- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
- OLED TV topic
- Apple asztali gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a Snapdragon X-hez tervezett Windows 11 lemezkép
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
válasz Jómagam #8850 üzenetére
Szerintem ha egy terméknél egyszer már olyan probléma ért, hogy 2-szer futhattam Bp. központjába hogy csináljanak vele valamit, nem várható el az, hogy ezt ismételten megtegyem, mert típushibás a cucc. Ez nem visszaélés, csak élek azon jogommal hogy kipróbáljam, számomra megfelelően működik-e. Mivel nem működik megfelelően, visszavihetem. Magyarul a hiba nem a készülékben van, hanem a tervezésben. Ez pedig csak akkor derül ki ha kipróbálom.
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
gears27
aktív tag
sziasztok! Ma jött meg a mail, hogy mehettem a másik kártyáért. Nos az R9 270X helyett kaptam egy r7 370-es kártyát. Mondtam az eladónak, hogy ez nekem nem nagyon felel meg, erre ő azt mondta, hogy ha nem fogadom el, akkor több hónapig is eltarthat a dolog, mert ismételten megkísérlik a másik kártyám javitását és ha nem jár sikerrel, akkor majd hónapok múlva esetleg jóváirnak. Illetve azt is megemlitettem, hogy az elöző kártyám jóval magasabb áron vettem mint ez a mostani kerül. Erre az volt a válasza, hogy ne mérjek egy 2 éves kártyát ehez, de legalább is árban ne, mert használt volt! Bassza meg az ipon, soha többé nem veszek tölük semmit. Kaptam egy újabb, de gyengébb kártyát és ha úgy nézzük, akkor még pénzt is buktam rajtuk
Seggsztézis
-
Jester01
veterán
válasz subaruwrc #8853 üzenetére
Te direkt nem érted? Nyilván ha a második példánnyal nem jelentkezik akkor nem típushiba és nem is fogja visszaküldeni. Ha viszont jelentkezik akkor igen, típushiba és én sem tartanám meg.
Ráadásul a linkelt NFH állásfoglalásban ez szerepel: a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra
Márpedig ha hibás akkor nem alkalmas rá és vissza lehet küldeni.
Jester
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz gears27 #8854 üzenetére
A pontos beszélgetés így zajlott mivel velem zajlott:
"Mondtam az eladónak, hogy ez nekem nem nagyon felel meg":
- Akkor van lehetőség akár megvárni az eredeti kártyát mert megfogják javítani vagy ,ha van elképzelés másik típusra akkor akár olyat is tudunk kérni még értékegyeztetéssel is.
Csak a pontosítás végett....
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
gears27
aktív tag
válasz HUN]Repa #8856 üzenetére
"az eredeti kártyát mert megfogják javítani vagy ,ha van elképzelés másik típusra" igen és mivel említettétek, hogy akár több hónap múlva.. És itt a TÖBB HÓNAPON van a hangsúly.. Már bocs, de f@sznak sincs kedve várni, vártam én már eleget úgy gondolom.. És első körben én fizettem nektek és nem forditva.
Ráadásul azt is említettétek, hogy a két kártya 1:1 tudású ami nem éppen fedi a valóságot.
de olvasd el kérlek mielőtt kételkednél: [link]
Csak a pontosítás végett...
[ Szerkesztve ]
Seggsztézis
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz gears27 #8857 üzenetére
Nem hangzott el semmilyen idő intervallum, nap, hónap, év egyik kollégától sem. Valamint mondtuk, hogy NE vidd el a terméket fotózd le kérdezz utána akár fórumon is valamint ketten is próbáltunk utána nézni neked az esetleges különbségekben. Mivel mondtad nem értesz hozzá ezért mondtuk, hogy nézz előbb utána. Ha bontatlanul visszahozod a korábban felajánlottak még mindig érvényesek, de kérlek a korrekt tájékoztatást ad meg a fórumon minden olvasónak mert mi maximálisan próbáltunk neked is segíteni.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
gears27
aktív tag
válasz HUN]Repa #8858 üzenetére
Ez elhangzott és ezért mondtam, hogy inkább elviszem ezt, mert nem akarok/tudok tovább várni.(gondolom ez érthető a 3. kártya után) Nem a kiszolgálással volt gondom még mielőtt... Bontatlannak meg már sajna nem bontatlan. Mindenesetre ez tanulópénz volt úgy hogy 1:0 oda.
