Trükközve, de lesz Vulkan iOS-en és macOS-en

A MoltenVK egy Metal API-ra épített Vulkan implementáció, aminek a fejlesztését segíti a Khronos Group.

Az idei SIGGRAPH alkalmával a Khronos Group egy váratlan bejelentéssel is szolgált, ugyanis megemlítették, hogy elérhető a MoltenVK, ami egy Metal API-ra épített Vulkan implementációnak tekinthető. A rendszer felfogható egyfajta wrapperként is, hiszen gyakorlatilag lehetővé teszi a Vulkan API-ra írt alkalmazások a Metal API-n történő futtatását, és egyben a SPIR-V shadereket is MSL nyelvre konvertálja. Utóbbit teheti futtatási időben vagy offline formában, attól függően, hogy a fejlesztő melyik opciót látja jónak.

Maga a projekt nem a Khronos Group tulajdona, így az érdeklődőknek – az ingyenes próbát leszámítva – csak pénzért érhető el az alábbi oldalon keresztül. Ugyanakkor a konzorcium a rendszert nagyon értékesnek találja, így mindenben segítik a fejlesztését.


Akcióban a MoltenVK

A MoltenVK egyébként egy nagyon fontos eszköz lehet az iparág számára, ugyanis a Vulkan API-t egyedül az Apple iOS és macOS operációs rendszerek nem támogatják, és nem is lehet a megfelelő meghajtókat szállítani az említett platformokra, mivel az almás cég nem engedi meg. Számukra mostantól csak a Metal API létezik, ami felfogható az Apple-nek, mint a Microsoftnak a DirectX 12. Ez azonban az iparág számára rossz, mivel az Apple rendszereinek eléréséhez a Vulkan API mellé szükséges egy Metal port is. Ez ugyan nem lehetetlen feladat, sőt, még csak nem is nehéz, de viszonylag költséges, hiszen a két API-ra kiadott programok karbantartása nehezebbé válik. A MoltenVK tulajdonképpen utóbbin segít, hiszen elég az alkalmazást csak a Vulkan API-ra megírni, és az Apple operációs rendszerekre ez szállítható a MoltenVK felhasználásával.

A konstrukciónak egyébként még komoly korlátai vannak, így nem minden Vulkan API-ban elérhető funkció működik, de a lehetőségek a frissítésekkel javulni fognak. A rendszer leginkább azoknak a fejlesztőknek lesz hasznos, akik viszonylag szűkös erőforrásokkal dolgoznak, és emellett saját grafikus motort írnak az adott alkalmazás alá. A videojáték-motor licencelésre alapozó fejlesztők számára talán kedvezőbb az adott grafikus motorba épített natív Metal és Vulkan támogatást használni.

Hirdetés

SENIOR PHP programozót keresünk

PR Üzleti logikához és ERP rendszerhez igazított egyedi e-kereskedelmi megoldások, webáruházak fejlesztéséhez SENIOR PHP programozót keresünk

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés