További nyalánkságok
Az előző oldalak a fontosabb dolgokat bemutatták, de még mindig van újdonság, bár ezek nem feltétlenül köthetők csak ehhez a meghajtóhoz, vagy pusztán a fejlesztőknek szólnak.
A sebességre vonatkozóan az AMD szokás szerint össze szokta hasonlítani a komolyabb Radeon Software kiadások közötti teljesítménykülönbséget, és ezt most sem hagyták ki, így kiderült, hogy a 17.7.2-es csomag a 16.12.1-es verzióhoz viszonyítva 12-13%-ot gyorsult. Ezek mondatni általános dolgok, igazából csak arra szolgálnak, hogy jelezzék a felhasználóknak a legújabb meghajtó használatának előnyeit.
Hirdetés
Ennél lényegesebb változás a meghajtóban régóta elérhető shader cache funkció kiterjesztése, amely innentől kezdve már több kiválasztott DirectX 9-es alkalmazással is működik. Ezzel a szolgáltatással lényegében csökkenthetők a pályabetöltési idők.
Az AMD a további fejlesztések erősítésére egy Vanguard nevű bétateszter programot is indít, ami az alábbi oldalon lesz elérhető. A kiválasztottak hozzájuthatnak fejlesztés alatt álló meghajtókhoz, és megoszthatják a céggel tapasztalataikat, illetve ötleteiket.
A fejlesztői újdonságok
A játékosok mellett a fejlesztők is fontos szerepet töltenek be a piacon, így az AMD az új csomagban támogatást kínál a LiquidVR 360 SDK-hoz, ami a VR videók lejátszására kínál megoldást. Ezzel 360 fokos, 4Kx4K-s felbontású lejátszás valósítható meg ambiszónikus hangzás támogatása mellett, így a Radeon VR Ready Premium minősítésű grafikus vezérlők megfelelő sebességgel, eldobott képkockák nélkül, illetve alacsonyabb fogyasztással képesek majd lejátszani a VR videókat.
Az AMF Media Pluginre is elkészült a támogatás, ami szintén fontos, mivel ez már beépült a Unity és az Unreal Engine videojáték-motorok újabb verzióiba. Ez természetesen szorosan kapcsolódik a LiquidVR 360 SDK-hoz, hiszen utóbbi erre a modulra támaszkodik.
A legnagyobb újdonság azonban a Radeon GPU Profiler lesz. Szégyen vagy nem szégyen, de a PC-piacon ma nem létezik olyan fejlesztőeszköz, ami képes lenne visszajelezni, hogy a grafikus vezérlő egészen pontosan mit csinál a programfuttatás során. Ez azért is baj, mert a Microsoft és a Sony új konzoljaira viszont van ilyen lehetőség, aminek hála itt a fejlesztők dolga is sokkal egyszerűbb. Az AMD ugyanakkor úgy gondolta, hogy a PC-n is nagy szükség lenne erre, amit azért nem volt nehéz felismerni, kis túlzással könyörögnek érte a nagyobb stúdiók.
A Radeon GPU Profiler az első olyan PC-s fejlesztőeszköz, amely képes a grafikus vezérlő alacsony szintű nyomkövetésére, amiben nyilván segítségére van a GCN architektúra is, hiszen ez a rendszer képes visszajelezni, hogy az adott szál éppen mit csinált a hardveren belül (az új Xbox és PlayStation konzolok fejlesztőeszközei is erre a képességre épülnek). Ráadásul az egészet integrálták a grafikus meghajtóba, tehát csak aktiválni kell a fejlesztői módot és már használható is. Maga a rendszer a DirectX 12 és a Vulkan API-t támogatja, míg operációs rendszerből jöhet Windows 7 és 10, illetve Linux.
Akcióban a Radeon GPU Profiler a Sniper Elite 4 alatt. [+]
Az AMD szerint a fejlesztői visszajelzések nagyon jók, többek között kiemelték, hogy a DICE és a Valve is nagyon dicséri az új profilozót. Erre igazából számítani lehetett, mivel a Radeon GPU Profiler lényegesen mélyebb képet ad a hardver működéséről, mint amit eddig lehetett szerezni a szimpla teljesítményszámlálókkal. Bár a játékosok számára ez az újítás láthatatlan, vagy jobban mondva inkább értéktelen lesz, vitathatatlanul az új csomag legfontosabb képességéről van szó.
A WHQL aláírással rendelkező Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.7.2-es szoftvercsomag letölthető az AMD szerveréről.
Abu85