- Androidos tablet topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi belépő szinten
- Raspberry Pi
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
ph A 19 dB-es zajterheléssel dolgozó, médiaszerverként is bevethető megoldás lineáris adatáteresztése elérheti a 283 MB/s-ot.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chal
addikt
Előre is elnézést kérek, biztosan sokszor megfutott kérdés ez itt, de nehéz közel 8000 hsz-t átnyálazni...
Szóval: tévedésből vettem egy alaplapot az iponban, sajnos később derült ki, hogy felesleges volt, egy gép javításához kellett volna, de nem alaplapnyűgje volt, mint az kiderült. Érdemes az Ipont megkeresni, visszavinni az alaplapot, és levásárlási lehetőséget kérni (netán pénzvisszafizetést)?
Tisztában vagyok vele hogy én csesztem el, és nem akkora tragédia, max eladom kis bukóval itt az aprón, ha máshogy nem megy. De ha sima ügy a fenti dolog náluk, akkor persze kihasználnám, és vennék helyette mást. Igazából csak nem akarok felesleges köröket futni, meg időt elcseszni erre, ezért a kérdés.
Előre is köszi, ha valaki megosztja az ilyen irányú tapasztalatait!
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz FrozenThrone #7526 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek, a jogi részével tisztában vagyok, de sajnos olyan zúzós hetem van, amibe nem fér bele egy ilyenfajta csatározás (ha az Ipon nem akar ebbe belemenni). Annyira nem egetrengető a dolog, szóval csak akkor foglalkoznék vele, ha simán megy ez náluk, van éppen elég bajom tennivalóm amúgy is Szóval simán megy?
-
Chal
addikt
Így van, pont pár hete vittem vissza egy nagykerbe valamit, amin volt egy (vitatható) használatból eredő hiba, azon hibán kívül, ami miatt gariztatni szerettem volna.
Korrektül elmondta a szervizes srác, hogy hogy történik a gari érvényesítés "belül". Ha egyértelmű a dolog, akkor bizomány jelleggel azonnal cserélnek, vagy jóváírják a pénzt, ők pedig lejátszák a gyártóval/beszállítóval az ügyet tart ameddig tart, ez a vevőt már nem érinti, ez az ő kockázatuk. Viszont ha találnak valamit, ami miatt esélyes hogy a gyártó/beszállító vissza fogja nekik dobni, akkor nyilván nem vállalják be ezt, hiszen ők buknák be az üzletet utólag. Szóval átveszik tőled, de nem fogsz kapni semmit, amíg a gyártó/beszállító vissza nem jelez.
Ráadásul szegmentálni is kell gyártótól függően, mert vannak olyanok akik minden apróságba belekötnek a visszaküldött termék kapcsán, illetve vannak akik meg benyelik az enduser által kettétört/eláztatott kütyüt is szinte.
Szóval gondolom az Iponnál is így megy.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Félreérted ha azt gondolod hogy szerintem ez így rendben van Nincs rendben, csak azt próbáltam elmondani hogy hogy működik ez a nagykereknél. Sajnos itthon régi hagyománya van annak, hogy párszáz forintos árréssel dolgoznak a számtech kereskedők, cserébe mindenki arra taktikázik hogy ne ő legyen a f**sz rosszabbik végén ha be kell nyelni valamit, illetve nem fogják a hátukat tartani senki helyett. Szóval ez van
A megoldás nem tudom hogy mi lenne, de az említett nagyker kapcsán pl. egy Giga 7970-re vártunk 7 hónapot, aztán ők mondták már hogy rohadt ciki, és jóváírják. Azóta eltelt 3 hónap, szoktam őket kérdezgetni kíváncsiság képpen, hogy amúgy a GB intézte e már velük az ügyet. Múlt heti állapot szerint még nem, folyamatban...
-
Chal
addikt
Ezt az IKEA gyönyörűen megoldotta. Vettem náluk egy íróasztalt, 10 év garival, jó drágán. 7 év múlva cseréltettem volna, erre közölték, hogy az a termék már nincs. Én meg néztem hülyén, mert tökre volt, csak más néven, más cikkszámon. Szóval visszakaptam a pénzt, és +5eFt-vel többért vettem egy asztallapot bent az áruházban (csak a lapot gariztattam a lábakat megtartottam), és perszehogy jó volt a 7 éves lábhoz, hiszen tök ugyanaz a rendszer volt.
Mondjuk ettől függetlenül szeretem őket, a csuklómnál kopott ki a lap, ott ahol egerészek. A büdös életbe nem foglalkozott volna ezzel egyetlen cég sem, mert használatból adódó kopás. De azért jót röhögtem a kis trükkjükön.
(bocs az off-ért, de valamelyest kapcsolódó téma volt )
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Szerintem nem így értette, bár félreérthetően fogalmazott. A "nincs készleten" alatt azt kell érteni gondolom, hogy a beszállítónál sincs, ez persze meg fog az Iponnál is jelenni, hiszen látni fogod, hogy nem lehet már rendelni. Szóval ahogy új vásárlóként sem tudnád megvenni a terméket, úgy jóváírás esetén sem kérheted.
Az, hogy az Iponnak van e saját raktárkészlete vagy nincs, szerintem teljesen mindegy (persze nyilvánvaló hogy nincs), ha levette a honlapjáról a terméket, akkor az onnéttól nincs, nem vásárolható, és csereként sem kérhető. Ha ez nem így lenne, akkor nagy szarban lennénk, mert nem lenne egyetlen szamtech bolt sem az országban (nem lenne olyan hülye aki ezt vállalná), és rendelhetnénk ebayről a cuccokat.
-
Chal
addikt
"Még egyszer kérdezném, mit jelent hogy nincs készleten?"
Azt, hogy a honlapjukon nem rendelheted, levették, inaktív, stb..
"Mellesleg engem nem érdekel hogy a bolt hogy oldja meg. Ha tönkremegy, tönkremegy, lesz helyette 3 másik..."
Aha, persze. Szerinted csupán a véletlen műve az is, hogy manapság már csak "proxy" kiskerek vannak szinte a számtechben? Van minden raktáron. Másnapra. Miután megvettük neked a nagykerben, és rátettünk 300Ft hasznot (50.000-es termékre).
Nincs ezzel akkora baj, ez van, az igény szülte, meg a piac, ezt kell szeretni, miattunk van így. De teljesen fantaszta elvárásokkal csak még tovább fog romlani ez a helyzet, és tényleg az lesz, hogy rendelheted majd az ebayrol a vasat, és nem annak fogsz örülni, hogy kicserélik ha hibás, hanem annak, ha megtaláltad EU-n belül, és legalább vámot nem kell fizetned.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz fricz19 #7709 üzenetére
+1
Sajnos azért tartunk - ott ahol -, sok területen, mert divat lett ez a "dobd, ki, vegyél újat" hozzáállás. Szerintem egy nyamvadt tápegységben igenis lehessen már egy csapágyas ventilátort cserélnie egy szakszerviznek, mert ennél sokkal rosszabb lenne a világ ha nem így lenne (és hálisten még nem is így van).
ko-ko82: egyébként te feccölnél pénzt, és energiát tápegység gyártásba (de legyen inkább bármilyen műszaki cikk, ne tápegységet vegyünk alapul) vagy értékesítésébe, ha az lenne az alaphang, hogy gazdaságilag és műszakilag bagatel hibák miatt is törvényi kötelezettséged lenne azonnal egy újat a tisztelt vásárló kezébe adni?
Lehet jönni azzal, hogy XY cég így csinálja (pl. az Apple sok esetben, de nem mindig!), de vegyük észre hogy ez egyéni döntés kérdése, és azok is busásan kifizetik a termék árában ezeket a "smooth" cseréket akik sosem élnek vele. Akarsz kétszer ennyiért ugyanilyen tápot venni? Netán ugyanennyiért fele ilyen jót? Mert ha teljesülnének az igényeid globálisan, akkor ez kb. ide vezetne.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz BullKoxa #7711 üzenetére
Nézzük sorban:
Tökmindegy melyik boltnál veszed. Ha eddig nem tűnt volna fel, itt már rég nincsenek olyan klasszikus értelemben vett hardware kiskereskedések, mint amilyenekre te gondolsz akkor amikor azt írod hogy "bolt". Ezek a "boltok" csak kapcsolatot teremtenek közted meg a nagykerek között. Garanciális ügyintézés kapcsán pedig közted és a szerviz között. Biztos lehetsz benne hogy ők nem nyúlnak bele a tápodba, nem azért mert ennyire rendesek, hanem mert marhára semmi közük hozzá, és nekik se jó a dolog, meg neked se.
A garanciát (jótállást) a tápra a gyártó, vagy annak hazai hivatalos képviselője adja. Ő mondja meg azt is, hogy hogy kell javítani, mi kerülhet bele, és ki javíthatja meg. Ha ezt egy utolsó suttyó garázscég is csinálhatja, és rakhat bele teljesen más minőségi paramétereknek megfelelő alkatrészt mint az eredeti, akkor ne a boltot szidd ahol vetted, hanem a gyártót, illetve a hazai képviseletet (ha van). Ide vág az első bekezdés is: tökmindegy hol veszed, a szerviz szinte biztosan ugyanaz lesz.
Az meg, hogy 1db minta alapján levonod a következtetést, hogy az adott gyártó termékei szarok, megintcsak nem vezet sehova. Mindenből lehet szart venni, vasgolyóból is van gyári hibás, ez van, semmi sem tökéletes. Vannak persze közmegegyezés alapján kerülendő és ajánlott típusok/gyártók, de ezért vannak a PH-hoz hasonló tesztoldalak, fórumok, hogy ezek kiszűrésében (is) segítsenek.
Mindezek mellett egyáltalán nem biztos hogy "javítás" címszóval nem egy új tápot fogsz kapni. Ennek ezer+1 tényezője lehet, aminek a végét úgysem látod be, mert rengeteg üzleti és műszaki paraméter játszik közben abban, hogy mit fog kidobni a gép az illetékes helyen (és az nem az ipon) ahová a hibás darab kerül. Az alapfelállás jogilag az, hogy egy ilyen hibát igenis lehet javítani, és ezt el kell fogadnod. Ha erről máshogy dönt az adott gyártó/szerviz/akárki, akkor örülj neki. Fontos tudni, hogy ha a javítás minősége nem felel meg számodra, akkor azt viszont nem vagy köteles elfogadni, többek között az ilyen ügyek tisztázásában is segít a fogyasztóvédelmi hatóság.
-
Chal
addikt
válasz SSJPeter #7714 üzenetére
Igazad van, de próbáltam egyszerűsítve írni. Ez egy jogi láncolat, mármint hogy ki kivel van kapcsolatban, és mit vállal. Ha te holnap nyitsz egy 15m2-es üzletben egy kis mosógép szalont, akkor nyilván nem kell mellé se összeszerelőüzemet se szervizhálózatot üzemeltetned. Persze nyilván a vevőd veled áll kapcsolatban a jótállás ideje alatt, te pedig a hivatalos márkaszervizzel, legyen az bárki. Tulképpen gumiszabály az egész, hiszen nagyon sok esetben a kiskereskedők csak annyira foglalkoznak ezzel, hogy megmondják hova vidd be. Ha jogi útra terelődik a dolog, akkor viszont a kereskedővel kell harcolnod, ez tény.
A jognak annyi köze van a dologhoz, hogy kimondja, hogy nem a vásárló dönti el, hogy pénzt kapjon vissza, új terméket, vagy javítást. Ha nem így lenne, akkor csődbe menne kb mindenki, hiszen az emberek magasról tesznek a kereskedők/gyártók érdekeire, nekik mindig a számukra legjobb megoldás kéne (pénz vissza, vagy új termék). Az egyedi esetektől tekintsünk most el, az gondolom mindenkinek egyértelmű, hogy az elállási időre más dolgok vonatkoznak, meg arra is, ha gyárilag hibás a termék, rosszul javítják meg, etc etc.... Ezeknek is megvannak ugye a jogorvoslati lehetőségei.
>(I)Ha erről máshogy dönt az adott gyártó/szerviz/akárki, akkor örülj neki.(/I)
Ezt a kiskereskedésnek is joga van eldönteni, hogy mit csinál vele, nincs megkötve a keze!Így van. Az egésszel azt akartam mondani csak, hogy bárkinek joga ezt eldönteni a kiskertől kezdve egészen a gyártóig, hiszen ez a saját üzleti ügye, úgy dönt ahogy akar. Akinek nincs joga ez eldönteni, az egyedül a vevő (neki csak harmadik fél segíthet, ha nem tetszik neki az eredmény, az pedig a hatóság), és innét indult az egész szál, ami miatt most irkálunk, mert az eredeti kérdező ezt másképp látta.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
A nagykerben is sérülhetett, ahogy nézem jó poros is volt.
Karácsony körül történt meg velem az, hogy rendeltem az Iponban egy nyomtatót. Meg is jött, a doboza tiszta retek volt, és itt ott meg volt nyomódva. Nem volt vészes, de láthatóan nagyon régóta állt valahol. Aztán kiderült egy kis guglizás után, hogy ez a típus 2014 elején futott ki, és van már utóda is, persze drágábban, így azt nem is néztem a rendelésnél. Tehát valószínűleg egy nagykerben beragadt utolsó darabról volt szó, a rendelés után el is tűnt a termék az Ipon lapjáról.
További szépsége volt a dolognak, hogy ezzel párhuzamosan az összes magyar számtech bolt online shopjából is eltűnt (na jó, túlzok, nyilván csak a nagyobbakat néztem végig ).
Szóval így megy ez, de szerencsére a nyomtatónak kutya baja, remekül működik, a dobozon belül meg egy porszem sem volt.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz katt777 #7801 üzenetére
Nade honnét tudod, hogy nem ment fel az ára? És attól még miért ne lehetne akciós? Legyen pl. az általad régebben látott ár Z. Ha teszem azt valami X-be került nekik, majd emelt a beszállító eur/usd árfolyam vagy bármi egyéb ok miatt, akkor onnét az ár legyen mondjuk X+2%. Az Iponnak legyen mondjuk egy 5%-os árrése (mondtam valamit). Tehát ezután az ár X+2%+5% = Y. Ezután az ipon azt mondja, hogy ad neked (illetve mindenkinek) most rá 3% kedvezményt. Ez még mindig több lesz mint Z, de kevesebb mint Y.
Arról nem is beszélve hogy az elmúlt hetekben brutálul drágult minden, nem hiszem hogy ez ipon specifikus, és azon belül is termék/user kipécézés esete forogna fenn.
Valamint szerintem nem mondok újdonságot azzal, hogy körbe kell szaglászni a neten, árgép, és társai, aztán úgyis ki fog derülni hogy ki kit néz hülyének, és az is rögtön ki fog derülni, hogy jó e neked a Z ár vagy sem (eleve ki a francot érdekel hogy hova mi volt kiírva a múlt héten? ha én ma akarom megvenni...) De szerintem ezeket úgyis tudod.
[ Szerkesztve ]
-
-
Chal
addikt
válasz katt777 #7826 üzenetére
Egyébként tényleg nem értelek, vádaskodás helyett egyszerűen copyzd be ide a termék url-jét ide, és kész, több szem többet lát.
Másrészt elegendő lenne simán másik böngészőből megnézni, mert a legtöbb esetben nem IP alapon dől el a dolog, hanem cookie, session, meg egyebek.
Csak ugye ha ezeket ezt megcsinálnád, akkor rögtön kiderülne hogy semmi olyan nem történt amit írsz, és vége lenne ennek az egész picsogásnak marha gyorsan.
Persze lehet hogy nem nekem van igazam, de akkor az az Ipon gyors végét jelentené, ennyire meg nem hülyék. Szóval mernék veled simán fogadni ebben, de akkor fektessük le a szabályokat, is bizonyítsuk be korrekt módon.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Főleg a mai világban lenne poén ez, amikor a legtöbb embernek simán 2-3 lehetősége van azonnal megnézni akár másik szolgáltatótól is, de kettő minimum szokott lenni (széllessáv + mobilnet).
Kb. 3 perc alatt hozná le a 444 meg az index egy ilyen után hogy a Ipon mekkora kummantógép (najó a 444 lehet épp nem, mert hirdetőjük az Ipon ).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz katt777 #7838 üzenetére
Szerintem mostmár ne maszatolj, úgyis mindegy.
Legközelebb mielőtt ilyen ügybe kevered magad, szánj rá kb 10 másodpercet, és kérd meg egy haverod hogy nézze meg. Értem én hogy nincs mobilneted, meg nem bírsz egy másik böngészőt elindítani a gépeden, de egy sms-t csak tudsz írni valakinek, uram bocsá egy skype/facebook/akármi üzit. Röviden: használhattad volna a józan eszed, és egyből kiderült volna a dolog.
E helyet mi történt? Több mint 1 napig pörögtél a dolgon, végigcsináltad a vásárlást, termékfigyelővel szórakoztál, és beböfögted a hülyeséget egy publikus fórumba.
Mindezek fényében az aláírásod is nagy poén
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7931 üzenetére
Nem kell 3 napon belül cserélni, ilyet nem mond a jogszabály, csak annyit, hogy a 3 napon belüli meghibásodás miatti csereigény esetén mérlegelés és vizsgálat nélkül cserélni kell. Magyarul NEKED van rá 3 napod hogy az igényed bejelentsd, nem pedig nekik, hogy teljesítsék. Nem ugyanaz.
Másrészt meg ezeknél a virtuális boltoknál olyan ez mint a "körbetartozás", nyilván ők is igénnyel élnek a beszállító/nagyker felé amikor te egy ilyen folyamatot elindítasz. Ezt kell kivárni, puszira nem fognak a saját keretükből vásárolgatni új terméket senkinek.
Nincs ez így jól, nem azt mondom, de akár tetszik, akár nem, ez van, mindenki így csinálja. Akik meg nem, azok nem 500Ft-os árréssel dolgoznak, és megfizeted rendesen az ilyen jellegű "szolgáltatásokat" a termék árában. Bár tartok tőle, hogy ilyen bolt Magyarországon már nincs, mert a kutya se vásárolna ott.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7935 üzenetére
Pedig pontosan így van. A jogszabály annyit mond ki, hogy az eladónak törekednie kell rá hogy 15 napon belül cseréljen vagy javítson, de egyáltalán nem tér ki rá hogy mi van akkor ha ez nem sikerül, illetve nem is teszik kötelezővé ezt, csak amolyan iránymutatást ad.
Egyébként volt már nálam olyan, hogy 150eFt-s meghibásodott vga kártyára azt mondta a nagyker, hogy sorry, de mi ezt nem tudjuk benyelni (pedig nem kevés pénzt hagyunk ott), meg kell várnotok amíg a gyártó bevizsgálja és jóváírja nekünk. Namost ez egészen pontosan 7 hónap lett. És ez egy nagyker aki gyártóval (Gigabyte) közvetlen kommunikál, mi meg otthagyunk náluk nem kevés pénzt. Akkor most képzeld el ugyanezt végfelhasználóval meg kiskerrel, mondhatnám hogy "üdv Magyarországon", de inkább nem mondom
btw: se iponos nem vagyok, se egyéb kiskerhez nincs közöm, csak van némi rálátásom a dolgokra, ami nem olyan húde hatalmas, de hidd el, hogy a te problémád még bolha pöcsén pattanás kategória ebben az országban és ezen a piacon. Én azt csodálom hogy egyáltalán léteznek még számtech boltok itt.
De ne értsd félre, mindenkinek a saját problémája a legnagyobb, én is voltam ilyen helyzetben, tudom hogy mennyire idegesítő, de egyszerűen itt ipontól meg mindentől függetlenül így működnek a dolgok, ha tetszik ha nem.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7939 üzenetére
Chal: ne keverjük a 3 napon belül jelzett hibásan kapott terméket a garanciaidőn belüli meghibásodással, nem ugyanaz, az összes hozzászólásom erre (hibásan kapott cucc) vonatkozott.
Te kevered, nem én. Minden feltétel ugyanaz, nincs külön a 3 napra semmi, egyet kivéve, és ezt már ketten is írták neked:
Ilyen esetben az eladónak nincs mérlegelési és vizsgálati lehetősége, mindenképpen cserélnie kell. Minden másban ugyanaz a dolog mint egy garanciális ügyintézés, semmilyen extra határidőt nem kapsz.
az egész megvan 3 nap leforgása alatt, akkor nem tartom elfogathatónak hogy csereigény esetén 10 nap vagy akármennyi az átfutás. Ha szerinted igen, miért?
Bár ezt nem tőlem kérdezted, de erre is megkaptad már a választ, és tartok tőle hogy ő ezt nem fogja megerősíteni Egyszerűen arról van szó, hogy a párszáz forintodért nem fogják azt vállalni, hogy egyből cserélnek, aztán nekik meg 10 nap múlva valami probléma miatt a nagyker vagy beszállító pattintja vissza a cuccod. Megvárják tehát amíg cserélik nekik is, és azt adják oda, nincs bizományban előre cserélgetés. Persze csak tippelek, de a piac ezt diktálja, szóval kétlem hogy máshogy csinálnák, kivéve a nagyon olcsó termékeknél.
És úgy érzem le kell írnom ezt ismét: szerintem egyik fenti dolog sem jó, és én sem örülök neki, 99%-ban végfelhasználó vagyok, szóval én is ugyanúgy iszom a levét mint te, csupán próbálok tényeket közölni, meg józan paraszti ésszel szemlélni a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7941 üzenetére
Oké, én ezt itt hagyom abba utolsó hsz-em a témában: a fogyasztóvédelem is azt mondja amit én, csak te rosszul értelmezed.
"A 2014. április 9-én, illetve azt követően kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság már a 3 munkanapon belüli cserére irányuló kötelezettség teljesítését is vizsgálhatja a Korm. rendelet 7/B.§-a alapján.
Nagyon sajnálom (de tényleg), de ez nem azt jelenti amit te értesz alatta. Hanem azt, hogy vizsgálhatják magának a kötelezettségnek a teljesítését , nem pedig azt hogy 3 napon belül cserélni kell. A kötelezettség pedig csak annyi, hogy mérlegelés nélkül cserélni kell, illetve ez 15 napon belül meg kell hogy valósuljon. Ennek az elmulasztását vizsgálhatják. A 3 nap nem az eladónak szóló határidő, hanem neked.
De ha egy csomó pénzt akarsz bukni, akkor menjél csak bíróságra, sok sikert. Kicsit már bánom hogy próbáltam elmagyarázni
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
BTW: annyi kiegészítés még, hogy a 3 napos igény esetén kötelező a 15 nap. Csak a normál garanciális igény esetén van ez a "törekedni kell rá" engedmény. Ezt én is benéztem, de a lényegen nem változtat: az Iponnak 15 napja van a cserére az említett konkrét eset kapcsán, és pont. Zárjuk ezt a szálat mielőtt feltaláljuk a melegvizet.
-
Chal
addikt
Alaplapot manapság már csak úgy szabad venni, ha átvizslatod átvétel előtt a cpu foglaltot. Az elmúlt 2-3 évben vagy 3-ba futottam bele, aminél el voltak hajolva a lábak. Nem annyira hogy bármi bajt okozzanak, mindegyik működött tökéletesen, de ha valami más történik vele, akkor azonnal le fogják passzolni emiatt a garis ügyintézést bárhol.
Persze lehet házilag, nagyító alatt is kozmetikázni, de jobb megelőzni az ilyen szívásokat.
-
Chal
addikt
Ez banki probléma, őket hívd fel inkább. Akkor is levonásra (jobb esetben zárolásra) kerülhetnek tételek ha pl. egy meghibásodott ATM-ből veszel ki pénzt, vagy pl. ha valami bug miatt kétszer vonnak le valamit egy vásárlásnál. Ezek általában sztornózva lesznek maguktól, de azért minden esetben fel kell hívni a bankot, az a biztos.
Ha netán azt mondják hogy sikeres volt a tranzakció, és átment a pénz, akkor viszont az Ipont csesztesd.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz fabian4 #8513 üzenetére
Teljesen mindegy, ott vedd ahol a legolcsóbb.
Magyarországon nincsenek már klasszikus számtech. kiskerek, egyiknek sincs árukészlete. Mindegyik ugyanazokból a nagykerekből vásárol, és a garis ügyintézés is úgy megy, hogy nekik kicseréli/jóváírja a nagyker, akkor neked is ki lesz cserélve/jóvá lesz írva. Ellenkező esetben meg szívsz, de akkor is szívnál ha nem A kisker juttatja el hozzád a nagykerből a kívánt cuccot, hanem B.
Kivételek persze vannak, pl multik (Mediamarkt), meg pár hálózat (Aqua, Edigital, 220v, ilyenek), ők tartanak apróságokat, illetve közepes árfekvésű dolgokat, és meg _lehet_ az az előnyük hogy raktáról adnak cserét, vagy házon belüli döntést hoznak jóváírásról, pénzvisszafizetésről. Cserébe drágábbak is általában, kivéve az akciós dolgokat.
Az meg hogy melyikre mennyi panaszt látsz, teljesen lényegtelen, nagy általánosságban egy csomagszállító céggel vagy kapcsolatban (nagykerből elhozza neked a rendelt árut valamekkora haszon fejében), max a kedvességet meg a gyorsaságot, illetve az árat lehet "díjazni", esetleg ha házhoz vagy átvételi pontra rendeled akkor a szerződött futárjuk minőségét/árát. A többit nem rajtuk múlik.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Sirandrish #8578 üzenetére
Írj nekik, máshogy nem lehet. Én is jártam így, bugos a hitelkalkulátoros rész náluk. Ha beírod az önrészt, és entert nyomsz, akkor automatikusan elpostolja ez egész formot, ami jelen esetben a megrendelőlap is egyben. Tehát ha az ember kíváncsiságból számolgatni szeretne csak, és üt egy entert, akkor lesz egy megrendelése.
-
Chal
addikt
Most is így van, aznap délig ha megrendeled, akkor 14h-tól átvehető az esetek 90%-ban, ha előtte nap rendeled akkor mégtutibb. De ezt láthatod az adott alkatrész adatlapján az "átvétel résznél".
A kolléga az összeszerelésre értette hogy amiatt lehet több nap. Meg ugye ha sokmindent rendelsz akkor növekszik az esélye annak hogy pár dolgot az Ipon se kap meg aznapra vagy másnapra, és akkor nem érvényes a fenti (-> adatlap).
Én max 2-3db-os tételeket szoktam vásárolni esete vagy éjszaka rendelve. Még soha nem volt olyan hogy másnap 14h-tól ne mehettem volna érte.
[ Szerkesztve ]
-
-
Chal
addikt
Ha szemetel az IGP is, az azért elég gyanús. Amúgy én gariztattam már CPU-t, ráadásul IBM szerverben levő xeont, és ott se szokott annyira lesarkazás meg overclock lenni, ráadásul ez hűtött DC-ben volt Szóval lehetséges ez simán, de tény, hogy nagyon ritka. Próbálj bootolni usb-ről egy live rendszert, és hajtsd meg kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Csak annyit írtál hogy live usb-ről bootol, gondolatolvasó meg nem vagyok, azért írtam hogy hajtsd meg a procit, ennyi De akkor ezek szerint ezen túl vagy. Én a magam megnyugtatása végett valahogy kérnék kölcsön valakitől egy cpu-t bele, aztán ha minden oké, akkor nekik mennék keményen.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Jégkokó #8677 üzenetére
Nekem meg volt már olyan, hogy nagykerből kapott lapon alapból el voltak hajolva a lábak. A fene se nézte meg, összeraktam, működött (egyébként azzal egyetértek hogy nincs vele semmi extra szívás, belerakod, lehajtod, örülsz). A meglepetés akkor következett amikor 1 év múlva megadta magát a lapon az ethernet vezérlő, és gariztatni akartam. Közölték hogy görbe az egyik CPU pin, úgyhogy helo (függetlenül attól hogy a görbe lábnak is volt contactja, hiszen működött az alaplap jól). Amikor vettem, akkor egy barátom pont ugyanilyet szeretett volna, és volt pár kérdése a kialakítással kapcsolatban, ezért kibontás után lefotóztam neki. A fotót előkeresve szépen látszott, hogy már akkor görbe volt, csak marhára nem néztem meg.
A neten utánaolvasva amúgy nagy alapvetés mindenhol hogy inteles alaplapot csak úgy vegyen át az ember bárhonnét (kisker, nagyker, apró), hogy megvizsgálja a socket pinjeit, mert tényleg elgörbülnek még a széltől is.
Egyébként ez egy olyan probléma ami miatt szerintem kár más platformot választani, tudni kell róla, figyelni kell rá, és ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Sylektria #8685 üzenetére
Tök felesleges ezen pörögni, egyik se jobb a másiknál. A felvevő piac szépen kinyírta már jó 5 éve (vagy több) azt a fajta kisker rendszert amiben te hiszel. Ma azt a néhány magyarországi kereskedőt teljesen felesleges összehasonlítgatni egymással, meg örök érvényű igazságokat levonni 1-2 esetből. Amit nem szopsz be az egyiknél, azt beszopod a másiknál, ami az egyiknél jó az a másiknál rossz. Ha nem így lenne, akkor rövid úton bukna be a kakukktojás.
(Léci aki most belecsapna a billentyűzetbe a maga kis 1-2 elemű statisztikájával, az ne tegye, semmi értelme ).
-
Chal
addikt
Már sokszor írtam, de akkor újra: hamis illúziókat kergetsz ha azt hiszed hogy számít bármit is hogy kinél vásárolsz (már ha arra a pár darab populáris boltra gondolunk amit mindenki ismer). Válaszd azt ahol éppen jobb az ár, a posta, vagy ha személyesen akarod intézni akkor azt, amelyik közelebb van hozzád.
-
Chal
addikt
Szerintem azt akarja mondani, hogy az a baj a rendszerrel, hogy végső soron te meg én, meg mindenki meg fogja szívni hosszú távon ezt, mert nem fenntartható. Ennek láthatóak is már a jelei. Szerinted miért nincsenek már "igazi" számítástechnikai boltok? És miért van tele ez a fórum (meg az összes többi PC boltos) is panaszokkal? Bónusz illetve költői kérdés: ha neked lenne érdeklődésed, és elég pénzed, hogy a magyar piacon elindulj egy ilyen bolttal, akkor költenél rá, csinálnád jószívvel ebben a környezetben?
Ettől még teljesen jogszerű a dolog, és senki nem mondja hogy ne csináld, nem ezzel van a baj. Mindenki csinálja, mert lehet. Ennek meg is van az eredménye sajnos. Én pl. már nem mernék itthon drágább PC alkatrészt vásárolni kiskerben, mert rohadtul megvan az esélye hogy valakinek a letett, már 1-2 hétig használt cuccát kapnám meg.
-
Chal
addikt
"Jó, és ezt honnan kellett volna tudnom, ha nem írja? Komolyan itt egyesek azt hiszek aki ezt a topicot látogatja mind szervizes... "
Szerintem nem hisz ilyet senki (eleve nem is értem miért kéne ehhez szervizesnek lenni, de mindegy), illetve ha te nem tudsz valamit, akkor az nem annak a hibája aki viszont igen, és próbál tippet adni..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EA Sports WRC '23
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xbox Series X|S
- Androidos tablet topic
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- Kingston FURY 16GB (2x8GB) 3000MHz CL15 DDR4 RAM eladó! (KF430C15BBAK2/16)
- Ethernet kábel cat6e - 10 méter - fém csatlakozós
- Garmin Fenix 7X Sapphire Solar - 2026.03.30-ig Zerge garancia
- Ryzen 7 gamer számítógép!
- Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB GDDR6 (NE63070019P2-1041A) - AKÁR MÁSNAPI KISZÁLLÍTÁS!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen