Hirdetés

Leteszteltük a DirectX 12-t és újításait!

Cikkünkből kiderül, hogyan párosíthatunk GeForce-ot Radeonnal, és hogy gyorsul-e a játék processzorlimit esetén.

Hirdetés

A helyzet CPU-limit esetén

Aki az előző oldalon bosszúsan legyintett, hogy "ezért kellett ez a nagy felhajtás?", az most reméljük, ugyanannyira pislog, mint mi! Az AMD gyengébb (a kisebb Intel Core i3-asok szintjén elhelyezkedő) APU-ját használva az 50%-ot is meghaladja a DirectX 12-vel elért gyorsulás a Fury videokártyával. Nem szégyenkezhet a 4 magosra, Hyper-Threadinget is letiltva 2 GHz-re butított izomgépünk sem. A GeForce DirectX 11-es eredményeit a parancslistás feldolgozás torzítja (pozitív irányba), azt gondolatban lecsippentve nála is tekintélyes a gyorsulás mértéke. Külön öröm, hogy a gyengébb(re vett) konfigurációk és a tuningolt, teljes erőbedobással versenyző i7-es gép értékei között nem jelentős az eltérés, persze DirectX 12-ben. Itt még igazi processzorlimitről nem is beszélhetünk...

...hiszen az csak a következő grafikonon, visszább csavart beállításokkal (High preset) teljesedik ki igazán. Az AMD processzoros konfigon már a CPU számítási kapacitása korlátoz, de az Intellel még így is megugrik a framerate, ha a beállításokat csökkentve ennek teret engedünk. A Mantle API tesztelésekor találkoztunk hasonlóval, de közel sem ilyen szembetűnő mértékben.

Az utolsó grafikon az előző kettő összefésülése, más csoportosításban, ugyanis így jobban megfigyelhető, hol alakult ki a tényleges CPU-limit, és hol nyerhetünk még némi kraftot a kisebb részletességű beállítással. Az AMD konfiguráción a DirectX 12 valóságos csodát művel: mehet a maximális beállítás, kihajtja a lelkét a hardvernek így is. Felesleges visszavenni bármit is, hiszen mindenképp a processzor lesz a korlát. Az Intel még 2 GHz-en is nagyon erős, de itt már a 100%-os FPS-növekményt is megkörnyékezhetjük egy Radeonnal, ha DirectX 11 helyett DirectX 12-t használunk.

Csak a teljes, tuningolt órajelen futtatott i7-es gépezet esetén találkozunk az eredeti felállással. Ott szépen látható, hogy az eredmények csak a DirectX 12 fejlettsége miatt magasabbak a DirectX 11-eseknél, processzorlimit már nincs. Ezek az eredmények csak a viszonyítás megkönnyítése érdekében szerepelnek az összevetésben. Az NVIDIA parancslistás preferenciája itt is beleszól az eredménybe, ezt figyelembe kell venni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények