Hirdetés
Ha minden jól megy, akkor a Samsung OLED paneleire épülő televíziók tényleg a boltokba kerülnek, ráadásul az LG Display is új fejlesztéseket jelentett be e téren, és ezek a tényezők együtt komoly változást hozhatnak a tévépiacon. Az egyik leghitelesebbnek számító piackutató intézet, az Omdia szerint, ennek hatására tovább nő idén az OLED részaránya a felső kategóriában, méghozzá a tavalyi 35,7 százalékról 42,1 százalékra.
Viszont ez azzal jár, hogy várhatóan kisebb hangsúly esik majd a kvantumpontos technológiát használó készülékekre, azaz a QLED, Neo QLED, QNED, ULED stb. modellekre. Ez pedig azt jelenti, hogy e termékek piaci részesedése a felső kategóriában 39 százalékról 37,8 százalékra csökken majd. Továbbá az is sokat mondó, hogy a szóban forgó készülékeket idén 17,64 milliárd dollár értékben adják majd el idén, ami 3,1 százalékos visszaesés a 2021-es adatokhoz viszonyítva.