Hirdetés

Jön a Vulkan API támogatása a 3DMarkba

Egyelőre csak az API Overhead teszt kapja meg a fejlesztést.

A FutureMark az előző év tavaszán jelentette be a 3DMark API Overhead tesztet, amely nevének megfelelően az API-k többletterhelését méri, és ennek érdekében elképesztő mennyiségű tartalmat rajzol ki a képernyőre. A teszt konkrétan úgy zajlik, hogy egy viszonylag kis procedurálisan generált tereppel kezdődik a mérés, majd ahogy megy előre a kamera, úgy rajzolódik ki egyre több objektum. Ezzel a kiadott rajzolási parancsok száma folyamatosan nőni fog, és tulajdonképpen azt fogja megállapítani a rendszer, hogy az egyes API-k és számítógépek használatával, másodpercekre lebontva átlagosan mennyi rajzolási parancsot sikerült kiadni, mielőtt a sebesség 30 képkocka/másodperc alá esett.

Hirdetés

Az API Overhead teszt három API-t, ezen belül pedig négy módot támogat. A DirectX 12 és a Mantle API-s módban eleve több szálon zajlik majd a feldolgozás, mivel ezek úgynevezett független parancspuffereket kreáló API-k, tehát az egy szálra való korlátozásuk szoftveresen szimplán nem lehetséges. A DirectX 11-es leképzővel már két működési mód is támogatott. Az egyik az egy szálra korlátozott, míg a másik a deferred contextet is támogató többszálú feldolgozás.

Hamarosan beépítésre kerül azonban a Vulkan API, amely gyakorlatilag az ötödik mód lesz a teszten belül. Ez sok meglepetést persze nem fog tartogatni, a teljesítménye valószínűleg a DirectX 12 és a Mantle API-val mért eredményekhez közelít majd.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények