A Google jobb, mint a Coca-Cola

Hirdetés

A Millward Brown piackutató és tanácsadó cég a Financial Times-szal együttműködve az idén is közzétette a világ legértékesebb márkaneveit rangsoroló toplistáját. 2007-ben – ahogy tavaly is, amikor a Microsofté volt az legerősebb brand – az első helyet egy informatikai nagyvállalat szerezte meg. A Google márka a lista szerint 66,4 milliárd dollárt ér, ezzel olyan általánosan ismert neveket utasít maga mögé, mint a Coca-Cola vagy a Marlboro. Az internetvállalat a General Electricet és a Microsoftot előzte be a dobogón.

A top tízbe még két technológiai cég, az ötödik helyre rangsorolt China Mobile és a kilencedik IBM került, de a 100 legértékesebb márka között megtalálható a Nokia (12.), a Hewlett-Packard (15.), az Apple (16.), az Intel (25.), az Oracle (30.), a Dell (37.), a Yahoo! (42.) és az eBay (43.) is.


Helyezés Márka Érték (Mrd USD)
1. Google 66,4
2. General Electric 61,9
3. Microsoft 55
4. Coca-Cola 44,1
5. China Mobile 41,2
6. Marlboro 39,2
7. Wal-Mart 36,9
8. Citigroup 33,7
9. IBM 33,6
10. Toyota 33,4

Forrás: Millward Brown BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands

A rangsort a cégek gazdasági teljesítménye és a vásárlók körében világszerte végzett márkaismertségi kutatások alapján állítják fel. Az idén több mint 39 000 brandről több mint egymillió embert kérdeztek meg. A 100-as listán szereplő márkák összértéke egy év alatt 10,6 százalékkal, 1,6 billió dollárra emelkedett. Ami az iparági megoszlást illeti, a rangsorban a pénzügyi szektor dominál: minden negyedik vállalat innen kerül ki; minden ötödik cég a technológiai ipart képviseli, a harmadik legnépszerűbb ágazat pedig a kiskereskedelem.

Azóta történt

Előzmények