Hirdetés
A drifting kifejezés videójátékokhoz való kapcsolódását valószínűleg már keveseknek kell bemutatnunk, hiszen az elmúlt években a Prohardveren is rengeteg cikk született a játékvezérlők analóg karjának önálló életre kelésével kapcsolatban. Ez a hiba különösen a Nintendo Switch Joy-Con vezérlőit érintette és röviden arról van szó, hogy a felhasználó hiába engedte el az apró karokat, azok eredeti helyzetükbe visszatérve továbbra is küldték a jeleket a rendszer felé, így akaratunk ellenére is mozgásban maradt a karakter vagy a kurzor.
Több, Redditre felkerült videó tanúsága alapján a jelenség a nemrég piacra került Steam Deck esetében is tapasztalható, de szerencsére nem kell pánikba esnie a felhasználóknak, hiszen a Nintendo esetével ellentétben ezúttal nem hardveres, hanem szoftveres hibáról van szó. A Valve az analóg karok holtjátékának kalibrációja nem megfelelő, és már elérhetővé is tették a szoftver javítását magába foglaló rendszerfrissítést. Ennek telepítése után egy Reddit-felhasználó állítása szerint a hibajelenség megszűnt, bár ezt a fejlesztőknek a holtjáték növelésével sikerült elérniük, így bár a driftinggel a jövőben már nem találkozhatunk, a vezérlés precízsége némileg csökkent.