Újra indul a rali szezon
Az FIA Rali Világbajnokság hivatalos videojáték-adaptációi hosszú ideje a középszerűség mocsarában dagonyáznak. Az olasz Milestone, akiknél a sorozat évekig tengődött, néhány éve határozott fejlődés jeleit mutatta, ám ekkor – a legrosszabb pillanatban – a licensz a francia Kylotonn-hoz került, akik elsőként tavaly, egy kritikán aluli produkcióval jelentkeztek. Idén égre-földre esküdtek, hogy megszívlelték a visszajelzéseket, játékuk pedig rengeteget javult. A javulás ténye megkérdőjelezhetetlen, de a végeredmény még mindig mérföldekre van a manapság elvárt színvonaltól.
Az idei produkcióban a hivatalos licensz által kötelezően előírt tartalmakon kívül nem sok mindent találunk. Jelen van az összes 2016-os autó, csapat és versenyző (a királykategória mellett a WRC 2 és a WRC Junior mezőnye is), illetve mind a 14 ország, amely az idei versenynaptárban szerepel – még az a Kína is, amit időközben eltávolítottak onnan. Mindez elsőre jól hangzik, de azt rögtön hozzá kell tenni, hogy országonként mindössze 5 szakasz van, sok esetben abból is az egyik a „Szuper Speciális” pálya, így gyakorlatilag csak négy hagyományos gyorsasági szakaszt kapunk majd’ minden helyszínen. Ezt a karrier mód úgy ellensúlyozza, hogy sokszor ugyanazon a pályán kell végigmenni kétszer, csak más napszakban vagy időjárási körülmények között. Mondani se kell, ez elég olcsó megoldás.
Hirdetés
Játékmódok tekintetében is „fapados” lett a WRC 6. Mehetünk külön szakaszt, beállíthatunk saját bajnokságot, vagy indíthatunk karriert, ami egy nagyon egyszerű mód: a Junior kategóriában indulva kell felküzdeni magunkat a csúcsra. Ez néhány menüképernyőn kívül csak versenyek egymásutánját jelenti, teljesen lélektelen, egyszerű kidolgozás, hamar unalmassá is válik. Vannak online funkciók is. A világranglisták mellett kapunk nyolcfős online játékot (de itt is csak a többiek ideje ellen megyünk), és vannak folyamatosan változó heti kihívások.
A kifejezetten igényes, szép menüképernyők tehát egy „csont és bőr” játékot rejtenek, ami a kötelező elemeken kívül nem mutat fel semmit. Ezzel még nem is lenne akkora gond, főleg, hogy az autók fizikája sem eredendően rossz. A vezetési modellen dolgozó fejlesztők munkáját az a Sébastien Chardonnet segítette, aki 2013-ban megnyerte a legkisebb rali kategóriát, tapasztalata pedig érződik a játékon is. Az autók kellemesen farolnak és rugóznak, van bennük élet, nem dobozként viselkednek az úton. Persze nem kőkemény szimulátorról van szó, a WRC 6 valahol félúton van az élethűség és a befogadhatóság között, de alapjában véve, még ha szokni is kell, elég jó élményt nyújt.
Kilotonnás totálkár
Sajnos azonban itt véget is érnek a pozitívumok, a játék összes többi része ugyanis túlzás nélkül kritikán aluli. A látvány például döbbenetesen elavult. Az autók kinézete még elég jó lenne, de a tájak, amiken kénytelenek vagyunk végigmenni, még az előző konzolgeneráció hajnalán is kínosak lettek volna. Gyakorlatilag csak feltextúrázott poligonokat kapunk bárminemű modern effekt nélkül – ennyire egyszerű, lehangoló, jellegtelen látványt évek óta nem láthattunk (persze csak ha elkerültük a WRC sorozat tavalyi részét). Az esőnek nevezett időjárás például egyszerűen csak ködöt jelent, még az út sem vizes. Még rosszabb, hogy mindez botrányosan mozog: az Xbox One verzió szemre úgy konstans 20-25 fps értéket produkál, végig szörnyen darabos, és még lassú is, nincs rendes sebességérzet. 100 km/h-nál olyan, mintha 30-40-nel gurulnánk. Emiatt nagyon nehéz felmérni az autó lendületét és a fékutakat, aminek gyakori elfékezés az eredménye. Ez a színvonal vállalhatatlan, és teljességgel hihetetlen, hogy 2016-ban ezt valakik komolyan gondolták, megnézték, és rábólintottak.
Audio tekintetében egy kicsit jobb a helyzet, de csak egy kicsit. Némelyik autó hangja egészen jó lett, de más esetekben (például a WRC 2-es Citroennél) olyan éktelen kattogás hallatszik menet közben, amit nem nagyon lehet hova tenni. A navigátor, bár tisztességgel teszi a dolgát, mindezt olyan idegesítő, monoton, robot hangon teszi, hogy egy hosszabb szakasz után az ember legszívesebben kidobná a kocsiból. Semmi természetesség nincs a hangjában, a kanyarokat és kifejezéseket összefüggéstelenül sorolja, ez a vezetést is zavarja (na, nem annyira, mint a látvány).
Még hosszasan lehetne sorolni, mennyire amatőr színvonalú megoldásokkal dolgozik a játék, de felesleges. Hiába látható fejlődés a tavalyi részhez képest, ez a minőség konzolon manapság elfogadhatatlan. Szoktuk mondani, hogy a grafika nem minden, de az itt látottak technikai szintje legalább tíz évvel el van maradva, és nagyon súlyosan lerontja a játékélményt. A PC tulajdonosok kicsivel jobban járnak, hiszen ott – megfelelő konfigurációval – elérhető akár a 60 fps is.
A WRC 6 csak a legalapvetőbb elvárásoknak képes többé-kevésbé megfelelni. Minimális tartalma és alacsony színvonala méltatlan a Rali Világbajnoksághoz, az pedig, hogy mindezt teljes áron adják, szinte sértés a játékosok felé. Senkinek sem ajánlható jó szívvel, még az elkötelezett WRC rajongók is több, ennél sokkal jobb alternatívát találhatnak bármelyik platformon.
Pro:
- Hivatalos WRC licensz;
- letisztult, szép menürendszer.
Kontra:
- Rendkívül kevés tartalom;
- unalmas karrier;
- elavult grafika és darabos képfrissítés;
- idegesítő navigátor;
- minden ízében idejétmúlt, lélektelen produkció.
40
dreampage