Hirdetés

The Witcher 2: Assassins of Kings - Teszt

Megérkezett végre az idei év egyik ígéretes szerepjátéka, lássuk, miképpen teljesített.

Grafika és beállítások

Az előzetes képek és videók alapján kicsit tartottunk a játék gépigényétől, de a végleges verziót feltelepítve és elindítva szerencsére nem ilyen vészes a helyzet. A The Witcher 2: Assassins of Kings mintegy 14GB helyet foglal el merevlemezünkön, ami manapság már szokásosnak mondható.

Én egy Intel Core i7-920, 6GB RAM, AMD Radeon HD 6870 1GB videokártyával felszerelt gépen futtattam a játékot, és minden beállítást maximumra tolhattam, kettő kivételével. Egyik a "Legjobb mintavétel" nevezetű kapcsoló, amit ha bekapcsoltam, cirka 50%-kal kevesebb FPS értéket értem el egy kevés képminőség javulás árán. A másik az "Elmosódás", ami engem azért zavart nagyon, mert még az egér mozgatása közben is összemosta néha a képet.

A fent említett beállításokkal, 1920x1200-as felbontás mellett a FRAPS átlagosan 40 FPS körüli értékeket mért, ami még a nagyobb terepeken, harc közben sem esett le 35 alá. Tehát folyamatosnak éreztem a játékot. Sok AMD kártyatulajdonos panaszkodott teljesítménybeli problémákra - ez talán azért van, mert a Witcher 2 egy nVidia logóval indul -, ám nálam ez nem jelentkezett.

Hirdetés

Azonban az időközben kijött v1.1-es patch telepítését követően én nem találkoztam a beígért gyorsulással. Minden ugyanúgy van beállítva most is, és ismét 35-40 környékén mozog az FPS érték. Valószínűleg a gyengébb gépek tulajdonosait érinti inkább a dolog, akiknél még az eredeti verziószámú játék akadozott. Az egyetlen változás, amit észrevettem, hogy sokkal hamarabb töltődik be a játék, és a mentések visszatöltése is gyorsult valamennyit.

A játék grafikája véleményem szerint gyönyörű, a RED Engine kiválóan teljesíti feladatát. A környezet nagyon részletesen van kidolgozva, a lengedező fűszálak, szélfútta levelek és csobogó patakok között sétálva szinte paradicsomi érzés kerít minket hatalmába. És ami igazán nagyot emel rajta, az, hogy nem kihalt a terep. A településeken az emberek, törpék és tündék élik mindennapi életüket, és nem vigyázzállásban pózolnak egész nap házaik előtt. Reggel felkelnek, majd este lefekszenek, úgyhogy éjszaka nem fogunk tudni például bevásárolni egy boltban, mert a tulajdonosa valószínűleg éppen alszik. Ugyanez van rossz idő esetén is, a lakók behúzódnak a házaikba, vagy meglapulnak az ereszek alatt.

Egy magasabb hely tetejéről letekintve, ha végignézünk a részletesen kidolgozott tájon, valósággal úgy érezzük, hogy egy interaktív film résztvevői vagyunk, amit az átvezető animációk még tovább fokoznak. Azonban ezek úgy vannak megcsinálva, és jól illeszkednek a történetbe, hogy egyáltalán nem zavaró, amikor egy hosszabb monológ során nem sok dolgunk van, csak figyelni a "mozira" :-).

A párbeszédek során vehetjük észre azt is, hogy a szereplőket mennyire részletesen kidolgozták. A karakterek bőrén lévő szeplők, valamint a borosta is valósághűen van ábrázolva, az öltözékükön pedig még a varrást is látni lehet, amivel összefércelték a ruhák anyagát. Összességében tehát az egész környezeten látszik, hogy él, mozog, nem csak egy statikus díszlet között járkálunk. A vizek, fémek és kopott kövek felületei szépen csillognak ha rájuk süt a nap, előbbin tényleg érezzük a nedvességet. Az élőlények animációja is valósághű, valamint a napszakok és időjárás változása is gyönyörű effektekkel van megvalósítva - pláne a hajnal és a naplemente -, nagyon szép hangulatot tudnak teremteni.

Ami szintén egy hatalmas piros pont részemről, az magának a játék világának kidolgozottsága. Egészen egyedi szereplőkkel és hangulattal rendelkezik a Witcher 2 című játék, ami nem a szokásos fantasy klisékre épül. Az itteni törpék és tündék folytonos fajgyűlöletnek és elnyomásnak vannak kitéve, rendszerint mocskos külvárosokban, gettókban élnek az emberi települések eldugott szegleteiben.

Sok helyen találkozunk az élet sötét oldalaival, gyakori a prostitúció, szex, vér, erőszak, kegyetlenség, züllés, ivászat és maguk a szereplők is elég mocskos szövegeléseket végeznek néha, így nem csoda, hogy 18 éven felüli besorolást kapott a játék. Itt említeném még meg a honosítást készítők munkáját is, akik szerencsére kiválóan végezték a dolgukat. A játék magyar fordítása véleményem szerint nagyon jól sikerült. A tetemes mennyiséget alapul véve elenyésző az a pár mondat, amit esetleg magyartalannak érzünk, és szinte helyesírási hibákkal sem lehet találkozni. Szép munka, meg kell hagyni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt

Előzmények