Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Anti666

    aktív tag

    válasz ATM_automata #2730 üzenetére

    eldnak valamit aztán sorsára hagyják és PNA piacon én azt látom, hogy ez eléggé jellemző IGO ügyben.

    Szerintem is ez van! Vedd meg, utána meg sz@rnak rád magasról! Vegyél 60-70-90eFT-ért egy hivatalos cuccot, aztán fél év múlva meg hajts a SEMMIBE, mert nem lesz rajta egy új híd!

    A windows legalább ingyenesen adja bármelyik frissítést, autómatikusan letöli a PC ha kell, no problém, Valahogy így kellene navengóéknak is szolgáltatni!

    A szájgic, az amigó, a többi, szerintem egy nagy vacak az ájgóhoz képest, aki azokért pénzt ad, az vagy nem normális vagy nem ért hozzá, vagy igénytelen, navi progi területén.

    Egyébként meg magyar ember, főleg mostanság, amikor még néha a csekkekre sincs hóvégén pénz, szinte már mindennel sprórol. Ne várjuk el mindenkitől, hogy 85eFt-ért hivatalos gármint vegyen, mert nem fog, nincs rá annyija.

    Majd ha fenn a burzsoázia példát mutat és pénzt is ad, nem csak elvesz ellop, akkor majd talán vmikor más is úgy fog viselkedni! De addíg ne várjanak semmit!

    A zene mindig Veled lesz, a zene amit szeretsz, sohasem hagy el, az elkísér a sírig!

  • snowdog

    veterán

    válasz ATM_automata #2730 üzenetére

    Idézet: "A frissítéseket a naviextras.com-on érhetem el, tehát nem az biztosítja, akitől vettem, nem az importőr vagy a gyártó."

    Nem jól gondolod. Akkor most más szemszögből megnézve a dolgokat.

    1. A gépet elkészíti valaki. Ez a rész a hardver.
    2. A programot elkészíti a NavNgo. Ez a szoftver.
    3. A NavNgo a gyártónak elad x db-ra programtelepítési jogot, ezért kap valamennyi ellenszolgáltatást.
    4. A gyártó nem tud frissítést adni a programhoz, mert nincs rá lehetősége..
    5. Hogy a NavNgo növelje a bevételét, felajánlja a gyártónak, ha úgy veszi meg a programot, hogy x ideig frissítést is kér hozzá, akkor nemsokkal drágábban kapja meg a license-t, és még a technikai részével sem kell foglalkoznia, mert a frissítést a NavNgo fogja biztosítani. Ettől még a gyártó adja a frissítést (persze ezt beépíti a gép árába), hiszen ezért ő fizetett, de a lebonyolítást a NavNgo végzi el a Naviextras-on keresztül.
    Na ezért olyan olcsók a navi nélküli gépek, mert ezeket a jogokat nem kell kifizetni!

    Ezekre a frissítési lehetőségre a NavNgo minden készülék gyártóval külön-külön egyezik meg. Ezért volt/van az, hogy a támogatott készülékek listája úgy bővül, ahogy (lassan).

    Idézet megint csak a hivatalos honlapról:
    "TÁMOGATOTT KÉSZÜLÉKEK
    A naviextras.com egyre növekvő számú gyártó navigációs készülékeinek (PND) és navigációs szoftverek hivatalos térképfrissítő portálja...."

    Tehát ha egy gyártó, aki előre telepített iGO-val árulja a gépét két lehetőség közül választhat:

    1. Csak telepítési license-t vesz, és ezt a gépet vásárlók nem kapnak semilyen frissítést.
    2. Telepítési és frissítési license-t vesz, és ezért szerződésben rögzített ideig frissíthetők ezekre a gépre a térképek. Persze nem mindegyik, csak amire a szerződés szól! Nyilván való, hogy egy kelet EU csomagra nem fognak ingyen nyugat EU térképfrissítést adni.

    Nincs harmadik lehetőség. A gyártó nem tudja megoldani, hogy csak telepítési jogot vásárol, de majd ő biztosítja a frissítést. Erre csak a NavNgo képes, és ő meg csak azzal köt szerződést, akivel akar. Nála van az összes programmal és térképpel kapcsolatos jog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák