PROHARDVER! goes to Taipei
Tajvan fővárosa nincs közel. Ugyan nem a "világ túloldala" a szó szoros értelmében, de az biztos, hogy nem pár óra eljutni oda. Egész pontosan szűk egy óra Bécs, ahonnan bő tíz óra Bangkok, majd további szűk négy óra Tajpej. Innen már csak szűk egy óra, és be is érünk a városba. A repülőgép-átszállásokkal együtt az út tehát durván egy nap. Nem kevés, de megéri...
Bár számítástechnikai szakportál vagyunk, talán belefér a keretbe egy rövid útibeszámoló. Ferihegyről rajtoltunk, ahol a moldáv légitársaság egy meglehetősen "családias", ergo kicsi gépe vitt minket Bécsig. Töredelmesen bevalljuk, picit nyugtalanok voltunk a repülő láttán, nagyobbhoz "vagyunk szokva". Ám, csalódnunk kellett - a pozitív értelemben -, az út kényelmes és barátságos volt. A gépen amúgy nagyjából csak a PROHARDVER! és a Notebook.hu stábja tartózkodott, így még az egy szem stewardess is túlzásnak hatott.
Bécsben némileg vesztettünk a lendületből -- 4 órán keresztül vártuk a csatlakozást, az EVA AIR A330-as repülőgépét, ami már Tajpejbe vitt minket. Nem közvetlenül, ugyanis egy ekkora útnál már meg kellett állnia tankolni. Mindez Bangkokban (Thaiföld) történt. Az EVA AIR egy nemrégiben alakult tajvani légitársaság, amely a világ egyig legmodernebb gépparkját és repülőterét mondhatja magáénak. Ezen a ponton egyébként el is érkeztünk beszámolónk első rövid bemutatójához, amely rendhagyó módon csak a hardver teljesítményének summázatát és értékelését tartalmazza.
***
EVA AIR A330 repülőgép
A repülő belseje vadonás új. Az utasok kényelméről a turistaosztályon is átlagon felül gondoskodnak, ti. minden üléshez külön DVD center tartozik. A filmek között szabadon választhatunk, azokat bármikor lejátszhatjuk, tekerhetjük, megállíthatjuk. A lista is impozáns egyébként, a Titokzatos folyótól kezdve a Pán Péteren át a Hideghegyig és a Gyűrűk Uráig bármit megnézhetünk. Már ha a Nagy Hal nem nyerné el tetszésünket...
A mozifilmek mellett zeneszámokat, koncerteket, ismeretterjesztő filmeket is választhatunk, illetve kérhetünk részletes információt utazásunk aktuális állapotáról.
Minden jóban van valami rossz, persze. A kijelző 6,5 colos, körülbelül 40/40 fokos betekintési szöggel, pocsék színminőséggel. Utánhúzást viszont nem tapasztaltunk. Nagyobb gond volt ugyanakkor, hogy maga a rendszer elég instabilan működött, például Bangkoktól Tajvanig időről-időre resetelt, bárhol is tartottunk épp kedvenc filmünkben.
Ami tetszett:
- Új, igényes belső
- Külön DVD center minden utasnak (turistaosztályon!)
- Bőséges mennyiségű táplálék biztosítása
- Kedves stewardess-ek
Ami nem tetszett:
- Rossz minőségű kijelző
- Instabil lejátszás
Mindent összevetve a gépet ajánljuk, bár erősen ajánlani csak akkor tudnánk, ha az apró, ám annál bosszantóbb hibákat is kiküszöbölnék.
Az A330-as gépet az EVA AIR-től kaptuk bemutatóra, amiért ezúton is szeretnénk köszönetet mondani!
..still going
Hajnali 4 és 5 között érkeztünk meg Bangkokba, vak sötétben, ámde 30, azaz harminc fokos hőségben! A repülőtér persze légkondicionált, de pusztán a gép kijáratától a reptérig megizzadtunk. Egy rövid másfél órás tankolás után folytathattunk utunkat, hogy végül megpillantsuk a számítástechnikai ipar - egyik - fellegvárát, Tajvant.
Tajpej, Tajvan
Tajvan egy, az identitását kereső szigetország, melyet Kína egyik tartományának és önálló, demokratikus államnak egyaránt tekintenek. Az utóbbi években fantasztikus fejlődésen ment keresztül, Tajpej például egy rizsföldekkel teli falu volt 10 éve, míg most egy 3 milliós megaváros! A gyors fejlődés minden előnye és hátránya is nyomonkövethető. Az utak szélesek, nagyon szélesek. Dugók épp ezért olyan formában biztosan nincsenek, mint nálunk. Vannak viszont olyan állapotú panelek, amelyekhez képest a leglepukkantabb budapesti zónák is luxusrészlegnek tűnhetnek.
Tajpejben található a világ talán legnagyobb, 101 névre hallgató, 508 méteres felhőkarcolója – mellesleg pont a kiállítási rész (értsd: Computex) területén. A Computex – ellentétben a Cebittel, vagy például a nálunk rendezett kiállításokkal – nem a város egy kieső részén, elkülönítve zajlik, hanem az üzleti negyed 4-5 elegáns irodaházát használják e célra. Minderről többet holnap fogunk tudni írni, egyelőre a lázas előkészületek pillanatképeivel szolgálhatunk csak.
A fenti képek tegnap, azaz május 30-án este készültek. A mai – illetve az órára pillantva pár perce már tegnapi – napon városnézés helyett a szakma – európai – nagyjaival volt alkalmunk megismerkedni. Így együtt vacsoráztunk Mike Magee-vel a The Inquirertől, Sander Sassennel a Hardware Analysis-től és például Jon Fabriciusszal a HARDiNFO.dk-tól.
Este még volt alkalmunk – jó értelemben – kocsmázni az Abit és az XGI pr-osaival. Most pedig magas alkoholszinttel alvás helyett cikket írunk. Folytatás következik...
Parci