Hirdetés

Anbernic RG556 kézikonzol teszt

Az Anbernic felsőpolcos terméke alig 80 000 forintért kínál kompakt és kényelmes megoldást a PS2-es és régebbi konzolok játékainak futtatására.

Méret, ergonómia, kijelző

A retró handheldek rajongóinak körében mostanság az a mondás kezd elterjedni, miszerint nincs olyan hét, hogy az Anbernic ne jelentene be egy újabb konzolt. Ebben van némi túlzás ugyan, de azért a vertikális és horizontális kialakításban is elérhető RG40XX, a „kocka” kijelzős RG Cube, valamint a GameBoy Advance SP-t megidéző RG35XXSP megjelenése között gyakorlatilag alig telt el idő. Ettől függetlenül a cég év elején piacra dobott középkategórás készüléke, az RG556 a mai napig töretlen népszerűségnek örvend, eladási számok terén pedig tulajdonképpen csak a gyártó saját – jellemzően olcsóbb – termékei tudják megszorongatni. Ez a modell járt most nálunk a Geekbuying jóvoltából, amit nem csak alapos tesztelésnek vetettünk alá, hanem összehasonlítottuk jelenlegi legnagyobb riválisával, az általunk korábban bemutatott Retroid Pocket 4 Próval is.


[+]

Az RG556 fekete és kék színben kapható, utóbbi pedig abból a szempontból érdekes, hogy átlátszó burkolatot kapott, megidézve néhány késői ‘90-es, és korai 2000-es évekbeli konzol hangulatát. Mi a fekete változatot kaptuk meg. Formailag és megjelenésileg az eszköz talán leginkább a 2023-mas Powkiddy X55-re hajaz, tekintettel a markáns, erősen kidomborodó fogófelületre, valamint az általános gomb- és analógelrendezésre. A tömege 331 gramm, amivel már nehézsúlyúnak számít a kategóriájában – amibe persze a handheld PC-k nem tartoznak bele. Ennek oka az Ayn Odinéval gyakorlatilag megegyező méret és az ebből adódóan retró kézikonzolos mércével nézve nagynak számító, 5,48 hüvelykes kijelző.

Hirdetés

A Retroid Pocket 4 Próhoz hasonlóan itt is alul lapul meg a 3,5 milliméteres jack aljzat és az USB-C csatlakozó – melyek biztosan sok bosszankodásra fognak okot adni – továbbá ide került a microSD kártyafoglalat is. Az aktív hűtést elősegítő szellőzőnyílások a készülék hátulján és felső részén találhatók, a bekapcsoló, valamint a hangerőszabályzó gombok pedig szintén itt kaptak helyet. A konzol külső kijelzőre való csatlakoztatása az említett Type-C port használatával lehetséges, a vezeték nélküli kapcsolódásról pedig WiFi 5 és Bluetooth 5.0 gondoskodik. Az efféle eszközöktől megszokott módon dobozhangon megszólaló sztereó hangszórók a bal és jobb oldalon helyezkednek el.


[+]

Az nem kérdés, hogy a korábban említett Retroid termékhez képest az RG556 messzemenően komfortosabb. A kiemelt nyúlványok jobb fogást tesznek lehetővé, az eszközméret nagyobb (így nem kell annyira behajlítani a hüvelykujjakat az analóg karok használatához), az aszimmetrikus stick-elrendezés pedig ideálisabb lehet a legtöbb játékos számára: talán nem véletlen, hogy sokan a legkényelmesebb retró kézikonzolként szoktak rá hivatkozni. A gondok sokkal inkább akkor kezdődnek, ha nem csak fogni akarjuk az eszközt, hanem használni is, ugyanis ekkor egyből előjönnek az anyagminőség problémái, amelyek végső soron kihatással vannak a használhatóságára és irányíthatóságára is.

A ravaszok a közvetlen fizikai kontaktust mellőző Hall-effekt megoldásra épülnek, ami pozitívum, viszont utazási távjuk rövidnek érződik, emellett pedig elképesztően feszesek és akadósak: olyan, mintha egy DualSense kontroller adaptív triggerei a maximális ellenállásra lennének belőve. A hátsó ütközők minősége felemás: a jobb oldali aránylag feszes és kattanós, míg a bal oldali a legkisebb érintésre is lötyögni kezdett tesztmodellünk esetén. A D-pad nincs szekciókra bontva, kvázi egy fröccsöntött műanyag az egész, emellett puha érzetű, így nehéz eldönteni, hogy hol is nyomtuk le éppen.


[+]

Az analóg karok a ravaszokhoz hasonlóan szintén Hall-effektesek, kialakításuk pedig domború, középen sima, szélen leheletnyit textúrázott felületű. Az utazási távjuk sajnálatos módon olyan rövid, hogy szinte olyan érzetet keltenek, mintha a D-padot használnánk. Erre még az is rátesz, hogy a négy fő irányba erőteljesebben „húznak”, véglegesen ellehetetlenítve a precíz használatot – de legalább a kerületük világít bekapcsolt állapotban. Végezetül az X-Y-A-B gombok sem a legjobbak, azok is lötyögnek és ragadnak, bár ez a legtöbb kontroller és konzol esetében (sajnos) így szokott lenni.

Az anyagminőségben tehát bőven a Retroid masinája áll nyerésre, viszont ezt a kijelző terén az Anbernic egy erős, visszakézből adott pofonnal kompenzálja. Komótos, szellemképes IPS helyett itt ugyanis egy AMOLED érintőképernyőt építettek a házba, ami a technológiájából adódóan nem csak lényegesen jobb válaszidővel és színpalettával bír (102%-os sRGB lefedettség), hanem magasabb felbontással (1920x1080 képpont), mérettel (5,48 hüvelyk), valamint telefonokhoz hasonló, 400 ppi-t meghaladó képpontsűrűséggel rendelkezik.


[+]

Az pedig ugyan igaz, hogy ez a panel sem kínál többet 500 nites fényerőnél és 60 Hz-es képfrissítésnél, de utóbbi talán itt elnézhetőbb, mint a Pocket 4 Pro esetében. Ez egyrészt a gyors mozgásokat elegánsabban kezelő kijelzőtechnológiának köszönhető (itt teljesen gördülékeny volt a UI, míg a Retroidon akadósnak érződött), másrészt az RG556 szerényebb hardvere amúgy se igazán tudná 90-120 fps-sel kihajtani a játékokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények