A Google jobb, mint a Coca-Cola

Hirdetés

A Millward Brown piackutató és tanácsadó cég a Financial Times-szal együttműködve az idén is közzétette a világ legértékesebb márkaneveit rangsoroló toplistáját. 2007-ben – ahogy tavaly is, amikor a Microsofté volt az legerősebb brand – az első helyet egy informatikai nagyvállalat szerezte meg. A Google márka a lista szerint 66,4 milliárd dollárt ér, ezzel olyan általánosan ismert neveket utasít maga mögé, mint a Coca-Cola vagy a Marlboro. Az internetvállalat a General Electricet és a Microsoftot előzte be a dobogón.

A top tízbe még két technológiai cég, az ötödik helyre rangsorolt China Mobile és a kilencedik IBM került, de a 100 legértékesebb márka között megtalálható a Nokia (12.), a Hewlett-Packard (15.), az Apple (16.), az Intel (25.), az Oracle (30.), a Dell (37.), a Yahoo! (42.) és az eBay (43.) is.


Helyezés Márka Érték (Mrd USD)
1. Google 66,4
2. General Electric 61,9
3. Microsoft 55
4. Coca-Cola 44,1
5. China Mobile 41,2
6. Marlboro 39,2
7. Wal-Mart 36,9
8. Citigroup 33,7
9. IBM 33,6
10. Toyota 33,4

Forrás: Millward Brown BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands

A rangsort a cégek gazdasági teljesítménye és a vásárlók körében világszerte végzett márkaismertségi kutatások alapján állítják fel. Az idén több mint 39 000 brandről több mint egymillió embert kérdeztek meg. A 100-as listán szereplő márkák összértéke egy év alatt 10,6 százalékkal, 1,6 billió dollárra emelkedett. Ami az iparági megoszlást illeti, a rangsorban a pénzügyi szektor dominál: minden negyedik vállalat innen kerül ki; minden ötödik cég a technológiai ipart képviseli, a harmadik legnépszerűbb ágazat pedig a kiskereskedelem.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények