Két új teszttel egészül ki idén a 3DMark

Az IGP-khez tervezett Night Raid gyorsan befut, míg a DirectX Raytracinget használó verzióra várni kell.

Hirdetés

A korábban Futuremarkként ismert, de ma már UL Benchmarks néven futó cég bejelentette, hogy idén két új teszttel egészül majd ki a 3DMark. Ezek közül a Night Raid nevű fejlesztés viszonylag gyorsan, egy-két héten belül befut, és alapvetően egy IGP-khez tervezett opcióról van szó, amely végre az explicit API-k, ezen belül is a DirectX 12 képességeihez nyúl. Ezeket ugyanis nagyon jól lehet kis teljesítmény hardver mellett is kamatoztatni, de eddig egyetlen tesztben sem mutatták meg az előnyeit, így időszerű volt ez a lépés is.

3DMark Night Raid
3DMark Night Raid [+]

A Night Raid amellett, hogy Windows 10-et kér, valójában nem lesz nagyon megterhelő, a kisebb fogyasztású mobil eszközök összehasonlítására tervezték meg. Ebben beletartozik az ARM-os vonal is, egyelőre nyilván csak a Qualcomm részéről, de ki tudja, hogy mit hoz a jövő, és ki kap még kedvet fejest ugrani az állandóan internetre csatlakozó, hordozható Windows PC-k piacába. Bár a futtathatóságnak nincsenek mesterséges korlátjai, akár asztali PC-t is lehet vele tesztelni, de a teszt dizájnja az 5 és 25 watt közötti TDP-jű rendszerchipekhez ideális.

A másik teszt a DirectX Raytracinget használó fejlesztés lesz, aminek még nincs végleges neve. Ez valamivel később jön, de még idén, viszont kell hozzá a Windows 10 októberi frissítése, amely tartalmazza majd a DirectX Raytracing 1.0-t.

A teszt akármelyik, úgynevezett DirectX 12-es osztályú, vagyis shader modell 6-ot támogató grafikus vezérlőn futni fog, de azért a legfrissebb meghajtókra szükség lesz, még akkor is, ha az adott hardver a Microsoft fallback layerét használja.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés