Apple iOS-re is megérkezett a 3DMark

Az új 3DMark már megjelent Windows 8-ra és Androidra, de az iOS és a Windows RT verzió fejlesztése elhúzódott. Utóbbit még ma sem kaptuk meg, de az iOS változat végre elérhetővé vált.

A tesztprogram az androidos opcióhoz hasonlóan csak az Ice Storm tesztsort tartalmazza, mivel az iOS operációs rendszer sem elég fejlett ahhoz, hogy a másik két grafikai teszttel megbirkózzon, de az Apple mobil termékeinek ez így is elég kihívás lesz. Funkcionálisan az Ice Storm tesztsor gyakorlatilag ugyanazt kínálja, mint az androidos verzió, vagyis OpenGL ES 2.0-s API-n fut. Korábban már kifejtettük, hogy a Futuremark már a tervezésnél gondolt az API oldalán keletkező eltérésekre, így az Ice Storm tesztet eleve úgy alakították ki, hogy ebből semmilyen probléma ne legyen. Gyakorlatilag az androidos és az iOS verzióban is megjelenik minden olyan effekt ami a windowsos opcióban, csak egy másik grafikus API-n keresztül.

A Futuremark természetesen tartotta azt az ígéretét is, hogy a windowsos, az androidos és az iOS-es Ice Storm tesztsor eredménye összemérhető, így meg lehet nézni, hogy az ultramobil hardverek nagyjából hol tartanak a különböző operációs rendszerek mellett is. Az összehasonlítás abból a szempontból lehetséges, hogy az eszköz kijelzőjétől függetlenül képzi le a grafikát a szoftver. Alapon ez 1280x720 képpontos felbontást és normál minőséget jelent, míg Extreme szint mellett 1920x1080 pixeles felbontásra és magas részletességre kell számítani. Utóbbi nyilván nagyobb terheléssel jár. Ez az iPadek nem éppen széles képarányán nyilván nem néz ki túl jól, de a másképp nem lehet megoldani az összehasonlítást.

Az új 3DMark iOS-es verziója letölthető az iTunes áruházból. Használata ingyenes, de minimum iOS 6.0-s operációs rendszert és iPhone 4, iPad 2, illetve ötödik generációs iPod touch terméket igényel.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés