Hirdetés

Capcom Fighting Collection 2 teszt

A Capcom harmadik verekedős gyűjteményében a kevéssé ismert, de annál jobban szeretett játékok kaptak helyet a Power Stone-tól a Capcom vs. SNK-n át a Project Justice-ig.

Nyolc bunyó egyben

A nagy kiadók közül talán a Capcom az, akik a legigényesebb módon ápolják múltjukat – legyen szó Mega Manről, a Street Fighterekről, vagy éppen az Ace Attorney-sorozatról, ma már minden klasszikus rész jólsikerült gyűjtemények formájában próbálható ki az összes releváns platformon. Rendkívül szimpatikus, hogy a cég nem állt meg a legnagyobb franchise-ok visszahozatalánál, hanem a kicsit szűkebb körben ismert, a világ jelentős részén anno nem is terjesztett játékaikra is sort kerítettek. Az első Capcom Fighting Collection például a Darkstalkers-gyűjteményen túl olyan ritkaságokat is tartalmazott, mint a Cyberbots, vagy a különleges RPG-közeli élményt nyújtó Red Earth. Ezt a kollekciót tavaly követte a Capcom által készített, de a Marvel karaktereit használó játékok szintén roppant igényes gyűjteménye, most pedig megérkezett a Capcom Fighting Collection 2 is. Ez a bejelentés előtti várakozásaimmal szemben nem a Street Fighter 3-játékokra épít, hanem az annál jóval kevésbé ismert, de nem egy esetben fanatikusan imádott játékokra épít – és ezeket furcsa, nem egyszer anno Európát teljesen elkerülő játéktermi verekedős játékok egészítik ki.

Mivel ezúttal nincs egy nagy franchise, ami a gyűjtemény lelkét adná, a válogatás meglehetősen eklektikus. Én kifejezetten élveztem ezt a tarkaságot, még akkor is, ha néhány játék messze volt attól, hogy lenyűgözzön. A kollekció tehát most is nyolc verekedős játékot tartalmaz, mégpedig a már megszokott minőségben: rendelkezésre állnak a japán és a nemzetközi verziók, van rollback-kódos online multiplayer, minden játék kapott egy teljeskörű gyakorló opciót (a 2D-s játékoknál látható hitboxokkal!) és a CRT-effektek erejétől az ellenfelek tudásáig mindent sok lépcsőben állíthatunk be. A menüben érdekes fejlesztési vázlatokkal és festményekkel vár a múzeum, válaszhatók remixelt zenék is, ráadásul van quick save, így tehát a megszokott igényességet kaptuk ezúttal is. Talán még fontosabb, hogy a fejlesztők sok időt töltöttek azzal is, hogy a játékok a lehető legfürgébben reagáljanak a gombnyomásokra – a Street Fighter Alpha 3 Upper ezért nagyságrenddel játszhatóbb, mint PSP-n, és a Capcom vs. SNK 2 is érezhetően pörgősebb, mint a szörnyű PS3-portban. Cseppet sem lennék meglepve, ha a közösség egy emberként lépne át e játékoknál is a Fighting Collection 2-verziókra, annyira sikerült azokban visszafogni az input-késleltetést.

Street Fighter Alpha 3 Upper és Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000

Egyéni ízléstől függ majd, hogy a 2D-s, pixelgrafikát használó Capcom vs. SNK-játékokra ugrik először rá valaki, avagy a már poligonokra építő, kaotikusan élvezetes Power Stone-kettős lelkesíti be igazán. Mindkét minisorozatból itt van mindkét játéktermi epizód, méghozzá kiváló formában, tökéletesen emulálva. A CvS-játékok annak idején már puszta létük miatt lelkes fogadtatást kaptak, hiszen az akkori idők két legfontosabb bunyógyár istállói találkoztak benne – de szerencsére a Capcom által fejlesztett crossover-játékok tényleg jól sikerültek. Nincs pofám azt állítani, hogy a CvS2 hat, gyökeresen eltérő Groove harci stílusát akár csak félig tudatos módon tudnám kihasználni, de legalább a próbálkozásban óriási örömömet leltem a 44 kifejezetten profin kiegyensúlyozott karakternek köszönhetően. Itt a második résznek adom az aranyérmet: nekem a négygombos SNK-gombkiosztás helyett a hatgombos SF-kezelés jobban kézreáll.

Hirdetés

Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001 és Power Stone

Ha a CvS-ek taktikus, fokozatosan kitanulható, professzionális játékok, akkor a Power Stone-széria ennek totális ellentéte. Ezek négyfős arénaharcokról szólnak, már teljesen 3D-s környezetben, rengeteg felhasználható tárgy között – tele humorral, egyediséggel és szórakoztató karakterekkel. A címadó kristályok gyűjtésével karakterünk erősebb formát ölt, ami egyetlen gombnyomással aktiválható overdrive támadásokat biztosít – óriási móka ellenfelünkből kiszedni az általa összegyűjtött kristályokat, majd brutális kombókkal még inkább helyre tenni! Már ezek a megoldások is jelzik, hogy a Power Stone nem egy hagyományos verekedős játék, de ezt még inkább hangsúlyozza, hogy itt nem lehet blokkolni – az ellenfelek támadásait, felénk hajított foteljeit, ránk lőtt rakétáit, arcunkba rúgott hordóit manuális kitéréssel lehet csak elkerülni. Noha az eredetit is érdemes kipróbálni, a második rész jelentős előrelépést jelent, főleg dinamikusan változó pályáinak köszönhetően – az egyik helyszín például egy vadul manőverező katonai repülő belseje, majd miután azt lelövik, a karakterek még zuhanás közben is verekszenek, a bunyó pedig egy szintén föld felé száguldó roncson ér véget. Sajnos a Dreamcast-verziók extra játékmódjait itt sem kapjuk meg, pedig a Power Stone-ok esetében ez kiemelkedően sok bónusz játékmódot jelentett.

