Hirdetés
Ilyen nincs és mégis van
Menedzserjáték lévén természetesen nem pattanhatunk be valamelyik autónk volánja mögé, ellenben az edzés- és versenystratégiát végig felügyelhetjük, és itt kezdhet el a Formula 1 és más sorozatok rajongótábora izgatottan fészkelődni, még ha kedvenc szériájával vagy versenyzőivel nem is fog találkozni. Minden helyszínen más pálya- és időjárásviszonyok várják a csapatokat, így fontos a megfelelő beállítások és stratégia kiválasztása. Három szinten állítható a két versenyautó váltóáttétele, leszorítóereje és abroncsai (lágy, kemény és vizes), illetve a kvalifikáción az egy etapra jutó gyors körök számát is ki lehet választani (1-3). A csapat stratégiai stábja igyekszik a beállításokkal segíteni, de magunk is próbálkozhatunk a tökéletes csomag megtalálására.
Érdemes négy dimenzióban gondolkodni, ugyanis az idő és a változó időjárás információit követve a többiek elé lehet vágni, ha mondjuk megérkezik az eső, és persze csúnyán el lehet hasalni, ha az ember nem reagál a száradó pályára. Miután a kvalin mindent beállítottunk (vagy meghagytuk az alapvető opciókat), egyenként vagy egyszerre is ki lehet küldeni a pilótákat mért körre, időeredményeik pedig függeni fognak tehetségüktől, a kocsi fejlesztéseitől, a megfelelő stratégiától és a gumiválasztástól. Az időmérő negyedórás, és általában két, legfeljebb három nekifutásra van esélye egy-egy pilótának, tehát oda kell figyelni a beállításokra és a forgalomra. Az idő megállítható és gyorsítható, az edzések és a versenyek alatt pedig 3D-s térképen követhetjük pilótapárosunk és az ellenfelek pozícióját, no persze nem magas grafikai színvonalon, csak pont annyi pályarészlettel és információval, hogy a játék megjelenése kellemes legyen, a csapatfőnök pedig mindet lásson.
Fontos, hogy a szponzorok elvárásainak, azaz bizonyos minimális eredménynek a kvalin és a versenyen megfeleljünk (mondjuk "végezz a top 3-ban!"), ilyenkor ugyanis értékes pénzösszeg üti a markunkat. A versenyek előtt kiválasztható gumi és vezetési stílus (agresszív, normál, gumikímélő), majd a start után a pilóták és a jármű teljesítményére vagyunk bízva, de a dolgunknak ezzel nincs vége. Nyomon kell követni a gumikopást, és okosan kell a kiállásokat és az abroncsokat megválasztani, akár menet közben. Próbálkozhatunk elévágással, eggyel több vagy kevesebb kerékcserével, igazán nagyot pedig akkor lehet húzni, ha az időjárás-előrejelzés alapján pont jókor cserélünk megfelelő gumiszettre. A biztonsági autó is bejöhet, ilyenkor is okosnak kell lenni a boxstratégiával. A pilóták egyébként kommunikálnak a csapattal menet közben, mondjuk szólnak, ha szívesen gumit cserélnének, vagy éppen jobban szeretnék nyomni, persze a döntés mindig a miénk.
A versenyek végén természetesen pontokat osztanak, és ha megfeleltünk a szponzori elvárásoknak, pénzdíjat is, amit gyorsan el fogunk szórni a fejlesztésekre. Idővel megnyílik a nemzetközi pilótapiac, de a saját tehetségkutató iskolánkból is igazolhatunk (olcsó) munkaerőt. A pénzzel mindenesetre okosan kell bánni, és néha jobb meghúzni nadrágszíjat alkalmazottak vagy a nagyobb fizetésű pilóták elbocsátásával, hogy a havi kiadások alacsonyabbak legyenek, és a fejlesztéseket hamarabb el lehessen érni. Persze ez visszaüthet, ugyanis a mérnöki és a vezetői tehetségre is szükség van a sikerhez. A legnagyobbat egyébként egy-egy bajnokság végén, jó egyéni és konstruktőri eredményekkel lehet szakítani, jobb szponzorokat, boldogabb alkalmazottakat, szélesebb pilótapiacot és magasabb szériák megnyitását elérve, persze rámehet az első 2-3 évad, mire a kezdő játékosból ügyes csapatfőnök válik.
A Motorsport Manager játszása közben derül ki, hogy mennyire szórakoztató és agytornáztató játék, és mennyire közel áll az autóversenyzés fanatikusainak szívéhez, már aki fogékony arra, ami ilyenkor a boxban folyik. Lehet játszani a munkahelyen, a buszon, az ágyban vagy bárhol, a csapatmenedzseri pálca a zsebből bármikor előhúzható, csak tudjunk vele varázsolni. A prezentáció lényegre törő, a kezelés egyszerű, és ennél többet igazából nem is kell tudnia egy mobilos csapatfőnöki szimulátornak, úgyhogy aki szereti a hangosan felbőgő motorok zaját, egy próbát mindenképpen érdemes engednie a Motorsport Managernek – és saját csapatfőnöki tehetségének.
A Motorsport Manager Androidra és iOS-re is letölthető minimális kezdőösszegért. A játékban alkalmazáson belüli vásárlások is vannak, bár anélkül is lehet játszani.
Bone123