Hirdetés

Asphalt 9: Legends (Android, iOS)

Sebességet váltott az árkád típusú autóversenyzés talán legnépszerűbb mobilos szériája, sosem látott látványvilágot és adrenalin pumpáló mutatványokat hozva, valóságérzet igénye nélkül.

Hirdetés

Az aszfaltszaggatás mestere

Másfél évtizede debütált az utcai árkád autóversenyzést kínáló Asphalt Urban GT Nintendo DS-en és N-Gage-en, és azóta az Asphalt fogalommá vált a hordozható elektronikus eszközökön, az okostelefonokon pedig exponenciálisan népszerűvé. Az Asphalt 8: Airborne csak Androidon százmillió letöltés felett jár, és bár az utcai pályát terepre cserélő Asphalt Xtreme: Rally Racing ennyire nem vált népszerűvé, a Play Áruház így is tízmilliókban számolja a kipróbálóit.

A széria sosem a valós fizika és a kifinomult, realisztikus vezetésélmény reprodukálásáról szólt, hanem a könnyen, gyorsan fogyasztható, éppen ezért addiktív játékélményről a buszon, az órán, az ágyban vagy éppen az illemhelyen. A mobilokkal a Gameloft kiadó alatt futó széria pedig aztán tényleg igazán népszerű lett, az évek folyamán pedig az okostelefonok számítási kapacitása megsokszorozódott, a kifejezetten gamingre kihegyezett darabokról nem is beszélve, úgyhogy eljött az idő a szintugrásra - mind a grafika, mind pedig az irányítás terén.


[+]

Az Asphalt 9: Legends visszatér az utcai versenyzéshez, igaz, ezt nem árt kapásból idézőjelbe tenni, mert akad havas-jeges pálya a Himalájában és esővel áztatott aszfaltcsík, de a saras ösvényt és a macskakőt sem a hiperjárműveknek találták ki. Ám nem kell attól tartani, hogy egy kis egyenetlen terep, és máris szétesik a több száz millió forintos, kifinomult járgány – az árkád versenyzés szabályai szerint komoly kár nem eshet a négykerekűekben, sőt: kifejezetten érdemes azokat a különféle rámpákon, ugratókon, bukkanókon és egyéb terepelemeken vagy ellenfeleken akrobatikusan megmozgatni.


[+]

Ebből is látszik, hogy a koncepció mit sem változott, sem pedig az utóbbi néhány sorozatepizódban elterjed freemium rendszer, azaz az Asphalt 9 ingyenesen letölthető és akár több ezer órán át ingyenesen játszható is (az állandó internetkapcsolat vonatkozó díját most félretéve) – persze aki előbb akarja a legmenőbb járgányokat és a legcombosabb fejlesztéseket beszerezni, vagy csak türelmetlen, amikor mindegyikből kifogyott az üzemanyag, saját pénzét játékzsetonokra váltva gyorsíthat a dolgon.


[+]

Az életkor és nem megadása után szerencsére ez egy jó ideig még nincs terítéken, és a másfél gigabájtnyi adat telepítése után sem kell bonyolult beállításmenükön átmenni: egy bevezető pályával máris indulhat az első verseny, és a következő szűk órában a játék végigvezeti a felhasználót az irányításon, a kocsik és a tuning beszerzésének mikéntjén, no meg persze a bónuszokon és a vásárlási lehetőségeken. De lapozzunk, és térjünk is rá a lényegre: a várhatóan megosztó, TouchDrive fantázianevű irányításra!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Előzmények