Hirdetés

Bound by Flame - Bemutató

Hirdetés

Démon vagy ember?

Eddig jószerével csak negatív hangvételben beszéltem a játékról, ami sajnálatos módon nem véletlen. Maga az alaptörténet és a tárgyrendszer, valamint a démonnal való viaskodás jó ötletnek tűnt, de nem aknázták ki a benne lévő lehetőségeket. A sztorival nincs baj, viszont a párbeszédeket egy idő után már elléptettem, ilyen még idáig nem fordult elő sűrűn velem, de itt most túl vontatottnak éreztem az egészet. Ráadásul teljesen mindegy, mit választunk a felkínált lehetőségekből, előbb-utóbb elfogynak az opciók és a végeredmény nem változik. Időhúzás az egész. Egy dolog van, ami közvetlenül befolyásolja a történet alakulását, mégpedig az, hogy engedünk-e a bennünk lakozó démon csábításának. Az összes többi előre szkriptelt esemény.

Az egyedüli dolog, ami kifejezetten tetszett a játékban, az a bennünk lakozó démonnal való viaskodás és az ebből fakadó jellemváltozás volt. A sztori bizonyos pontjain egy szimpla választás elé kerülünk, amikor a könnyebb és gyorsabb előrejutás érdekében a démon megkísért bennünket, hogy engedjük át neki testünk és lelkünk újabb darabját. Ezt határozottan jól oldották meg a készítők, hiszen bármennyire is jó fiú akartam lenni, egy idő után már valóban nagyon csábított, hogy inkább emésszen el a démon, csak hadd ne kelljen megint elcammogni a világ másik végére, hogy ott olyan megoldást találjak a problémára, amit démoni segítség nélkül is véghezvihetek. Ráadásul ez az egyetlen olyan döntés, ami ténylegesen kihat a végkifejletre, vagyis ha másért nem is, ezért érdemes többször kipróbálni, hogy alakul a vége.

Lassan abbahagyom a szócséplést, ideje rátérnem az értékelésre. Megpróbálom összeszedni azokat a jellemzőket, melyek pozitív irányba döntik a mérleg nyelvét. Sajnálatos, de ezeket felsorolni sokkal rövidebb ideig tart, mintha most összegezném a negatívumokat. Mindenesetre azt nem árt tisztázni, már itt az értékelés elején: az itt leírtak szigorúan az én véleményemet tükrözik, szerepjáték rajongóként sajnos úgy kell tekintenem a programra, mint egy RPG-re. Aki szimplán csak akciójátékként figyeli, esetleg nem fog egyetérteni a pontszámokkal. Mindenesetre számomra elég nagy csalódást okozott, hosszú idő óta ez volt az első szerepjáték, melyet képtelen voltam végigjátszani, mert egyszerűen túl unalmassá vált.

Ami tetszett a Bound by Flame című programban, az a játék története volt, ami, bár kissé sablonos (Ismét egy gonosz hatalom fenyegeti a világot, akit csak mi győzhetünk le, blablabla...), ennek ellenére itt most nem hősünk az, aki valóban megmenthet mindent a pusztulástól, hanem egy szintén gonosz entitás, aki benne lakozik. Ez érdekes csavart ad a sztorinak, hiszen ha elhatalmasodik rajtunk a démon, nagyobb eséllyel győzhetjük le a főgonoszt, ám ezzel mi is gonoszokká válunk, így lehet, hogy a végén mi leszünk majd azok, akik romlást és káoszt okoznak a vidéken. Ráadásul ez a része az egyedüli, ami miatt érdemes kipróbálni, mi változik a végén, gonoszként másképp alakul a sztori, mint hősként.

Véleményem szerint jóval többet ki lehetett volna hozni az alapsztoriból, hiszen ha valóban hatással lennének a játék világára cselekedeteink és döntéseink, akkor azzal jócskán megnőne a program újrajátszási értéke is. De az, hogy a démoni befolyáson kívül szinte minden előre rögzített és szkriptelt, egy szerepjáték esetében súlyos hiba. Na, megint... elkezdeném dícsérni, de csak a negatívumok jönnek elő...:) A grafikát illetően szintén felemás a helyzet. Összességében nem rossz, de ez a plasztikosság tönkreteszi az egészet. Mondjuk nekem a Borderlands-féle cel-shaded grafika egyébként sem tetszik, ezek az erős kontúrok teljesen hazavágják az egyébként szép textúrák hatását. Nem ronda a játék, de valahogy nem illik ehhez a dark fantasy stílushoz. Viszont előnye, hogy így valószínűleg gyengébb gépeken is jól fut.

Maga a tárgymenedzsment is jó ötlet volt, hogy az innen-onnan összeszedett alapanyagokból használható tárgyakat készítsünk. Összességében nem lett rossz a megvalósítás, egyedül azzal szúrták el, hogy nem készíthetünk magunknak fegyvereket és páncélt, kizárólag csak a készeket tudjuk felturbózni, valamint olyan fogyóeszközöket gyártani, mint például a nyílvesszők, csapdák és italok. Ha legalább a kovácsnál vásárolhatnánk magunknak készen felszerelést, sokkal jobb lenne az összkép, bár maga az alapötlet nem rossz. A társaink szerepeltetése sem lett rossz, némelyiküktől állítólag extra küldetéseket is kaphatunk, vagy románcot kezdeményezhetünk, de nekem egyiket sem sikerült elérni. Nem lepődnék meg, ha ez is csak a történet egy bizonyos pontján válna elérhetővé, sajnos nem vittem végig a játékot.

Ami még pozitívum, hogy a Bound by Flame végigjátszása nagyjából 20-30 órát is igénybe vehet, ami korrektnek mondható a mai 4-5 óra alatt kipörgethető akciójátékok korában. Ha ehhez hozzávesszük a démoni befolyásoltság hatására bekövetkező végkimenetel-változást, akkor ez legalább a duplájának tekinthető, feltéve, persze, ha valakinek van türelme kétszer végigvinni a minden más tekintetben előre szkriptelt játékot. Viszont ezzel véget is értek a pozitívumok, innentől már csak újabb hátrányok jutnak eszembe, amitől inkább megkímélek mindenkit. Végezetül annyit még hadd mondjak, hogy a Bound by Flame-et a jelenlegi, 40 eurós árával senkinek sem merem nyugodt szívvel ajánlani. Van esély rá, hogy hamarosan ennek töredékéért be lehet majd szerezni, véleményem szerint olyan 10-15 (esetleg 20) euró körüli összegnél már érdemes megvásárolni, afelett pénzkidobás.

Értékelés
3 Játékmenet:
A Bound by Flame eredetileg szerepjátéknak készült, gyakorlatilag azonban inkább egy akciójáték lett belőle. A harcrendszer nem sikerült tökéletesre, eleinte szívás, de később valamicskét javul a helyzet. A küldetések nagy része ugyanarról szól, így egy idő után unalmassá válik a mászkálás, ráadásul a pályák lineárisak és zártak, az oda-vissza szaladgálás huszadszorra elég unalmassá válik. A párbeszédek szintén unalmasak, ráadásul mindegy, mit választunk, néhány esetben kapunk pár extra mellékfeladatot, de a sztorira nem lesznek hatással. Sajnos jócskán akadnak bugok és hiányosságok is. A kamerakezelés kész katasztrófa, ha egy szörny kiszorít a pálya szélére, nem látunk semmit a tereptárgyaktól, így fogalmunk sincs róla, hogyan juthatunk ki innen. Ráadásul minden szkriptelt, emiatt nem az dönt harcban, hogy milyen skilljeink és felszerelésünk van, hanem, hogy kellő időben tudunk-e védekezni, már amennyiben erre a szkriptek miatt lehetőségünk nyílik.
3 Hangulat:
A játék hangulata felemás. Először az ember lehidal a grafika láttán, majd, ha már megszokta, akkor egy fokkal jobbá válik a helyzet, de ez a cel-shaded látvány ezekkel az erős kontúrokkal nálam totál aláásta a hangulatot. Kezdetben még az is nehezít, hogy amíg meg nem szokjuk a harcrendszert és az irányítást, sokszor szenvedünk miatta, ez elég keményen elveszi kedvünket a játék folytatásától. Később egy fokkal javul a helyzet, a végére tűrhetővé válik a dolog, de a monotonitás elveszi az ember kedvét egy idő után. A harcok unalmasak, ha védekezünk, nem halunk meg, de elunjuk az életünket, ha pedig harcolni akarunk, egy hiba után máris vedelhetjük a gyógyitalt. Nem tudunk specializálódni, ráadásul karakterünk HP és MP értéke alacsony marad, így nem támaszkodhatunk csak egyik vagy másik osztály használatára.
5

Grafika:

A játék grafikáját illetően gondban vagyok, ugyanis összességében véve nem csúnya, ám ez a cel-shaded stílus egyáltalán nem illik ehhez a dark fantasy környezethez. A karakterek és szörnyek kidolgozása még úgy-ahogy rendben van, ám azt továbbra sem értem, hogy 2014-ben miért nem képesek megoldani, hogy szinkronban mozogjon a szereplők szája a szöveggel. A környezet megvalósítása azonban nem lett a legszebb. Mintha műanyagból lenne kiöntve a terep, amit egyébként szép részletes textúrák borítanak, ám a kontúrok olyan vastagok és hangsúlyosak, hogy az egészet elrontják. Még csak művészinek sem lehet nevezni ezt a grafikát, mert egyáltalán nem illik ide. Ha nem lennének olyan élesek a kontúrok és a karakterekhez hasonlóan részletesek lennének a környezeti objektumok, megadnám rá a 8 pontot, de így semmiképp nem kaphat többet 5-nél, de azt is erős jóindulattal.

6 Hangok és zenék:
A játék hanghatásai összességében véve jók lettek, ám a szinkronszínészek nem álltak a helyzet magaslatán, bár néhol erről nem ők tehetnek, szimplán csak nem passzol az adott karakterhez a hangjuk. Némelyikük jobban el lett találva, de legtöbb esetben a színészi munka bőven hagy maga után kívánnivalót. Szerencsére a zenék már jobban illenek ehhez a játékhoz, így kitöltik az amúgy szegényes színészi alakítás okozta hiányosságokat.
4

Összességében:
Véleményem szerint a Bound by Flame című játék egy valódi közepes alkotás lett, amiből sokkal többet ki lehetett volna hozni, ha kicsivel több energiát fektetnek a programba a készítők. Ennek ellenére összességében nem lett rossz, ám kétségtelen, hogy a szerepjáték rajongóknak nem fog tetszeni a program. Hősünk démoni befolyásoltsága és az ebből adódó morális döntések jelentik az egyedüli változatosságot. Sajnos elég drágán adják, jelenleg 40 euróba kerül, amit véleményem szerint semmiképpen nem ér meg. Érdemes megvárni, míg lejjebb megy az ára, majd úgy nagyjából 20 euró vagy az alatti összegnél érdemes elgondolkodni a beszerzésén.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények