MÁSODIK OLDAL
Játszhatóság:
Irányitás, komplexitás, portolás...
A Bethesda nagyot akarhatott alakítani azzal, hogy FPS nézetre váltottak...vagy csak úgy döntöttek, hogy ha már van egy motorjuk, ami bevált, akkor nem szöszölnek vele feleslegesen. Mindez mennyire vált be?
Hirdetés
Semennyire.
Ahogy a Deus Ex-nek ment az RPG - FPS kombinálása, úgy nem ment a Fallout 3-nak. Bár az irányítást besuvasztották a kontrollerre úgy, hogy a D-pad még ki is maradt, de nagyon nem lett optimalizálva. Mindemellett sajnos ahhoz, hogy FPS-ebb legyen, kegyetlenül le is kellett butítani az RPG-részét. De erről majd később.
Pc-s szemszögből nagy meglepetésre WASD irányítást választottak, ami ugyanaz mint ami az Oblivionban is volt. Igazából nincs különbség aközött hogy fps v. Tps módban játszunk. Ami zavaró hogy nagyon statikus az egér mozgása. Ez azért is meglepő, mert ezt már a Quake 1-ben is használhatóbban oldották meg.
Ami a komplexitást illeti A System shock 2 –ben mind az fps mind az rpg részt jobban megoldották. A probléma az, hogy sem fps-ként, sem rpg-ként nem elég mély a játék.
Számomra a Pc-s irányítás megfelelő volt, nem éreztem úgy egy percig sem hogy ne állnának kézre a dolgok, legfeljebb a HUD kialakítása volt kicsit elbaltázott, de 10 perc után az ember ehhez is hozzá tud szokni. A Game-et először konzolon próbáltam ki és mivel kontroller antitalentum vagyok, nekem nem ment túl jól a kezelés vele.
Számomra idegesítő volt hogy a játékban erősen jelen van az FPS és ha elfogy az RPG-s Vats, akkor is simán ledarálhatjuk az ellen népes táborát. Döntenie kellett volna a fejlesztőknek hogy melyik irányba viszik el a játékot, mert ez az elegy sokat ront a játék szavatosságán.
Külsőségek:
A játék az Oblivionban debütált grafikus motor egy felturbózott változatát használja. Ebben a részben megvizsgáljuk mennyire maradt aktuális ez a motor és kitérünk a hangokra is.
Bár nem vártam egy Unreal 3 szintű grafikát, néha kifejezetten idegesítő volt az elnagyoltság. A Wasteland táj még egész pofás, de az emberi karakterek eléggé elnagyoltak. Néhány modell kifejezetten csúnya, a textúrák, alacsony felbontásúak az Xbox360 változatnál, Vicces bug, hogy a hamuvá égett ellenfélből, noha csak egy kupac hamu marad, te mégis kiszedheted a fegyvereket és egyéb tárgyakat. Valljuk be, ez nem túl szerepjátékos barát megvalósítás. Rettenetesen zavaró a beragadt kopácsoló és ugráló végtag bug és a terület betöltése utáni közvetlen tetem teleportáció. Az alapvető háttérzene lehangoló és horrorisztikus, a befogható rádiók pedig kifejezetten irritálóak voltak számomra, mivel ugyanazt a 3-4 perces adást ismétlik folyamatosan. És bár az Alien Blaster fegyvernek kifejezetten Funky hangulata van, a Fallout 2 felhozatalához képest, nagyon szegényes lett, a fegyver, páncél és egyéb használati tárgyakból álló arzenál.
Kétségkívül az Oblivion Motor nem tartozik a legújabbak közé, de szerintem a célnak megfelel. Az már kétségkívül idegesítő hogy a karakterek úgy mozognak a pályán, mintha mindenki talpán korcsolya lenne. Ráadásként a fizikai motor többször csődöt mond és az ellenfelek szaltót írnak le Csisztu csavarral a levegőben, amint meghalnak. Hangzásfétisemet nem a játékokban élem ki, ergo nem gondolom úgy hogy bármi hiányzik a játékból eme tekintetben. Ami a fegyvereket illeti, standardnak mondható a felhozatal, de talán ez az egyetlen olyan szempont, amiben csak akkor találsz hibát ha tényleg kötekedni akarsz. Talán egyetlen negatívumként azt lehetne felhozni, hogy távolsági fegyvereket csak elvétve találni a játékban.
Az Oblivion motor nekem már az Oblivionban sem volt a szívem csücske, mert amellett hogy csillog minden, mint a Salamon töke, mégsem voltak képesek egy kockafejnél jobbat kihozni egy emberi koponyából. A grafika tele van buggal, rengeteg tárgyba bele lehet akadni, unalmas barna szűrő van rajta, a modellek felhozatala szegényes. Látszik hogy a grafikusok módszeres alapossággal ügyeltek arra hogy ne lépjék túl a munkaidejüket és ne teljesítsék túl magukat, nehogy véletlen szemet gyönyörködtető látványban legyen részünk. Természetesen az én véleményem kicsit elfogultnak mondható, de igyekeztem tényekkel alátámasztani. A fegyverarzenál nekem tetszett az elején, de aztán hamar megunható, mert már a játéknak viszonylag korai szakaszában hozzájutunk azokhoz a fegyverekhez amiket végig használni fogunk. Extra hiányosság még, hogy van Sniper Rifle a játékban, de minek tudunk vele zoomolni távolba, ha olyankor nem használhatjuk a VATS-ot. Mellesleg nem is olyan távoli az a zoom. Hiányolom a ruházatból adódó rejtett poénos lehetőségeket, melyek szerintem feldobhatnák az amúgy komor hangulatot. Jó pont viszont a Tesla előtti tisztelgése a fejlesztőknek mert több helyen is visszaköszön a játékban a neve(Tesla & You könyv, Tesla páncél, stb...). A hangokkal nem volt különösebb problémám, de a zene nagyon nyomasztó és unalmas volt. Én ki is kapcsoltam amint reloadra volt szükségem és adtam a hangulatnak egy kis Master of Puppets-et a Metallica-tól.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!