Hirdetés
Szintet lépett a Radeon Chill
A Radeon Software Crimson ReLive Edition egyik nagy újítása a Radeon Chill volt. Erről a funkcióról a linkelt oldalon leírtunk mindent, de az új meghajtónál történtek továbbfejlesztések. Egyrészt a szolgáltatás a Wattman felületből átkerült a grafikai beállításokhoz, így könnyebben elérhető, másrészt az alapértelmezés szerint továbbra is 40-144 fps közötti tartományon túl a felhasználó 30 és 300 fps között bármit beállíthat.
Az új Chill verzió fő újítása, hogy DirectX 9, 10 és 11 mellett elérhető a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra is, így bővítve a támogatott játékok sorát. Ezeket az alábbi táblázat részletezi, a második oszlopban pedig fel vannak tüntetve a Chill mellett alkalmazható API-k.
Játék címe |
Támogatott grafikus API |
ARK: Survival of the Fittest |
DirectX 11 |
Battlefield 1 |
DirectX 11/DirectX 12 |
Call of Duty: Infinite Warfare |
DirectX 11 |
Civilization VI |
DirectX 11/DirectX 12 |
Counter Strike: Global Offensive |
DirectX 9 |
Crossfire |
DirectX 9 |
Dark Souls III |
DirectX 11 |
Deus Ex: Mankind Divided |
DirectX 11/DirectX 12 |
Doom | Vulkan |
Dota 2 | Vulkan |
Fallout 4 | DirectX 11 |
Far Cry 4 | DirectX 11 |
Far Cry Primal | DirectX 11 |
For Honor |
DirectX 11 |
Grand Theft Auto V | DirectX 11 |
Halo Wars 2 |
DirectX 12 |
Hitman | DirectX 11/DirectX 12 |
League of Legends |
DirectX 9 |
Mass Effect Andromeda |
DirectX 11 |
Overwatch | DirectX 11 |
Paragon | DirectX 11 |
PlanetSide 2 | DirectX 9 |
Prey | DirectX 11 |
Resident Evil 7: Biohazard |
DirectX 11 |
Rise of the Tomb Raider |
DirectX 11/DirectX 12 |
Rocket League | DirectX 9 |
Sniper Elite 4 |
DirectX 11/DirectX 12 |
StarCraft II |
DirectX 9 |
Team Fortress 2 |
DirectX 9 |
The Elter Scrolls V: Skyrim |
DirectX 9 |
The Division |
DirectX 11/DirectX 12 |
The Witcher 3: Wild Hunt | DirectX 11 |
Titanfall 2 |
DirectX 11 |
Tomb Raider |
DirectX 9/DirectX 11 |
Total War: Warhammer |
DirectX 12 |
Warframe | DirectX 11 |
Watch Dogs 2 |
DirectX 11 |
World of Tanks |
DirectX 11 |
World of Warcraft |
DirectX 9/DirectX 11 |
A későbbiekben tovább bővül a lista, például a Quake Champions esetében már működik a támogatás, csak éppen a játék nem jelent meg még hivatalosan.
További lényeges újítás, hogy a Chill mostantól minden konfiguráción üzemképes. Eddig a funkció az asztali hardverekre volt korlátozva egy GPU erejéig, de mától több GPU-s Crossfire rendszerekkel is elérhető, működik a Radeon XConnect technológiával is, illetve engedélyezhető a mobil Radeonokon. Utóbbi kifejezetten hasznos lehet, hiszen növelhető vele az adott notebook üzemideje.
Az AMD mérései szerint például egy mobil Radeon RX 580-nal szerelt HP Omen notebookkal 30%-kal tovább játszható a League of Legends egyetlen töltéssel, mindezt anélkül, hogy romlana az élmény. Hasonlóan jók az eredménye a két darab Radeon RX 580-al felszerelt asztali Crossfire konfigurációval, ugyanis a Chillt aktiválva 29%-kal csökkent fogyasztás az Overwatch futtatása során.
A fentiekhez hozzátartozik az a járulékos előny még, amely miatt a Chillel játszva nem csak a fogyasztás, illetve a hőmérséklet csökken, hanem a késleltetés is akkor, amikor éppen akciódús jelenetek elé néz a játékos. Ez pedig a kritikus szituációkban javítja a játékélményt. Ráadásul az AMD a késleltetést egy nagyon fontos tényezőnek tartja, aminek méltatlanul kevés figyelmet szentel a média. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ezt a paramétert valószínűleg mindenki értékeli, csak rendkívül nehézen mérhető tényezőről van szó.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!