Hirdetés
Chatbotok, robotok
Szalontay szerint a távközlési szolgáltatók ennél is szélesebb körben élnek majd a mesterséges intelligencia adta lehetőségekkel, például az ügyfélszolgálatra bejelentkező érdeklődők elsődleges támogatását végezhetik gépek (chatbotok), ha pedig nem tudnak megfelelő válaszokat adni, elég akkor élő emberhez kötni az ügyfelet. A MI és a helyadatok, aktivitás és mozgáselemzés segítségével a szolgáltatók megfelelően skálázhatják majd erőforrásaikat, ezzel jobb szolgáltatást nyújthatnak.
Végül A Cellect Hungary kereskedelmi igazgatója és a MuzixGroup ügyvezetője tartott közös előadást arról, hogy a robotika az oktatásban, elsősorban a programozás és a technológia világában válhat hétköznapi eszközzé, egyúttal kedvcsinálóvá a gyerekek számára.
Bizonyos problémákat, illetve tananyagot könnyebb megérteni a gyakorlatban, sőt egyes készségeket is egyszerűbb így fejleszteni. Az előadók bemutatták, mire képest egy Alpha 1 típusú oktatási robot, amit mellesleg a Mechatronikai Szakgimnáziumban aktívan be is vetnek a diákok legnagyobb örömére.
Az Alpha 1 mozgásáért 16 szervomotor felelős, ezeket külön-külön lehet programozni. Ahogy azt mostanában egyre többen (például a Codi) csinálják, a kliensszoftvert úgy alkották meg, hogy programozási előképzettség nélkül, grafikus felületen - egy idővonalon - adhatják hozzá a különböző mozgásokat, amivel a programozási logika mellett alapvető fizikai törvényeket is játékosan tanulhatnak.