AMD Radeon RX 480 8 GB – az új népkártya?

199-239 dollárért kínál fejlett architektúrát, problémamentes játékot és VR-élményt az AMD Polaris 10.

A parancsmotorok és az új TrueAudio

Az általános számítások szempontjából a Polaris 10 nem tartogat sok meglepetést, a lapkán belül megmarad a négy darab ACE egység kiegészítve a két HWS (Hardware Scheduler) egységgel. Egy HWS most is két ACE egység képességeinek megfelelő tudással rendelkezik, de alapvető előnye a finomszemcsés preempció és a QoS (Quality of Service) támogatása. Előbbi felel azért, hogy a kritikus fontosságú feladatok előnyt élvezzenek, míg utóbbi a többfelhasználós környezet hatékony kezelését teszi lehetővé. A Polaris 10 extrája a változatlan compute parancsfeldolgozók mellett az ütemezés és az erőforrás-menedzsment átalakítása, amit az AMD a HWS egységekre vonatkozó mikrokód frissítésével ért el.

A változásra leginkább az új TrueAudio miatt volt szükség, ami szimplán TrueAudio Next névre hallgat, és a virtuális valósághoz készült. Ez a konstrukció alapvetően különbözik az első TrueAudio blokktól, ugyanis azzal ellentétben nem dedikált DSP, hanem egy skálázható, konkrétan a multiprocesszorokba tervezett rendszer. Ez azt jelenti, hogy a számításokat maguk a multiprocesszorok végzik, és ebben nagy szerepet játszik a korábban már taglalt utasítás-előbetöltés, ugyanis a hangok kalkulációjánál kritikus fontosságú az alacsony késleltetésű feldolgozás.

A TrueAudio Next a virtuális valóságban rendkívül fontos térhangzást biztosítja amellett, hogy képes kezelni a konvolúciós reverbeket, illetve fizikailag korrekt hangélményt tesz lehetővé. Utóbbi tekinthető újdonságnak, mivel ehhez a konstrukcióhoz sugárkövetést kell alkalmazni, amit többek között a FireRays SDK-val is meg lehet oldani.

TrueAudio Next példa
TrueAudio Next példa [+]

Az AMD szoftverpartnere ezen a területen az Impulsonic lesz, amely cég régóta dolgozik a fizikailag korrekt hangszámításon. Ez azért fontos a vállalat számára, mert nagyon egyszerűvé teszi a TrueAudio Next támogatását virtuális valósághoz készült videojáték-motorok szempontjából, ugyanis az Impulsonic Phonon szoftvertechnológiája már integrálásra került a Unity 5-be és az Unreal Engine 4-be, valamint az Audiokinetic Wwise és a Firelight fmod middleware-ekbe. A TrueAudio Next tulajdonképpen a Phonont gyorsítja, tehát a fejlesztők számára csak ezt a szoftvertechnológiát kell engedélyezni, és a rendszer már működik is.

A TrueAudio Next a fentiek mellett skálázható is. A fejlesztők dönthetik el, hogy mennyi multiprocesszort biztosítanak a hangélmény biztosítására, amit a hardver megfelelően le is kezel. A hangszámításra dedikált multiprocesszorok egyedi ütemezéssel működnek, de elfogadnak grafikai vagy compute shadert is, tehát a programozás szempontjából különösebb megkötés nincs. Érdemes persze compute shadert írni a kedvezőbb átlapolási lehetőségek miatt.

Az eredeti TrueAudio DSP kikerül a rendszerből, ennek a helyét egy emuláció veszi át, tehát a támogatás azért megmarad. Itt szintén kritikus szerepet játszik az utasítás előbetöltés.

További adalék, hogy megújult a grafikus parancsprocesszor is, ami hatékonyabban kezeli a sok rajzolási parancs befutását. Emellett továbbra is a rendszer része maradt a két DMA motor és a 64 kB-os globális adatmegosztás, vagy más néven Global Data Share (GDS). A rendszer összességében 64 compute parancslistát kezel 1 grafikai parancslista mellett, ami egyébként lassan általánossá válik a Radeon grafikus vezérlőkben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés