Grafika és beállítások
A Far Cry 3 című játékot a Dunia 2 Engine hajtja, ami az előző részben használt motor egy teljesen átalakított változata. PC-n DirectX11-támogatással is felvértezték, így akinek megfelelő hardver áll rendelkezésre, az kihasználhatja a benne rejlő lehetőségeket. A program két külön menüpontot tartalmaz a grafika testre szabhatóságának céljából. A "Video" opciónál a felbontást, élsimítást és egyéb látványjavító elemet tudjuk állítani, míg a "Video Quality" résznél a textúrák részletességét, látótávolságot és hasonlókat találjuk. A játék DX9 és DX11 beállítással futtatható, alább láthattok két képet a kettő közötti különbségről.
DirectX9, minden beállítás maximumon, 1920x1200-as felbontás
DirectX11, minden beállítás maximumon, 1920x1200-as felbontás, 8xMSAA
Egy Intel Core i7-3770 CPU, 16GB RAM, AMD 7870 2GB VGA konfiguráción DirectX11 módban, minden beállítást maximumra véve 1920x1200-as felbontás mellett 8xMSAA bekapcsolásával már játszhatatlan lett a játék, 20 FPS körüli átlagos sebességet mértem FRAPS-al (Persze ettől több volt valóságban, hiszen a FRAPS valamennyit lassít rajta, de anélkül is szaggatott rendesen). DirectX9 alatt csak a nagyobb tereken és küzdelmek között esett le az érték 60 FPS alá FRAPS alatt, persze ilyenkor már látható különbség van a grafika minősége között is (Egyelőre még nem raktam fel az AMD Béta driver-ét, megvárom a végleges meghajtókat, de valószínűleg nőni fognak vele ezek az értékek).
DirectX11, minden beállítás maximumon, 1920x1200-as felbontás, 8xMSAA
DirectX11, minden beállítás maximumon, 1920x1200-as felbontás, MSAA kikapcsolva
A DirectX11 alatti beállításokból leginkább hardverigényesnek nálam az MSAA bizonyult. Ezt kikapcsolva, viszont minden mást meghagyva és maximumra állítva (SSAO, stb.) közel DX9 alatti sebességet ért el a játék, miközben a látvány gyakorlatilag alig változott (Leszámítva a távolabbi objektumokat, amik MSAA mellett sokkal szebbek voltak, lásd a második pár összehasonlító képet). Így hát, aki nem ragaszkodik az MSAA használatához, az ezt kikapcsolva megduplázhatja az elért FPS számát.
A grafikus opciók állítgatásával a gyengébb gépekkel rendelkezők is megtalálhatják az optimális beállításokat, ahol már folyamatos a játék futása. Nálam majdnem minden átvezető videónál ugrált és szaggatott a kép, az egyébként tükörsimán futó játék ellenére is. Ennek nem hardveres oka volt, mert miután véget ért a párbeszéd és megkaptam az irányítást, ismét hasított a program, pedig ugyanaz volt a helyszín és a karakterek is jelen voltak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!