Power Stone 2 és Capcom Fighting Evolution

A fennmaradó négy helyből egyet foglal el a Street Fighter Alpha 3 Upper, az utolsó 2D-s játéktermi Street Fighter. Mivel ez a korábbi versenyek tapasztalatai alapján gyengített a túlzottan erős karaktereken, ráadásul kijavította azt a bugot, amivel végtelen kombókat lehetett indítani, az igazi japán profik annak idején berzenkedve reagáltak az Upper újrakiadásra – mivel én abszolút nem tartozom ebbe az elit körbe, élvezettel próbáltam ki a rengeteg karaktert és azok eltérő „ism” harci stílusait. Itt van aztán a Capcom Fighting Evolution, amelyben a cég eltérő verekedős játékait eresztették egymásnak: Ken és Chun-Li a Red Earth dinoszauruszával csaphat össze, a Darkstalkers legénysége pedig a Street Fighter Alpha újoncaival mérkőzhet meg. Sajnos ez sem háttereit, sem animációit tekintve nem a csúcsminőséget képviseli, és karakterválasztásába is bele lehetne kötni. A gyűjtemény számomra legkevésbé érdekes játéka a Plasma Sword volt, egy lomha és tapasztalataim alapján igencsak kiegyensúlyozatlan 3D-s verekedős játék – a három hónappal később megjelent Soulcalibur mellett sajnos megérdemelten felejtődött el, még akkor is, ha meccseit változatos minijátékok szakítják meg. Óriási öröm volt viszont újra találkozni a Project Justice-szal, egy anime-ihletésű, középiskolai környezetben játszódó bunyós játékkal. Itt az eltérő iskolák különféle hobbikkal rendelkező karaktereit irányíthatjuk: a komolyzenei klub sztárja hegedűjével csapkod, a focibolond labdával lövi ellenfeleit, a papi iskola növendéke pedig keresztekkel támad. Totális őrület, a lehető legjobb értelemben.

Plasma Sword: Nightmare of Bilstein és Project Justice

A gyűjtemény továbbra is két negatívummal bír – de nem objektív hibák ezek, hanem hiányzások: egyrészt nincs benne crossplatform multiplayer, másrészt pedig minden játék esetében csak és kizárólag a játéktermi verzió tartalmát kapjuk, a mindenféle konzolos portok extra karakterei és játékmódjai nélkül. Mivel az árazás kedvező, és a nyolc játék mind az arcade- és sztorimódok szerelmeseinek, mind a versus-veteránoknak elegendő tartalmat biztosít, az utóbbi megbocsátható – az előbbit pedig a megfelelő platformválasztással lehet kivédeni. Ezen túl azonban csak dicsérni lehet az újabb Fighting Collectiont: benne van minden opció, amit csak elvárhatunk, nagy többségét ma is remekül működő játékok alkotják, és játszhatóság tekintetében is óriási előrelépéseket hozott. Most, amikor a Street Fighter 6 uralja a verekedős játékokat, remélhetőleg sokan próbálják ki ezeket a kicsit furcsább, és éppen ezért néha talán még érdekesebb játékokat is a Capcom múltjából.

A Capcom Fighting Collection 2 PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Switch-re, valamint Xbox konzolokra jelent meg.

A tesztjátékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította.

Bényi László

Összefoglalás

Amíg az első Capcom Fighting Collection a Darkstalkers-szériára épült, a második pedig a Marvel-játékokra, a harmadikban nincs ilyen összekötő erő – ez egy tiritarka, kiszámíthatatlan válogatás a cég kisebb sikerű verekedős játékaiból. Szerencsére a ma is jól játszható játékok abszolút többségben vannak, így aki ad egy esélyt a gyűjteménynek, az új kedvencekre lelhet, offline és online egyaránt.

A Capcom Fighting Collection 2 legfőbb pozitívumai:

  • Változatos merítés a Capcom eltérő megközelítésű verekedős játékaiból;
  • a CVS2, a Power Stone-ok és a Project Justice ma is nagyszerűek;
  • igényes emuláció, megszámlálhatatlan opció mindenre;
  • pazar gyakorló mód minden játékhoz;
  • eredeti és remixelt zenék is választhatók.

A Capcom Fighting Collection 2 legnagyobb hiányosságai:

  • Nincs benne crossplatform multiplayer;
  • csak a játéktermi verziók tartalmát adja;
  • a múzeumi anyagokhoz nincs angol kommentár.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.