Hirdetés

Retroid Pocket 4 Pro teszt

Nálunk járt az egyik legerősebb retró kézikonzol: lássuk, elég-e a nyers hardveres teljesítmény a minőségi játékélményhez!

Méret, ergonómia, kijelző

A tavalyi év végén futottak be a piacra a kézikonzoljairól ismertté vált Retroid legújabb termékei: a Pocket 4 és a Pocket 4 Pro párosa a harmadik generációt váltották le, jelentős teljesítmény- és üzemidőbeli ugrást hozva. A készülékek a megjelenésük óta folyamatos harcban állnak az Anbernic RG556-tal az eladási listák vezetésért, a Pro változat pedig jelenleg a legerősebb retró handheldnek számít a 200-300 eurós (nagyjából 80-120 000 forintos) ársávban. Mi most az utóbbi, erősebb modellt kaptuk meg a Geekbuyingtól. Tesztünkben nem csak arra kerestük a választ, hogy hogyan teljesít a Pocket 4 Pro a gyakorlatban, hanem hogy mekkora létjogosultsága van egy ilyen eszköznek az okostelefonok és a mobil kontrollerek világában.


[+]

A készülék kimondottan hasonló formavilággal, ám némileg kisebb kiterjedéssel rendelkezik, mint egy Nintendo Switch Lite konzol, érdemben viszont nem könnyebb, így a 261 grammjával egyértelműen a közepes súlyú konzolok közé helyezhető. Méretéből kifolyólag viszont az eszköz meglepően kompakt, bár emiatt a kijelző is a kisebb kategóriába esik a 4,7 hüvelykes átmérőjével, melyet még éppen tolerálható szélességű kávák szegélyeznek.

Hirdetés

Az aktív hűtést elősegítő szellőzőnyílás az eszköz bal hátsó részén foglal helyet. SD kártyát a készülék alján van lehetőség behelyezni, míg a 3,5 mm-es jack és az USB-C aljzat sajnos szintén ide került, ami eléggé megnehezíti akár a fejhallgatózás, akár a töltés közbeni használatot (viszont itt legalább gyorstöltést kapunk). Emellett felülre van lehetőségünk micro HDMI kábelt csatlakoztatni a kép külső kijelzőre való kivetítése végett (maximum 1080p felbontásban), illetve ez USB-C-n keresztül is opció a Pro modell esetében. A vezeték nélküli kapcsolódásról WiFi 6 és Bluetooth 5.2 gondoskodik.


[+]

A Retroid Pocket 4 Pro az eddigi talán legmasszívabb és legjobb anyagminőségű modern hordozható konzol, amit eddig a kezeimben tartottam, lekörözve a piac belépő (Miyoo Mini Plus, Anbernic RG35XX Plus) és konkurens (Anbernic RG556) szereplőit, sőt, a már handheld PC-nek minősülő Steam Decket is. A homorú analóg karok kényelmesek és nagy utazási távval rendelkeznek, lehetővé téve a finom mozdulatokat, a könnyedén és simán mozgó ravaszokhoz hasonlóan. Előbbiek ráadásul hall effektesek, azaz a mágnesesség és az elektromosság elvén működnek, közvetlenül érintkező komponensek nélkül – így elméletben nem kell tartanunk a stickek elhasználódásától.

A gomboknak nagyon jó a tapintása és visszajelzése, nem ragadósak és puhák, beleértve ebbe a részben fragmentált kialakítású, leginkább a PS Vitáéra emlékeztető D-Padot, és a remekül sikerült X-Y-A-B gombokat, melyek mentesek a legtöbb más eszköznél tetten érhető, oldalirányú lötyögéstől. A szépséghiba az a bal és jobb ütköző párosában keresendő, melyek túl vékonyra sikeredtek, nyúlványok hiányában pedig az alul elhelyezkedő analóg karokat csak durván behajlított hüvelykujjakkal lehet kezelni: egy felső pozíció jót tett volna nekik.


[+]

A 16:9-es IPS érintőkijelző elég szerénynek mondható a maga 4,7 hüvelykes méretével, melynek a fényereje 500 nit körül maximalizálódik, viszont tud rendkívül sötét módban is funkcionálni, ami ideális lehet éjszakai használathoz. Az 1334x750 képpontos (HD+) felbontás elég csekélynek tűnhet a manapság rendszerint Full HD fölött mozgó telefonok tükrében, azonban a kisebb képernyőméret miatt ez még így is 325 ppi-t eredményez, ami jelentősen nagyobb a szintén játékra használt Switch OLED 200 ppi-s, illetve a Steam Deck OLED 204 ppi-s értékénél.

A képernyő gyengesége sokkal inkább abban keresendő, hogy gyors tartalomnál olykor hajlamos mosottá, homályossá válni, illetve csak 60 Hz-en üzemel. Ez a retró játékok szempontjából még nem volna tényleges negatívum, hiszen azok jellemzően 30 és 60 fps között mozognak. Az alacsony képfrissítési ráta azonban csorbít a menük folyamatosságán, és ellehetetleníti azt is, hogy bizonyos Android játékokat magasabb képkockasebesség mellett élvezhessünk.


[+]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények