Hirdetés

Érdekes extrákat kap a Radeon RX Vega meghajtója

A Radeon Software augusztusi kiadása a nemrég megjelent 17.7.2-es alapra fog épülni, de a Vega 10-es GPU-val pár rejtett képesség is előjön.

Az AMD nemrég mutatta be a Radeon Software évközi komoly frissítését, amely a 17.7.2-es verziószámot viseli. Ennek az újításait az alábbi cikkben részletesen bemutattuk, de már a júliusi előadáson jelezte a vállalat, hogy a Radeon RX Vega sorozathoz készült meghajtó több dolgot fog tudni, amelyeket majd később elárulnak. El is jött az a bizonyos később, így tudható, hogy mik lesznek a Vega 10-es GPU-val szerelt VGA-k extrái.

Hirdetés

Amit előre tudni kell a termékekről, hogy két BIOS-t fognak tartalmazni, és ezek közül az elsődleges BIOS a kiegyensúlyozott működést teszi lehetővé, míg a másodlagos az energiatakarékost. A felhasználók egyénileg dönthetnek arról, hogy melyik BIOS-szal használják a VGA-t. Ehhez segítség, hogy az AMD több játékban is lemérte a különbséget, így azt lehet mondani, hogy a másodlagos BIOS 21-38%-kal jobb teljesítmény/fogyasztás arányt kínál az elsődlegeshez viszonyítva. Viszont a teljesítménye is visszafogottabb lesz.


[+]

Ezzel ugyanakkor még nincs vége a beállítási lehetőségeknek, ugyanis a Wattman modul kiegészül egy hatékonyságra vonatkozó profilozóval, ami az egyedi beállítások mellett kínál egy energiatakarékos, egy kiegyensúlyozott és egy turbó módot. Ez ráadásul mindkét BIOS-ra üzemképes funkció, vagyis igény esetén még a másodlagos BIOS is lehet takarékosabb a Wattmanon belüli energiatakarékos profilozással. Ezzel a Radeon RX Vega kártyákat rendkívül széles spektrumon lehet vezérelni.


[+]

Az alapértelmezett TDP limit a kiegyensúlyozott módra és az elsődleges BIOS-ra vonatkozik, de az alábbi képen lévő táblázat jelzi, hogy ehhez képest a különböző beállítások, milyen tervezett hatékonyságot tudnak felmutatni.


[+]

A globális grafikai beállítások is kiegészülnek a HBCC-vel. A fenti cikk első oldalán részletesen bemutattuk, hogy ez a funkció miről is szól, és hosszabb távon az AMD szerint alapértelmezetten aktív is lesz. Rövidebb távon viszont elképzelhető, hogy az első meghajtókban nem lesz bekapcsolva, viszont manuálisan engedélyezni lehet.

Egyelőre az exkluzív cache mód van beépítve, vagyis a HBCC szegmens a teljes HBC és a rendszermemória egy része lesz. A pontos értéket a felhasználó állíthatja be, de a maximális kapacitás nem lehet nagyobb 64 GB-nál. Itt tulajdonképpen az történik, hogy a felhasználó eldöntheti, hogy mekkora memóriát akar visszajelezni a programok számára, és tulajdonképpen a beállított paramétert fogja a meghajtó jelenteni. Vagyis, ha ez 64 GB, akkor az alkalmazás úgy fogja kezelni a hardvert, mintha lenne rajta 64 GB-nyi fedélzeti tár.


[+]

Azt persze meg kell jegyezni, hogy az AMD szerint a mai alkalmazások igényeit figyelembe véve ennyire nem érdemes túlméretezni a rendszert, így jelenleg az a legjobb, ha a legkisebb, 13,6 GB-os beállításon hagyja a felhasználó a csúszkát. Már csak azért is, mert a 64 GB-os paraméterhez legalább ennyi rendszermemória is kell, hogy az egész konstrukció optimálisan működjön. A 13,6 GB-os minimum egyébként a mai tipikus konfigurációra, vagyis a 8 GB-nyi rendszermemóriára van optimalizálva. Ha valakinek esetleg van 16 GB-nyi memória a gépben, akkor 20 GB-os HBCC beállításig biztonsággal elmehet, de különösebb haszna ennek a ma futtatható játékokban nem lesz.

A HBCC bekapcsolása egyébként gyorsíthat is a rendszeren. Az AMD kimérte a hagyományos VRAM módot és a HBCC exkluzív cache konfigurációját 13,6 GB-os beállítással, amiből kiderült, hogy utóbbi 7%-kal gyorsabb a Unigine Heaven tesztprogramban. Persze a HBCC aktiválásának előnye nagyon programfüggő, viszont mindig pozitív a változás.


[+]

Az AMD elárulta, hogy fut egy Radeon Software ReLive Redux kódnevű projekt is a háttérben, aminek a megjelenése a negyedik negyedévre van tervezve. Ez sok újítást fog hozni, többek között egy beépített teljesítménymonitorozót és OSD felületet, de többet nem árult el a cég.

A Radeon GPU Profiler bemutatkozásáról is volt némi adalék. Mint ismeretes ez a fejlesztőeszköz nagyjából egy hete érhető el, és a fentebb linkelt cikkben azt írtuk róla, hogy az új csomag legfontosabb komponense. Ezt nyilván a játékosok nem igazán értékelik, mert a közvetlen hatásait nem látják, de egy hét alatt több komoly hibát fedeztek fel vele a programozók, amit a korábban elérhető profilozókkal nem lehetett látni.


[+]

A publikusan elérhető beszámolók alapján a legnagyobb hiba vitathatatlanul az Unreal Engine 4-ben volt, ami az első rajzolási parancs végrehajtása előtt 517 darab erőforrás-áthelyezést csinált, és ez tulajdonképpen egyenértékű a hardveren belüli gyorsítótárak 517-szer való egymás utáni ürítésével. Az Epic már dolgozik is a hiba elemzésén és javításán, így a jövőben érkező egyik Unreal Engine 4 verzió viszonylag sokat gyorsulhat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés