
A Millward Brown piackutató és tanácsadó cég a Financial Times-szal együttműködve az idén is közzétette a világ legértékesebb márkaneveit rangsoroló toplistáját. 2007-ben – ahogy tavaly is, amikor a Microsofté volt az legerősebb brand – az első helyet egy informatikai nagyvállalat szerezte meg. A Google márka a lista szerint 66,4 milliárd dollárt ér, ezzel olyan általánosan ismert neveket utasít maga mögé, mint a Coca-Cola vagy a Marlboro. Az internetvállalat a General Electricet és a Microsoftot előzte be a dobogón.
A top tízbe még két technológiai cég, az ötödik helyre rangsorolt China Mobile és a kilencedik IBM került, de a 100 legértékesebb márka között megtalálható a Nokia (12.), a Hewlett-Packard (15.), az Apple (16.), az Intel (25.), az Oracle (30.), a Dell (37.), a Yahoo! (42.) és az eBay (43.) is.
Helyezés | Márka | Érték (Mrd USD) |
1. | 66,4 | |
2. | General Electric | 61,9 |
3. | Microsoft | 55 |
4. | Coca-Cola | 44,1 |
5. | China Mobile | 41,2 |
6. | Marlboro | 39,2 |
7. | Wal-Mart | 36,9 |
8. | Citigroup | 33,7 |
9. | IBM | 33,6 |
10. | Toyota | 33,4 |
Forrás: Millward Brown BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands
A rangsort a cégek gazdasági teljesítménye és a vásárlók körében világszerte végzett márkaismertségi kutatások alapján állítják fel. Az idén több mint 39 000 brandről több mint egymillió embert kérdeztek meg. A 100-as listán szereplő márkák összértéke egy év alatt 10,6 százalékkal, 1,6 billió dollárra emelkedett. Ami az iparági megoszlást illeti, a rangsorban a pénzügyi szektor dominál: minden negyedik vállalat innen kerül ki; minden ötödik cég a technológiai ipart képviseli, a harmadik legnépszerűbb ágazat pedig a kiskereskedelem.