A Video Electronics Standards Association, azaz a VESA még az év elején jelentette be, hogy elkészült az eDP 1.4a-s szabvány, amelyről az alábbi hírben részletesen be is számoltunk. Most azonban a konzorcium ezt rohamtempóban frissítette, így máris elérhető az eDP 1.4b, amely az eDP 1.4a opció főbb tulajdonságait megtartotta, és pár fontosabb újítással kiegészítette.
Hirdetés
Az eDP 1.4a képességeit nem részletezzük újból, hiszen a linkelt hír erről pontos képet ad, így ezúttal csak az újításokat vesszük sorra. Az eDP 1.4b legfontosabb célja az implementálási költségek csökkentése. Ennek érdekében kiegészült a panel önfrissítéséhez használt az úgynevezett Selective Update protokoll. Eddig a Selective Update parancs csak az X koordinátákat tartalmazta (gyakorlatilag a pixeloszlopokat vette csak figyelembe), de ez most kiegészült az Y koordinátákkal is (vagyis a pixelsorokkal). Ennek azért van jelentősége, mert ilyen formában a képkocka egy része anélkül frissíthető precízebben, hogy diszkrét kvarckristály vagy kristály oszcillátort kellene használni, amelyeket egyébként a korábbi szabvány megkövetelt. Csökkent a Selective Update régió X és Y koordinátájának tagoltsága is, amely szintén alacsonyabb költségeket eredményez.
Finomítások történtek még az MSO (Multi-SST Operation) szolgáltatásban, valamint a DSC (Display Stream Compression), az ALPM (Advanced Link Power Management) és az segédcsatorna-alapú képkocka szinkronizáció használatában is. Ezek egy része a rendszerdizájn egyszerűsítését célozza.
A fentiek mellett az eDP 1.4b szabvány hivatalos neve mostantól Embedded DisplayPort 1.4, vagyis a gyártóknak így kell majd feltüntetni a termékek leírásában az interfészt. Ez persze nagyrészt csak formai változás, az eDP jelzés sem zavart igazából senkit, de való igaz, hogy a felhasználó ebből a rövidítésből csak sejthette, hogy DisplayPort interfészről van szó.