[ Szerkesztve ]
Seggsztézis
-
ACE-
addikt
válasz gears27 #8861 üzenetére
Most akkor nem értem mi volt, neked nem felelt meg ez a kártya, de erre mit ajánlottak? Azt hogy hónapokig várni kell és megkapod a régit javítva, vagy az is fel lett ajánlva hogy válassz másik kártyát értékegyeztetve? Mit jelent az értékegyeztetés? pl. megállapítják hogy a 100ezerért vásárolt kártya most 50ezret ér, és választhatsz annyiért? Vagymi?
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Jómagam
csendes tag
Az hogy kétszer kellett elmenned a hibás termékkel a szervizbe, még nem típushiba. Csak egyetlen terméket használtál eddig, a most tesztelten kívül. Az első termék hibás volt, bár nem írtad mi volt a gond vele.
Ez a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba volt? pl.: Nem szívta a port? Hamar lemerült az aksi? Nem volt irányítható/programozható? Szenzor hibás volt és leesett a lépcső tetejéről?
Vagy csak szerinted volt hibás, mert mit t'om én: Hangosabb volt egy szúnyognál? Kinyírta a macskát? stb.
Ha teszteled, hogy előjön-e a hiba és nem csak kipróbálod, akkor bizony használod a terméket. De ez még nem is baj, ha viszont hibás intézd gariban. Az elállási lehetőség nem kockázat nélküli vásárlást jelent. Arra ott a 3 napos cseregarancia. -
Jómagam
csendes tag
válasz Jester01 #8855 üzenetére
"Ha viszont jelentkezik akkor igen, típushiba"
Még ha kétszer is egymás után jelentkezik hiba, sőt azonos a hiba, honnan veszed, hogy az típushiba?
Tudod, hogy mennyit gyártottak le belőle? Hogy ezek közül hány lett rossz? Rálátsz az értékesítési és szervizelési adatokra/statisztikákra? Hogy mettől-meddig (gyártási szám alapján) lett hibás a széria? Hogy melyik alkatrész vagy annak beszállítójának a hibája miatt történt? Hogy a termék melyik verzióját érinti? Elismerte típushibaként a gyártó? Történtek visszahívások pl.: használatból eredendő veszélyeztetés (mondjuk felrobbanó akkumulátor) miatt? stb.
Ja, hogy ezt nem tudod...A Takata légzsákos balhé, na az típushiba:
A belinkelt NFH FAQ meg nem állásfoglalás, mert nem egy konkrét ügyre vonatkozott. Mellette meg elég sajátosan értelmezed.
"a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra"
Mindössze annyit jelent, hogy a gyártói specifikáció alapján használható arra, amire tervezték. Elvárható módon nem esik szét az első használat alkalmával, mivel tartós fogyasztási cikknek szánta a gyártó. -
Jester01
veterán
válasz Jómagam #8864 üzenetére
Ha két, ráadásul új, termékkel jelentkezik ugyanaz a hiba akkor igen, feltételezem, hogy típushiba. De igazából mindegy is, nem kell bizonyítani, hogy mekkora százalékban jelentkezik. Nyilván ha már belefutottam egy hibába akkor első dolgom, hogy a második terméket is megnézem jelentkezik-e rajta.
Mindössze annyit jelent, hogy a gyártói specifikáció alapján használható arra, amire tervezték.
Bizony, és ha hibás akkor nem használható. Az meg úgy derül ki, hogy kipróbálom.
Szerintem te értelmezed sajátosan a dolgokat és kötsz bele olyan szavakba aminek aztán semmi jelentősége nincs az ügy szempontjából.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz subaruwrc #8866 üzenetére
Mi a rákért lovagoltok ezen a típushiba kifejezésen?
Nem az a felállás, hogy rommá akarja perelni a gyártót tízezer felhasználó, csak az, hogy ha már az első cucc hibás volt akkor a szerencsétlen vevő ki szeretné próbálni a másodikat is, hátha ugyanaz a hiba abban is benne van.Mellesleg annak az esélye, hogy sikerül kifogni 2 darabot egymás után aminek ugyanaz a baja és ez sima balszerencse mert az összes többi tökéletes szerintem elég kicsi. Vegyen rögtön lottót is.
Jester
-
Jómagam
csendes tag
válasz Jester01 #8865 üzenetére
Senki sem vitatja az elállási és a kipróbálási jogot, csak szerintem még mindig nem kerek nektek az elállás megfelelő alkalmazása.
Itt az én példám:
Pár hónapja rendeltem négy konyhai kisgépet. Ezek közül a kenyérpirító bontott volt (valószínűleg) elállásból származott. Részben hiányoztak róla a termék címkék, kicsit koszos és ujjlenyomatos is volt.
A másik három bontatlan termék között, pedig az egyik hibás volt. Ezt visszaküldtem 3 napos gariba (mivel azonnal átvehető készletet jelzett a webshop), kicsit ugyan macerás volt az ügyintézés, de két hét alatt megoldódott a hibás termék cseréje. A termék tehát hibás volt, még sem álltam el a vásárlástól, hanem leadtam gariba. A termékre alapjában szükségem volt, és csere után a következő darab már megfelelően működött.
Na, most térjünk vissza a kenyérpirítóra. Mivel retail típusú üzletből származott, baromira nem mindegy, hogy az adott üzlet és az előző vásárló hogyan viszonyul az elálláshoz.
Ha csak szimplán nem tetszett az előző tulajnak, és elállt a vásárlástól az üzlet viszont lesz@rta a kipróbálást és a megfelelő visszacsomagolást csak kellemetlenség ért. (Végső soron ez is történt letisztítottam és működött hibátlanul).
De ha pl. zárlatos volt és ezt a rejtett hibát elálláskor "elfelejtették" közölni, akkor engem a retail hanyagsága miatt agyonb@sz az áram és utána tuti nagyon morcos lettem volna.
Tehát ha kipróbáltad és hibás, de benne vagy a 3 napban akkor cseréltesd. Ha utána lesz hibás (de még 14 napon belül vagy) gariztasd vagy legalább elálláskor jelentsd be, hogy a tapasztalt hiba miatt álltál el. Mindezt azért, hogy másnak (az új tulajnak) ne okozzál ezzel bosszúságot.
Tehát irreleváns, hogy a vásárolt termék használata közben milyen kellemetlenség ért vagy hányszor kellett visszavinni azt. Ha jogosult vagy az elállás igénybe vételére, a jogszabályban leírt kötelezettséggel is tartozol az eladó felé.Zöld?
-
ACE-
addikt
válasz Jómagam #8868 üzenetére
Na ácsi, ha én megrendelek egy terméket, akkor amikor visszaviszem elállással, akár mondhatom azt is, hogy "képeken más volt a színe, így élőben már nem tetszik" és ennyi. Egy büdös szót nem szólhat, csak visszaveszi a terméket. Biztos vagyok benne hogy az ilyen elállásos terméket simán visszaveszi a gyártó, újracsomagolja, letisztítja, aztán eladja újra. Gondolom egyes kereskedések ezzel sem törődnek hanem eladják úgy hogy az elálló személy hanyagul visszacsomagolta.
Ha veszek 140ezerért egy robotporszívót, és vásárlásnál látom hogy nem orig. csomagolású, tuti mondtam volna hogy nekem ez nem kell, adjanak egy olyat ami orig. Ettől függetlenül lehet amit kaptam az is már visszavitt volt, csak a gyártó újracsomagolta, letisztította, stb.
Az is lehet hogy a porszívónak nem volt semmi baja, csak az én lakásom alaprajzához, vagy a világítás elhelyezkedéséhez képest nem működött megfelelően, volt néha kihagyott szobákat, és visszament a helyére (már amikor visszatalált). Ezt szerettem volna kiszűrni a második ugyanolyan porszívó megvásárlásával. Így le tudtam tesztelni, hogy tényleg a porszívónak volt baja, vagy ez egy konstrukciós "hiba". Ha nem lett volna ez az elállási lehetőség, feltehetően nem veszek még egy ugyanolyant, mert nem akartam még egyszer eljátszani ugyanazokat a köröket mint az elsőnél.
Most pl. két porszívó is van nálam, tesztelem őket, aztán amelyik jobban tetszik, jobban működik, megtartom, a másikat pedig visszaviszem elállással. Megtehetem? Meg...Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Jómagam
csendes tag
"...így élőben már nem tetszik"
Ezzel nincs is baj. Az elállás erre van kitalálva, ha valóban csak ennyi történt. Ha meg nem, akkor a következő vásárló fogja megszívni.
"Biztos vagyok benne hogy az ilyen elállásos terméket simán visszaveszi a gyártó, újracsomagolja, letisztítja, aztán eladja újra."
Te egy álomvilágban élsz. A gyártó nem vesz vissza semmit és nem is csomagol vissza semmit.
A gyártó legfeljebb a hibás termékeket újítja fel és csomagolja újra. Azt hogy ezt milyen formában teszi sok mindentől függhet, de nyilván nem zúznak be minden gariba visszavett terméket az biztos (valamiképpen minimalizálják majd a veszteséget).
Normál értékesítési csatornákon keresztül a gyártó a saját termékeit hazai képviseleten vagy forgalmazókon keresztül értékesíti. Jó esetben. Rosszabb esetben egyéb kerülő utakon érkezik be az országba.
Majd forgalmazó adja el a viszonteladónak/kereskedőnek, és tőlük veszed meg Te. Így jut el a termék hozzád.
Ha a vásárolt termék neked nem felelt meg, és elállsz a vásárlástól a bontott, használt termék a kereskedő nyakán marad. Hacsak a kereskedő nem retail, mert akkor az egészet lesz@rja és a kötött szerződés alapján visszatolja a bizományos cuccot a forgalmazóra. Elárulom, itt sem nagyon lesz újracsomagolás.
A normál (nem retail) kereskedőtől/eladótól bontottan viszont nem veszi vissza a forgalmazó (sokszor bontatlanul sem), a gyártó meg aztán végképp nem, mivel közvetlenül vele nem áll kapcsolatban.
A kereskedő tehát az elállást követően bukta az egész üzletet. A termék ára mellett a házhozszállítási, illetve az esetleges csomagolási díjat is visszaadta, így nem keresett az üzleten semmit. Viszont van egy bontott, használt esetleg hibás terméke, amit nehezen fog tudni esetleg csak bukóval értékesíteni. A szabályozás tehát nem jó, nem átgondolt. A jogszabályalkotó biztosan nem szakmabeli volt, aki rálát az üzletág buktatóira. -
Jómagam
csendes tag
"Most pl. két porszívó is van nálam, tesztelem őket, aztán amelyik jobban tetszik, jobban működik, megtartom, a másikat pedig visszaviszem elállással. Megtehetem? Meg..."
Na, pont ez a baj. Két terméket tesztelsz, majd a kevésbé megfelelőt visszaviszed elállásba. Tehát valós vásárlási szándék nélkül használod az egyik terméket, úgymond kölcsönzöd azt.
Így az elállást követően a kereskedő bukni fog az üzleten, a következő vásárló meg kap egy használt terméket.
Ezért rossz a szabályozás, mert nem átgondolt és sok esetben visszaélésre ad lehetőséget. -
bluyoo
nagyúr
Hi!
A két hete vásárolt kártyámhoz kapott Rise of The Tomb Raider kód érvénytelen. Ilyenkor mi van?
Járt már így valaki?Bazinga!
-
ACE-
addikt
válasz Jómagam #8871 üzenetére
Ha nem lett volna vásárlási szándékom, nem fizettem volna ki érte a 140ezer Ft-ot... mivel két robotporszívót nem is tudok egyszerre egy lakásban használni. Forgatod a szavakat a saját ízlésed szerint. Megvettem mindkettőt, és ha úgy működik, ahogy kell, akkor megtartom, ennyi. Semmilyen szabályt nem szegek meg ezzel.
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Jómagam
csendes tag
Az nem valós vásárlási szándék, ha van 140e Ft-od, amit az elállás időtartama alatt nélkülözni tudsz.
Ez egyfajta kölcsönzés, hogy ingyenesen le tudd tesztelni és így összehasonlíthasd a másik porszívóval.
Még szép hogy meg kellett venned, bár szerintem azt is alapnak tartanád, ha ingyen odaadnák neked a terméket tesztelésre. Talán nem véletlenül módosították az új Ptk.-ban az elállást igénybe vehetők körét. Szóval, remélem céges számlára vásároltad mind a kettőt. -
ACE-
addikt
válasz Jómagam #8874 üzenetére
Majd még a végén kitalálod hogy én vagyok a szerencsétlen kereskedőért hogy nem akarok egy használhatatlan vackot venni, ha már 140-et ott hagyok... hanyagoljuk egymást mert ahogy látom kissé elfogult vagy.
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Chal
addikt
Szerintem azt akarja mondani, hogy az a baj a rendszerrel, hogy végső soron te meg én, meg mindenki meg fogja szívni hosszú távon ezt, mert nem fenntartható. Ennek láthatóak is már a jelei. Szerinted miért nincsenek már "igazi" számítástechnikai boltok? És miért van tele ez a fórum (meg az összes többi PC boltos) is panaszokkal? Bónusz illetve költői kérdés: ha neked lenne érdeklődésed, és elég pénzed, hogy a magyar piacon elindulj egy ilyen bolttal, akkor költenél rá, csinálnád jószívvel ebben a környezetben?
Ettől még teljesen jogszerű a dolog, és senki nem mondja hogy ne csináld, nem ezzel van a baj. Mindenki csinálja, mert lehet. Ennek meg is van az eredménye sajnos. Én pl. már nem mernék itthon drágább PC alkatrészt vásárolni kiskerben, mert rohadtul megvan az esélye hogy valakinek a letett, már 1-2 hétig használt cuccát kapnám meg.
-
gears27
aktív tag
Pontosan így van ahogyan leírtad. Várni ki tudja meddig, vagy fizessek rá egy általam kiválasztott termékre. De ugyebár emlitettem, hogy az első kártyám 60k környékén volt, és ki tudja mennyiért számoltak volna vagy hogyan, mert mondta a srác, hogy használt termék stb..
Seggsztézis
-
Jómagam
csendes tag
Amit leírtál, annak alapján Te az kereskedelem élősködője vagy. Egy tipikusan "nekem a pénzemért szar nem kell, mert nekem jogom van" mentalitású "tudatos vásárló". Vagy nem fogod fel vagy nem akarod megérteni, hogy mi a gond az ügyben. Nem én csavarom a szavakat, hanem Te alakítod a saját érdekednek megfelelően a jogszabály értelmezését.
Olvasd már el az NFH oldalát. Ott azért le van írva egyértelműen, hogyan kellene a gyakorlatban alkalmazni a jogalkotó által létrehozott jogszabályt.NFH - Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
"Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről."
Látsz ebben tartós tesztelésre lehetőséget adó értelmezést? A jóhiszeműség és a tisztesség szavak jelentését guglizd ki. Az átvétel után, a működőképesség megállapításához szükséges használatot követő döntés (hogy kell-e vagy nem) meg elég egyértelmű alkalmazása a kipróbálási jognak.
Ahogy #Chal is összefoglalta baj van a rendszerrel, és hosszabb távon mindenki meg fogja szívni. Sokan csak tesztelésre vásárolnak terméket, és nem azért mert valóban szükségük van rá, majd elállnak. Így ingyenesen kipróbálták a terméket és egy fillérjükbe sem került. Örülnek neki, hogy milyen okosak, mert nem b@szták át és nem kaptak szart a pénzükért. Azután meg csodálkoznak, ha a legközelebbi alkalommal bontott, elállásból visszavett (hetekig tesztelt) terméket kapnak.
-
ACE-
addikt
válasz Jómagam #8878 üzenetére
Még egyszer, és nem többször mondom el neked, azért vásároltam, mert kell, szükségem van rá, de nem feltétel nélkül. A feltételem az, hogy megfelelően működjön. Ha nem működik megfelelően számomra, akkor visszaviszem. De nem azért mert fixa ideálom rendelgetni, elmászni érte, majd visszamászni a boltba vele, hanem mert SZÜKSÉGEM VAN RÁ!
Rohadtul senki nem írta ezt itt neked, hogy csak azért veszem meg hogy teszteljem, majd visszavigyem, és felteszem senkinek nem ez a célja. Nem azért vettem meg hogy egyszer kipórszívózzam vele a lakást majd visszavigyem. A működőképességét ellenőriztem/teszteltem. Szerintem a két szó szinonima.
Szóval ne magyarázz a mondandómba saját magad által kreált jelentést, mert arra ugrom.
Ugyanolyan jóhiszemű voltam akkor is, amikor megvettem, hogy egy olyan terméket kapok, ami megfelelően működik. Ha nem azt kaptam, akkor ugyanolyan jóhiszeműen minden lelkiismeretfurdalás nélkül vissza is viszem. Hidd el nem hobbim rendelni majd visszavinni a termékeket, az nekem is pénzbe kerül. Az átvétele is meg a visszavitele is.
A porszívót összesen 2-3szor használtam, mert adtam neki esélyt, hátha elsőre nem volt jó, és mert a leírásában is az van hogy először a kamerájával feltérképezi a lakást és utána működik megfelelően... szóval Te nekem ne papolj hogy mennyit használtam vagy mennyit nem, mert fingod nincs róla és szó sem volt ilyenről. Bármi egyéb off hozzászólásod van, azt küldd privátban, köszi.Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Drizzt
nagyúr
Mi az az "ipon garancia"? Miert kerul 10k-val kevesebbe igy ez az ssd, mint sima gyartoival? [link]
I am having fun staying poor.
-
bluyoo
nagyúr
Na lezárult az ügyem!
Először kicsit megijedtem amikor az nVidia-hoz irányítottak. Ők meg persze vissza ....
De szerencsére pozitívan zárult a dolog, hála az ügyintézőknek. Ezúton is köszi!
Ma lett aktiválva de elsőre nem engedte. Be is paráztam, hogy megint ...r. de egy óra múlva gond nélkül aktiváltam.[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
Crvsh3R
senior tag
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlen, hogy az iPON e-mail címe megváltozott esetleg? Vagy van esetleg más elérhetőségük, amin el is lehet érni őket?
Eddig mindig válaszoltak az e-mailekre, legtöbbször pár perc elteltével, volt hogy vasárnap is. 05.10-én megrendeltem tőlük az új konfigomat, 05.13-án jött az e-mail, hogy elkezdték összeállítani, de azóta se kép, se hang. Ma küldtem egy e-mailt 16:11-kor, érdeklődve, hogy vajon mikor lesz kiszállítva a péntek óta készülő gép, de semmi válasz. Telefonon nem próbáltam, azt tudom, hogy nem veszik fel.Ötlet?
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A52s 5G || Steam: Crvsh3R || Nintendo Switch OLED || NS friend code: SW-6235-6627-3408 || Hirdetéseim (Switch kiegészítők, stb.): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/crvsh3r/index.html
-
Jómagam
csendes tag
"Miért kerül kevesebbe?" Ezt hagyjuk már... Ennyi és kész. A webshop árait látod, onnantól meg el tudod dönteni kell-e a termék ezen az áron vagy sem.
Az iPon garancia pontosan azt jelenti, amit jelölnek vele. Veszel egy SSD-t és ha meghibásodik, ők intézik a garanciát a megadott 3 év alatt. Míg a gyártói garanciával rendelkező termékek esetén, csak a jogszabályban előírt (tartós fogyasztási cikkeknél kötelező) 12 hónapos jótállási időt vállalják. A további garanciát a gyártói feltételek alapján már neked kell intézni a Samsung szakszervizekkel, ezt hívják Limited Warranty-nak. Ez egyfajta kiterjesztett jótállást jelöl, amit a gyártó ad a termékeire meghatározott feltételek szerint.
A 850 EVO SSD-re 5év garancia időt vállal a Samsung. Ezt abban a felosztásban teszi, amit az iPon is jelöl a honlapján [link] (1 + 4 év gyártói garancia).
Most jön a lényeg! Az alapjótálláson felüli plusz 4 évet viszont kiterjesztett jótállásként értelmezi a gyártó, amit a saját feltételei szerint nyújt (pl.: egyes termékeknél regisztrációhoz köti).
Az alábbi linken termékcsoportonként megtalálod a garanciális feltételeket. Érdemes figyelmesen elolvasni, mert érhetnek meglepetések.Illetve nagyon nem mindegy, hogy miként vásárlod meg a terméket magánszemélyként vagy cégként (jogi személyként). A legutóbbi PTK. módosítás miatt más jogok illetik meg a két felet. Előbbiként Fogyasztónak minősülsz, utóbbiként viszont nem és jelentősen csökkennek a jogaid/lehetőségeid. Erre a Samsung (illetve az összes többi "nagy" gyártó is) külön kitér a Garanciális Feltételek alatt.
-
bluyoo
nagyúr
válasz Jómagam #8885 üzenetére
Amikor az új (amúgy ellenőrzött) kódra, hat nap múlva megint " kód érvénytelen" hibát dobott, hát kicsit kétségbeestem, hogy elúszott a játék.
Bár az Asus képviselet még mindig olyan amilyen, részemről maradt 1-es.
Még válaszolni sem hajlandóak. Ami mint vásárló "kicsit" idegesítő.
Kár volt spórolni és nem az EVGA kártyát vásárolni.
Őszintén szólva majdnem visszaküldtem a kártyát, csak az utolsó pillanatig vártam a válaszukat (próbáltam elállás nélkül) és közben meg megszületett a fiam. Szóval a kártya maradt.Bazinga!
-
ACE-
addikt
válasz Jómagam #8884 üzenetére
Viszont Magyarországon, van erre valami állásfoglalás is, a kiterjesztett garanciát az első év feltételeinek megfelelően lehet csak kibővíteni, nem tehetik meg (a magyar jogszabályok szerint) hogy saját maguk szabnak feltételt az 1 év utáni időszakra... Tehát ha az iPon 5 évvel árulja, akkor simán mehetek 4 év múlva is hozzá, mert Ő a kereskedő, és vele szerződtem. És a magyar jogszabályok szerint kötelesek eljárni a garanciális ügyintézés során.
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Jómagam
csendes tag
Na ha "van erre valami állásfoglalás is ", akkor linkeld már be pls. az erre vonatkozó aktuális jogszabályt.
Mert ahogy látom (ismételten) nem sikerült értelmezni a leírtakat.
Van ugye a tartós fogyasztási cikkekre előírt kötelező 12 hónap jótállás és a vele együtt induló 24 hónap szavatosság. Minden más (többlet) garancia ezen felül pozitív irányú eltérés a vásárló felé, amit ugye nem kötelező adni. Ha viszont valami nem kötelező, akkor azt valószínűleg feltételekhez kötik. Ha tetszik, ha nem.
Az iPon az iPon garanciás termékekre az ott feltüntetett garancia időt vállalja. A gyártói garanciával rendelkező termékekre csak a kötelező 1 évet (erről is kapsz garanciajegyet). Ettől függetlenül él a termékre a teljes gyártói 5év garancia (ebben az esetben az alap jótálláson felüli plusz 4év) de az azokkal a feltételekkel, amit a gyártó vállal. Ez be is lett linkelve.
Az iPon ezeknél a termékeknél nem fogja intézni (az alap egy év utáni meghibásodást követően) a termék garanciáját. Azt a vásárlónak kell intézni a gyártóval.
Tehát választhatod az olcsóbb terméket rövidebb, de kényelmesebb garanciális ügyintézéssel vagy a teljes garit a gyártói feltételek szerint. -
mcs
veterán
Sziasztok!
Létezik szombati pickpack kiszállítás? Tegnap délután érkezett az értesítő mail, hogy át lett adva a cuccom a pickpack futárnak.
[ Szerkesztve ]
-
Brenor
aktív tag
Soha többet ne vásároljatok ezektől a szarháziaktól. Bevittem a hibás hangszórómat, azt mondták, hogy kijavították, hazahoztam és ugyanúgy hibás volt. Kerüljétek el jó messzire!
-
04ahgy
nagyúr
Vagy inkább a sz@rházi szerviz is azt mondta ezeknek a "x@rháziaknak", és ők is hittek a szerviznek. Gondolom a legrosszabb rémálmaidban sem tételezted fel, hogy az iPonban javítgatják.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
#46922752
törölt tag
Én most vásároltam az ipon-tól egy elég drága gépet. ( 220e ft )
Minden működik, minden normálisan becsomagolva.
Garis ügyem még nem volt velük.Szerintem korrekt cég.
1 nappal előbb rendeltem a lapot, mint ahogy járt volna hozzá 1500 ft-os kupon. Azt is meg kaptam e-mailba.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest