A tavalyi év egyik legnagyobb informatikai és közéleti botránya kerekedett ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) e-jegy rendszere körüli gondokból, de úgy tűnt, az illetékesek képesek kezelni a helyzetet, mivel a súlyos hibából tanulva rövid távon ígértek megoldást.
Hirdetés
Ám nagyon úgy tűnik, ez sikertelen próbálkozás volt, mivel tegnap már megjelentek tudósítások arról, hogy a BKK egyéb okok miatt már több mint egy hete felbontotta az elektronikus jegyrendszer kifejlesztésére, kialakítására és próbaidős üzemeltetésére kötött több tízmilliárdos szerződést, és ezt délután a főpolgármester-helyettes is megerősítette.
A BKK a Scheidt&Bachmann nevű vállalkozással szerződött még 2014-ben, ám olyan feltételekkel, melyek a tudósítások szerint kiemelten előnytelenek voltak a megrendelő számára – a 2017-es átadás pedig csak álom maradt.
A főváros közleményében az szerepel, hogy „a szerződés felmondásának indoka a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése”. Mindez igen komoly gond, mivel a BKK a beruházás jó részét EBRD-hitelből finanszírozta volna, és most e hitel sorsa is kétséges.
Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes reagált tegnap, aki egyrészt azt közölte, hogy sem neki, sem a főpolgármesternek nem volt tudomása a szerződésbontáshoz vezető problémákról, másrészt azt, hogy a fővárost anyagi kár így sem érte – ez utóbbit több lap is cáfolja, mondván, hogy már több milliárd forint folyt bele a projektbe.
Mára tovább bonyolódott a történet: Tarlós István nemrég jelentette be, hogy meneszti posztjáról a sokat kibírt Dabóczi Kálmánt, a BKK vezetőjét, a fejlesztés felügyeletével pedig Bagdy Gábort bízta meg.