Hirdetés

Akcióban a Fusion Render Cloud

Év elején számoltunk be az AMD Fusion Render Cloud névre keresztelt elképzeléséről, mely a számítási felhőt hasznosítja a szórakoztatásért. Természetesen akkor még csak elméleti szinten tudtunk beszámolni a projektről, ám most megtekinthető a rendszer képessége a valóságban is. A kliensszoftverért felelős OTOY lehetőséget biztosított a TechCrunch tesztelőjének, hogy élesben tapasztalja meg a HD Cloud névre keresztelt szuperszámítógép erejét.

A beszámoló szerint a kliensszoftver bármilyen modern böngészőben futtatható. Utóbbi mondatot érdemes megkötések nélkül értelmezni, ugyanis nem feltétlen kell PC a szórakozáshoz. Manapság a böngészők már számos platformon elérhetőek, így akár a MID rendszereken (Mobile Internet Devices) is élvezhetjük majd a Fusion Render Cloud szolgáltatásait. Persze a kényelem szempontjából nem biztos, hogy ez az út járható, de mint lehetőség mindenképp megemlítendő.

Az OTOY kliensszoftvere gyakorlatilag a felhasználó számítógépe és a HD Cloud nevű szerver közötti kapcsolatért felel. Fontos megjegyezni, hogy a szolgáltatás nem korlátoz egyetlen program futtatására, így akár gombnyomással is váltogathatunk az egyes játékok között. Az alábbi videó tökéletesen prezentálja ezt a lehetőséget. A képkockák a beállított felbontásnak megfelelően lesznek kiszámolva, itt azonban az internet szolgáltatás sebessége meghatározó. Bár a rendszer még mindig fejlesztés alatt áll, az előzetes adatok alapján a Full HD-s felbontáshoz 8-10 Mbit/másodperces internetkapcsolat szükséges. Természetesen ez a legtöbb országban már nem jelent akadályt.

A technológiának azonban van hátránya is, ami az interneten játszó felhasználók körében ismert jelenség. Természetesen a lagról van szó, amit a tesztelők egy videóban mutatnak be. Bár az eredmény a beszámoló alapján megfelelőnek mondható, fontos megjegyezni, hogy a kiadott parancsok végrehajtási ideje nagymértékben függ majd az internetkapcsolat minőségétől és sebességétől.

A Fusion Render Cloud szolgáltatás debütálását még nem kötötte pontos dátumhoz az AMD, de a látottak alapján a fejlesztés jó ütemben halad. Az OTOY szerint a kliensszoftver kellően megbízható, így már csak apróbb módosítások szükségesek. A szórakozást biztosító számítási felhő számos kiadót érdekel, többek közt az Electronic Arts már hivatalos partnerként van feltüntetve a projekt támogatói között, ami bíztató a jövőre nézve.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés