Pure - teszt

Hirdetés

Page 1

Megmondom őszintén, egészen a Games Convetion-ös próbakörig rendkívül a radaromon kívül volt a Pure. Pedig szeretem az ilyen offroad mókákat, máig örömmel emlékszem vissza a hihetetlen 1nsane lazulásokra egy-egy LAN-partyn, azóta viszont nem igazán találkoztam olyan hasonló stílusú játékkal, mely magával ragadott volna, így szépen lassan dobtam is ezt a játéktípust a kedvencek közül. Aztán Lipcsében megtörtént a szerelem első látásra pillanat, a kiállított demóváltozat elől nagyon nem akartam elmenni, majd ezt a szerelmet a rövid, de kellemes sajtóprezentáció mélyítette igazán el.


Mi fogott meg? Hosszan sorolhatnám - fogom is - azonban egy kellemes, angol kifejezésben össze lehet foglalni: pick up & play. Ez a játék az, ami instant örömöt fog okozni mindenkinek, aki meglátja, vagy kipróbálja. Nem feltétlen sikerélményt, de örömöt, vidámságot mindenképp. Nem a grafika az, ami miatt ez van, nem a játékélmény, nem az irányítás, hanem az, hogy egy nagyon összerakott, nagyon a játékost kiszolgálni akaró játékot sikerült kikalapálni a fejlesztősrácoknak. Tapasztalatuk egyébként van benne, mert bár a Black Rock Studio név sokat mond - vagy legalábbis mondott, eddig - a srácok nemrég nevezték át a stúdiót, Climax néven dobtak közénk néhány MotoGP epizódot, sőt, ATV országban is tettek kiruccanást.


Most azonban azt az utat választották, ami nem feltétlen a biztos siker felé vezet, hiszen manapság a motorsport játékokban a csavarig menő szimuláció a menő, arcade vidámságot maximum akkor fogadunk el, ha a játék címe úgy kezdődik, hogy Burnout. A Pure viszont 100% arcade móka, vadregényes pályák, hatalmas ugrások, és rendkívül sok adrenalin ígéretével csábítja a tisztelt játékost. Nem véletlen, hogy fentebb említettem a Burnoutot, a Pure legmélyén ugyanis ugyanazt kínálja, mint az említett patinás sorozat egyik-másik középső része. Versenyezz őrült gyorsasággal, ugrass hatalmasokat, mutass be őrült trükköket, esetenként bucskázz hatalmasokat, mindezeket pedig tedd rendkívül stílusosan. Sőt, ugyanúgy megtalálható a játékban egy nitro kijelző, melyet meglepő módon a bámulatos mutatványainkkal tudunk feltölteni.


Kezdjük az elején, a World Tour módnál, mely a helyi karrier mód, mellette a szokásos gyors versenyfajtákat, és természetesen a multiplayer üzemmódot találjuk. A World Tour több versenycsoportból áll, melyek 4-6 futamot foglalnak magukba, összesen több, mint ötven versenyen vehetünk részt. Ezek a versenyek három fajtába sorolhatóak: A Race a szokásos verseny, hatalmas pályákon, temérdek lehetséges útvonallal, ugratókkal, és egyéb nyalánkságokkal. A Sprint szintén verseny, azonban lényegesen rövidebb, legtöbbször 2-3 kanyart tartalmazó pályákon, kevés ugratóval, több körrel, de ezek általában 30-40 másodperces körök. A Freestyle teljesen más, itt az számít, hogy mennyi és milyen trükköket hajtunk végre, kombókat építhetünk belőlük, melyekért pontokat kapunk. Eközben folyamatosan fogy az üzemanyagunk, majd a verseny végén a pontszámok alapján alakul ki a végleges sorrend. Mindegy, melyik játékmódban versenyzünk, a győzelem mindig két kulcs dologtól függ: turbó és trükkök.


Ez a két fogalom pedig szorosan összefügg. Adva van ugyanis egy boost bar, mely a verseny kezdetén teljesen üres. Mindez egészen az első ugratóig tart, ahol egy sikeres trükk után kapunk egy adag turbót. Kicsit eltérve a gondolatmenettől, gyorsan két szó az irányításról. A dolog teljesen egyszerű, a megszokott ravasz-gáz-fék mellett egy gomb jut a turbóra, 3+2 a trükkökre. Szóval trükk -> turbó. Első körben csak a nagyon egyszerű ugratásokat tudjuk végrehajtani, majd néhány ilyen után elérjük a következő “kört”, bonyolultabb mutatványokat tudunk előhozni egy másik gombot megnyomva, még néhány bemutatása után pedig az igazán komplexeket. Ezek után már csak egy lépcső van, a speciális trükkök, melyeket nem a 3 “trükk-gombbal”, hanem a két ravasz feletti gomb együttes lenyomásával tudunk előhozni. Aztán lehet még a trükköket bonyolítani, de ezekbe a részletekbe nem akarok belemenni, a játék nagyon kellemesen tanít meg ezekre az apróbb finomságokra. A dolog érdekes része akkor jön, ha összerakjuk az információkat, azaz: minden trükk ad egy kis turbót. Megfelelő mennyiségű turbó begyűjtése után újabb trükköket kapunk, mellyel több nitró szerezhető. Azonban minél többet használunk a nitróból, úgy veszik el a lehetőségünk a komolyabb trükkök előhozására. Plusz ugye elesnünk sem igazán kellene, mert bár a játék pillanat alatt visszadob a pályára, elvesztünk egy adag nitrót. Ez a rendszer az, mely kívülről egyszerűnek tűnik, de élesben komoly taktikai lehetőségeket kínál. Ugrassak most, és trükközzek, vagy inkább nyomjam neki a gázt? Ne feledjétek, a cél mindig a győzelem, nem az, hogy menők legyünk!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!