Hirdetés
Bonyolultság helyett változatosság
Karakterek megnyitása mellett, különféle, a szuperhősökre aggatható jelmez és „ruházati kiegészítő” is elérhető, ráadásul nem csak a történet helyszínein lehet az ezekhez szükséges bónusz tárgyakat gyűjtögetni. Ahogy arról már szó esett korábban, a nagyobbik részében New York utcáin és épületeiben bonyolódó történet epizódjainak helyszíneit, egy szabadon bebarangolható városban közelíthetjük meg. Az utcákon, metróalagútban, felhőkarcolók tetején és mindenféle, néha igencsak meglepő helyen lehet belebotlani bónuszt rejtő tárgyakba, vagy a lakosok apróbb-nagyobb, de „mindenképp” szuperhős után kiáltó problémáinak megoldásáért is jár jutalom. A LEGO Marvel Super Heroes New Yorkja persze nem pontos mása a valódi városnak, már csak mérete miatt sem, de azért szép nagy, és számos ikonikus tereptárgy és épület megtalálható benne. Szép számmal akadnak a valóságban nem létező, de a Marvel univerzumokban fontos szerepet játszó, jellegzetes épületek is, mint a Stark torony vagy az OSCORP irodaháza.
Ezek többsége pedig nem csak külsejével, mint városi díszlet kap szerepet a játékban. A történet során többet belülről is megismerhetünk, legalább is azokat a részeket, ahol az ellenfelek és akadályok során végig kell küzdeni karaktereinket a pálya végén valamely nemezissel vívandó összecsapásig. A bossfightokban a műfaj íratlan szabályai érvényesek, mert bár karaktereink szuperhősök, de az ellenfeleik is különleges képességekkel bírnak, s nem is lennének igazi főgonoszok, ha valamilyen trükkel (szuperfegyver, óriásrobot, stb) nem próbálnának tisztességtelen előnyhöz jutni. Ettől ugyan nem válnak legyőzhetetlenné, de a sikerhez, a karakterek összehangolt és jól időzített bevetése szükséges, esetenként pedig segédeszközt kell rögtönözni a helyszínen található tárgyak szétverése után visszamaradó építőelemekből. A Homokember (Sandman) óriás szörnyetegének részeit, például vízzel kell sárrá változtatni, amihez egy hirtelenjében megépített vízágyúra is szükség lesz, hogy aztán a megszilárdult anyagot már szét tudja verni Hulk.
Az irányítás a sokféle feladat, az aktív szuperhős többféle képessége és a karakterek közötti váltogatás ellenére sem bonyolult feladat. A Traveller’s Tales fejlesztői a mozgás irányítására való analóg karon vagy iránybillentyűkön felül gyakorlatilag négy gombot felhasználva oldották meg a vezérlést. Ez úgy lehetséges, hogy több funkciót is ugyanaz a billentyű lát el. A fegyverrel vagy távolba ható támadási képességgel is bíró karaktereknél, ha nincs a közelükben ellenfél, akkor lövést adhatunk le az akciógombbal. A repülésre vagy lebegésre képes karaktereknél az ugrás gomb dupla lenyomása aktiválja azt. A szupererőt előhívó billentyű pedig azon túl, hogy egyes karaktereknél más-más képességet hoz működésbe lenyomása és nyomva tartása, a kapcsolók közelébe lépve azokat aktiválja. A különösen nagy erőkifejtést igénylő cselekedeteket pedig, valamely billentyű (amit jelez a játék) heves nyomkodásával lehet végrehajtani.
Az akció és ügyességi feladatok mellet, a játékos logikai képességeit is próbára teszi a LEGO Marvel Super Heroes. A zárak kinyitásához, pálya elemeinek mozgatásához, vagy a berendezések energiájának ki-be kapcsolásához persze nem kell rakétatudónak lenni, viszont az egyszerű és gyorsan megoldható feladványok kellemesen megtörik a harc és ugrálás ritmusát, megelőzve ezzel, hogy monotonná váljanak a hosszabb küldetések.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!