Jól halad az androidos 3DMark fejlesztése

Hirdetés

A Futuremark korábban már pedzegette, hogy a Windows 8-hoz készülő 3DMark mellett egy androidos verzión is dolgoznak. A vállalat most hivatalosan is bejelentette, hogy a fejlesztések jól haladnak, és a 3DMark for Android program még idén elkészül. Természetesen ez a port a windowsos verzióval ellentétben nem DirectX 11.1-es, hanem OpenGL ES 2.0-s API-t használ.

3DMark for Android
3DMark for Android [+]

Az androidos és a windowsos új 3DMark lényegében a tesztek szempontjából megegyezik, és a pontszámok is összemérhetők, legalábbis a Futuremark elmondása szerint. Az egyes beállítási szintek grafikája ugyanis megegyezik, csupán a megvalósításhoz felhasznált eljárások különbözhetnek. Ez persze nem biztos, hogy tökéletesen reprezentálja majd a hardver különbségeit, hiszen a DirectX 11.1 és az OpenGL ES 2.0 között komoly eltérés van, és az eltérő eljárások különbsége sem ad jó alapot az összehasonlításra. Az androidos és a windowsos eredmények tehát elsősorban arra lesznek jók, hogy az operációs rendszerek és az API-k közötti eltérést is lehessen elemezni.

A Futuremark az új 3DMarkot – legyen az Windows 8-hoz vagy Androidhoz optimalizált – az év végén szeretné bevetni, nagyjából azonos időben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés