Megint sokat újít a Radeon Software

A Crimson ReLive Edition váratlanul kapott egy komolyabb évközi frissítést, ami számos extrát kínál.

Kisebb-nagyobb fejlesztések

Az AMD a meghajtófejlesztés tekintetében teljesen ráállt a nagyobb csomagok biztosítására. A vállalat ezt eddig mindig az év végére időzítette, így például 2014 végén jelent meg a 14.12-es Catalyst Omega, amit egy esztendővel később követett a 15.11-es, Radeon Software Crimson Edition, majd pár hónapja a 16.12.1-es Radeon Software Crimson ReLive Edition is befutott. Idén is arra lehetett számítani, hogy ezt a hagyományt nem töri meg a cég, így a negyedik komolyabb frissítést is az év végére várta mindenki, de az AMD másképp gondolkodott és hoztak egy nyári Crimson ReLive Edition kiadást, ami a 17.7.2-es verziószámot viseli. A koncepció mögött az húzódhat meg, hogy az ilyen frissítések sokkal nagyobb figyelmet kapnak, mint a normál eszközillesztők, így talán megéri sűrűbben előállni hasonlóval - már csak azért is, mert a Crimson ReLive Edition óta a felhasználói elégedettség 90% fölött van, vagyis tetszik az vásárlóknak az irány.


[+]

Az új csomag nagyrészt az eredeti Crimson ReLive Edition meghajtó funkcióit javítja, többek között a felhasználói igényekre reagálva az új Radeon vezérlőpultban egy helyről elérhetővé válik az összes konfigurációs lehetőség. Így tulajdonképpen a speciális beállítások fülre sem lenne már szükség, ez mégis megmaradt az Eyefinity konfigurációkhoz. A változással a Radeon vezérlőpult kiegészül a váltható grafikával, a kijelzőkre lebontott színbeállításokkal, illetve a színmélység és a pixelformátum konfigurálásának elérhetőségével. Ezek többsége értelemszerűen a kijelző fülön érhető el.



[+]

A Radeon ReLive is ráncfelvarrást kapott: egyrészt a maximálisan beállítható bitráta 50-ről 100 Mbps-ra nőtt, így a felvétel minősége jobb lehet, másrészt a streamerek számára fontos újítás, hogy mostantól nem csak a webkamera képét tudják elhelyezni, hanem annak átlátszósága is beállítható, hogy a néző lássa valamennyire a játékból kitakart területet. Harmadrészt javult a ReLive futtatása melletti teljesítmény, így kevesebb memóriát igényel a felvétel, illetve a streaming működése. Az optimalizálás az AMD szerint összességében akár 33%-kal is csökkentheti a ReLive jelentette többletterhelést, vagyis a funkció bekapcsolása kevésbé csökkenti majd a játékok sebességét. Javult a mikrofon kezelése is, így több beállítás közül választhat a játékos, továbbá a visszajelzések informatívabbak lettek.


[+]

Frissült a Radeon Wattman is, bár ez igazából csak a Polaris családba tartozó hardvereket érinti. Egyrészt minden ilyen architektúrára épülő GPU esetében konfigurálhatóvá vállnak maguk a power state-ek, amivel nagyobb kontrollt kap a felhasználó a tuninghoz, illetve a Polaris 20-as és 21-es lapkákat használó, 500-as sorozatú Radeonok esetében lehetőség lesz a videomemória órajelének csökkentésére is. Az AMD szerint egyébként a tuning már nem csak a nagyobb teljesítményről, hanem az alacsonyabb fogyasztásról is szól, így a nagyobb kontrollt a felhasználói igények eltérése indokolja.


[+]

Frissítést kapott a régóta elérhető FRTC szolgáltatás is, amely jelenleg 30 és 200 képkocka/másodperc között paraméterezhető, és biztosítja azt, hogy a felhasználó egy, a két végpont között tetszőlegesen beállított értékben limitálja a maximálisan kiszámolható képkockák számát. Ez korábban DirectX 9, 10 és 11 API-t használó játékokkal működött, de mostantól elérhető a DirectX 12-re is, illetve nagy újítás, hogy a több GPU-s CrossFire konfigurációkat is támogatja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés