Hirdetés

Egy nap a TCL-nél: érkeznek az új tévék!

Elutaztunk Varsóba, hogy első kézből értesüljük a TCL fejlesztéseiről, újdonságairól.

A TV-k helyzete Európában

Meghívást kaptunk Varsóba a TCL EXPERTS meet EXPERTS eseményére, amelyet a gyártó immár harmadik éve rendez meg, kifejezetten szakújságíróknak. Ez a fajta személyes, szakmai találkozó manapság ritkaságszámba megy, és üdítő volt látni, hogy a TCL valódi újdonságokkal, technológiai háttérrel és mérési lehetőségekkel is készült a résztvevők számára, a szokásos beszélgetési lehetőségeken felül. A világ második - bizonyos szegmensekben, például a 85 inch fölötti és Mini LED tévék piacán pedig már első - legnagyobb TV-gyártójaként volt is mit bemutatniuk.

Hirdetés

Trendek az európai piacon

Az európai TV-piac dinamikája az elmúlt években jelentősen átalakult, a prémium szegmens növekedése, az átlagos képernyőméret folyamatos emelkedése és a Mini LED technológia előretörése a legmeghatározóbb trendek. A 75 hüvelykes és annál nagyobb tévék iránti kereslet az Öreg Kontinensen 40%-kal nőtt egy év alatt, miközben a Mini LED technológiát alkalmazó modellek eladása 50%-os növekedést mutatott. Az átlagos eladási ár 500 euró felett stabilizálódott, ami azt jelzi, hogy a vásárlók egyre inkább a magasabb kategóriás, jobb képminőséget és nagyobb méretet kínáló készülékeket keresik.


(forrás: PROHARDVER!) [+]

A méret szerinti bontásból jól látszik, hogy a 55 hüvelykes és annál nagyobb modellek piaci részesedése folyamatosan nő, a kisebb, 32-43 hüvelykes készülékek rovására. Előrejelzések szerint 2026-ra a 70 hüvelykesnél nagyobb tévék is jelentős piaci súlyt képviselnek majd, ami korábban inkább csak Észak-Amerikára és Kínára volt jellemző. Ezzel párhuzamosan a prémium, 1400 euró feletti árkategória is egyre nagyobb szeletet hasít ki az eladásokból, miközben a belépőszintű modellek aránya csökken.

A technológiai trendek mellett a tartalomfogyasztási szokások is változnak. Az OTT (over-the-top) streaming szolgáltatások előfizetőinek száma tovább nő, a háztartások egyre nagyobb arányban rendelkeznek játékkonzollal, ami szintén a nagyobb és fejlettebb kijelzők iránti igényt erősíti. Globális összehasonlításban az látszik, hogy míg az USA-ban a streaming és a reklámbevételek, Kínában pedig a méretorientált vásárlás dominál, addig Európában a képminőség és a technológiai fejlődés iránti igény a meghatározó irány.


(forrás: PROHARDVER!) [+]

Érdekes megvizsgálni, hogyan alakítja a tartalomfogyasztási szokások változása a kijelzőtechnológia fejlődését. A TCL adatai szerint a streaming szolgáltatások a tartalomfogyasztás 30%-át teszik ki, itt a tartalom 88%-a HD SDR, 10%-a Dolby Vision, és csak 2%-a HDR10+. A televíziós műsorok 25%-ot tesznek ki, nagyrészt HD SDR formátumban, a játékkonzolok (10%) esetében viszont már 60% HDR10, 40% Dolby Vision tartalomról beszélhetünk. A cég adatai alapján az átlagos felhasználók 90%-ban olyan képmódokat használnak, amelyek optimalizált képminőséget biztosítanak a technikai pontosság helyett. Ez indokolja azt a fejlesztési irányt, amely a mesterséges intelligenciával támogatott képfeldolgozást helyezi előtérbe.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • TCL

Előzmények