Windows blog: a Microsoft Dynamics és a Lotus-Renault F1

Október 7-én Japánban, Suzukában folytatódott az idei Formula 1-es világbajnokság. A hajrára a Lotus-Renault Forma 1-es csapata komoly fejlesztésekkel készül (amelybe már a Japán Nagydíj is beletartozott) és továbbra is versenyben állnak azért, hogy akár már idén elnyerjék mind a konstruktőri, mind a versenyzői világbajnoki címet (főleg utóbbit, ugyanis Raikkönen jelenleg a harmadik helyen áll). Annak érdekében, hogy a csapat a lehető legsikeresebben küzdhessen meg legnagyobb ellenfeleivel, néhány hónappal ezelőtt bevezették a Microsoft Dynamics AX vállalatirányítási megoldását. A Dynamics a tervezéstől kezdve egészen a versenyautók teljesítményének elemzéséig segíti a csapat mérnökeit, így akár a szezon közepén is lehetőség van a hatékonyabb gépezetek kialakítására.

Idén tavasszal a Lotus-Renault Forma 1-es csapata és a Microsoft három évre szóló partneri együttműködésre írt alá szerződést. Ez azonban messze túlmutat az autókon és a ruhákon elhelyezett logóknál, ugyanis azzal, hogy a csapat a Microsoft Dynamics AX vállalati rendszer bevezetése mellett döntött, a rendszer is segíti a csapatot abban, hogy a tervezés, gyártás és tesztelés percre pontosan kiszámított menete, a mintegy 20 ezer darabból álló plusz alkatrészek időben történő leszállítása a lehető leggördülékenyebb legyen.

„A partnerség kulcsfontosságú eleme a csapatunk üzleti átalakulásának, aminek célja, hogy 2014-ben megnyerjük a Formula 1 világbajnokságot” – nyomatékosította Graeme Hackland, a Lotus-Renault F1 csapat informatikai igazgatója„Nyerő pozícióba szeretnénk kerülni, ehhez azonban elengedhetetlen, hogy az emberekbe és a technológiába invesztáljunk, javítanunk kell a vállalati működésen és hatékonyságon. Meg vagyok győződve arról, hogy a Microsoft Dynamics AX rendszer hozzájárul majd ahhoz, hogy a következő szezonban világbajnoki címet nyerjen a csapatunk” – tette hozzá Hackland.

A csapat 13 vállalat ERP-megoldását áttekintve döntött a Microsoft Dynamics mellett. Hackland ezután kereste meg a Microsoft csapatát, és az együttműködés innentől kezdve „Forma 1-es sebességbe kapcsolt”.

Fred Struder, a Microsoft Dynamics ügyvezető igazgatója a következőket nyilatkozta: „Nem hiszem, hogy sokan gondolkoznak azon, mennyi időbe telik eljutniuk az irodába, vagy hány percig tart az, amíg a lifttől elérnek az íróasztalukig. A Forma 1-es csapatoknak minden ezredmásodperc számít, az lehet a bajnok, aki a leggyorsabb a pályán. A csapatnak ezért minden egyes folyamatban – a tervezésben, a beszerzésben, a gyártásban és a tesztelésben is – másodperces pontosságra kell törekednie. A folyamat komplexitása már a tervezésnél megmutatkozik, hiszen egy Lotus-Renault F1 versenyautó 13 ezer különböző tervrajz eredményeként áll össze, s még a legkisebb alkatrész is folyamatos tervezésen, optimalizáláson megy keresztül, mire beépíthető lesz. A Lotus-Renault   mérnökei az egyebek mellett a versenyautókon elhelyezett 200 szenzor által adott adatok, és a mérések alapján folyamatosan módosítják a rajzokat.”

A Microsoft Dynamics segít a Lotus-Reanult F1 csapatnak abban, hogy folyamatosan követni tudják a rengeteg adatot a tervezéstől egészen a versenyekig, hozzájárulva ezzel munkájuk hatékonyságához és a csapat sikeréhez a pályán.

Graeme Hackland kiemelte: „A Lotus csapat kiváló szakemberekkel dolgozik, ám ők korábban gyakran tapasztalataik, intuícióik szerint működtek, s nem a rendelkezésükre álló adatok alapján hoztak meg döntéseket.  Tehát ahhoz, hogy ők eldönthessék, hogy egy adott alkatrészt vagy alapanyagot lecseréljenek vagy felhasználjanak, szükség van költségbecslésre, és annak felmérésére, hogy a lépésnek pontosan milyen hatásai lesznek az adott szezonra nézve. A Microsoft Dynamics AX ebben van a segítségünkre: megadja a legmegfelelőbb döntéshez szükséges információkat, hogy a versenyautóink a lehető leggyorsabbak legyenek!”

Legendd

Azóta történt

Előzmények