN-es Radeon támogatja.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés