Fallout 4 teszt

A rajongók az év egyik legjobban várt játékát kapták meg a Bethesdától, amely minden szempontból hasonló, mint elődei voltak, épp ezért inkább csalódás, mint sláger. Természetesen némi innovációt azért hordoz magában.

Időutazás

Az időutazás egy pozitív töltettel rendelkező szó. Sokan szeretnénk tudni utazni az időben, megnézni, elődeink hogyan éltek a múltban, tanulni a hibáikból, esetleg elmenni a jövőbe, hogy fontos tapasztalatokkal térjenek vissza a saját idejükbe. Az időutazás ezek mellett egy olyan szó is, ami szinte minden szempontból illik a Bethesda régóta várt szerepjátékára, aminek sokan már a megjelenése előtt odaajándékozták a képzeletbeli év játéka díjakat. Ez persze egy nagyon kellemes és a valóságtól nem elrugaszkodott visszajelzés a fejlesztővállalat felé, hiszen olyan címeket köszönhetünk nekik, mint a 2008-ban megjelent Fallout 3, a 2010-es Fallout: New Vegas, valamint az Elder Scrolls széria a Morrowindtől a Skyrimig. Más játékuk amúgy nincs is nagyon, 2004-ben és 2006-ban piacra dobtak egy-egy autós-gyorsulós mókát, illetve okostelefonokon és táblagépeken nem is olyan régen óriási sikert értek el Fallout Shelterrel, de összességében tisztán látszik, hogy a belső nézetes szerepjátékok azok, amikben a legerősebbek. Bár a Fallout Shelter és a Fallout 4 kipróbálása után lehet, ezt a kijelentésemet vissza kéne szívnom.

Fallout 4 képernyőfotó
A Fallout 4 világa nagyon hangulatos, sokat dob rajta, hogy megjelentek benne a színek is. [+]

A Fallout negyedik részének eseményei 2287-ben, 10 évvel a Fallout 3, 6 évvel a New Vegas történései után játszódnak, az időutazás kifejezés pedig ide is remekül passzol, hiszen mint azt már előzetesen is tudni lehetett, főhősünk egy olyan figura, akit még a 2077-es nukleáris holokauszt előtt lefagyasztottak, magyarán bő 200 év alvás után ébred fel Boston környékének posztapokaliptikus világában. Idáig egyébként viszonylag gyorsan el is jutunk a játékban, amely egy meglehetősen egyedi karaktergenerálással indul, hősünk a fürdőszobája tükrében nézegeti magát, miközben kialakíthatjuk arcának küllemét. Természetesen nőt és férfit is választhatunk magunknak, ami a játékmenetet nem befolyásolja különösebben. Nagyon hasznos újítás, hogy a fejlesztők rengeteg becenevet szinkronizáltak, úgyhogy ha nem megyünk el nagyon elvetemült irányba, és nem ragaszkodunk anyanyelvünkhöz, akkor jó eséllyel a különféle NPC-k szájából hallani fogjuk, amint minket emlegetnek.

Fallout 4 képernyőfotó
A legendás Deathclaw természetesen ebből a részből sem maradhatott ki. [+]

A szoftver papíron viszonylag sok újítást hozott, saját településeket építhetünk, ahol kereskedhetünk és felszereléseket gyárthatunk, de a nagy kérdés persze az, hogy az évtizedes tapasztalatból építkező játékmenet mennyire állja meg a helyét 2015 végén, és hogy a Bethesdának sikerült-e megint élettel megtöltenie azt az univerzumot, amiben amúgy rengeteg lehetőség van. Tesztünkben többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Fallout 4 - Ennyit változott a játék kinézete a 3. részhez képest

    A változás szembetűnő, de természetesen élőben, mozgás közben lesz értelme a két játékot jobban összehasonlítani.

  • Fallout 4 előzetes

    A sorozat rajongóinak hét évet kellett várni a következő számozott folytatásra, de a kitartás meghozta gyümölcsét: hamarosan visszatér a legendás Fallout, ami márkanévvé fejlődött az elmúlt évek során.

  • Fallout Shelter bemutató (iOS, Android)

    A legújabb Fallout játék mobilra készült, és az atombunkerek működésének és lakóinak menedzsmentje legalább annyira komoly kihívás, mint kellemes kikapcsolódás.