Egyre nagyobb figyelmet szentel a játékoknak az Apple

A macOS fontos frissítés volt, de csak az átállás kezdetét jelentette.

Ha csak a személyi számítógépeket tekintjük, és nem veszünk tudomást a konzolokról, akkor a játékok szempontjából ennek a területnek a Windows platform az ura. Az Apple nem különösebben koncentrált a játékokra, a Linux disztribúciók pedig egyszerűen nem rendelkeznek annyi humán- és anyagi erőforrással, hogy a Microsoft ellen egyáltalán esélyük legyen. Ugyanakkor mégis kezd megcsillanni a fény az alagút végén, ami a Microsoft játékpiaci dominanciáját megtörheti a személyi számítógépek területén. Ezt azonban nem a Linux hozhatja el, hanem sokkal inkább az Apple.

Hirdetés

A vállalat még az év közepén mutatta be a macOS-t, amely tulajdonképpen a Mac OS X-szel ismert vonalat viszi tovább, csak a sok változás miatt új nevet kapott. Ennek az egyik legfontosabb képessége az volt, hogy implementálásra került az Apple Metal API legújabb verziója, amely végre értékelhető képességek mellett engedte kihasználni a Mac gépekben tanyázó grafikus vezérlőket. Nem mellesleg a rendszerhez használt fejlesztőkörnyezetek az El Capitan nevű 10.11 Mac OS X verzióban bemutatkozó csomag óta sokat fejlődtek, így az új implementációk a kezdeti gyermekbetegségektől is mentesek.

Az Apple az alapok meglétével egyre erősebben támogatja a játékfejlesztőket, hogy optimalizáljanak macOS-re is, és a World of Warcraft legújabb kiegészítőjével érkezett is egy alkalmazásfrissítés, amivel az említett játék már nem OpenGL-en, hanem Metal API-n fut. Ez ráadásul rendkívül jó hatással van a teljesítményre, mivel konfigurációtól függően 50-90%-ot gyorsul a programfuttatás. Utóbbi persze nem pont a Metal API nyers előnyére mutat rá, hanem az OpenGL implementáció gyengeségeire, de az extra tempó, az így is extra tempó.

Az első fecske tehát megvan, de ami fontosabb, hogy az almás cég számos fejlesztőnél azon munkálkodik, hogy a jövőben érkező játékok macOS portjai a Metal API-t használják, és ilyen lesz például a Deus Ex: Mankind Divided Apple Mac gépekre írt verziója, vagy a Fortnite című alkotás. Az Unreal Engine 4 is kapott egy nagy frissítést még ebben a hónapban, amely ráadásul a GCN-es Radeonokra engedélyezte az aszinkron compute képességet is, ami például a videojáték-motor Windows platformhoz használható verziójában tiltva van. Persze a tehetősebb licencelők gyorsan engedélyezik.

Információink szerint a támogatás jelenleg főleg anyagi jellegű, és nyilván a pénz a legjobb ösztönzőerő arra vonatkozóan, hogy minél több Windows platformra kiadott játékból szülessen macOS port, lehetőleg az új API-ra építve.

A stratégia az Apple számára a Mac gépek eladásainak növekedését szolgálhatja. Valószínűleg a vállalat nem kifejezetten törekszik arra, hogy a Windows egyeduralmát megdöntsék, de látható, hogy alternatívává kívánják változtatni a Maceket a játékosok számára. Azt is megtudtuk, hogy ez a hardver kiválasztásánál is meg fog majd mutatkozni a jövőben, jelentsen ez bármit is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés