- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen házat vegyek?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
Új hozzászólás Aktív témák
-
pigmeus
tag
Sziasztok!
Elromlott a Toshiba 500GB 7200RPM 32MB SATA3 DT01ACA050 Hdd-ém. Most küldöm vissza Iponba garanciásan. Kérdésem, h szokták cserélni a hdd-t vagy csak javítják-e és kb. mennyi idő lehet a lefutás? -
bul07
nagyúr
válasz pigmeus #6201 üzenetére
Nagyon ritka esetben javítják
Ha egyértelmű a hiba akkor hamar megoldják( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
04ahgy
nagyúr
-
pigmeus
tag
El el... de azt javasolták, h küldjem vissza. Rosszul tettem ? December elején még nem volt semmi gondja, egy hónap alatt romlott le az állapota. De arról nincs képernyő mentésem.
Vagy használjam így ? Rendszerként volt használva, most így egy kölcsönkértre költöztem át. Elég macerás lesz ha nem cserélik mert így nem tudom használni. Vagy vegyek mellé még egy HDDt?[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz pigmeus #6205 üzenetére
Hát
Van esély rá hogy lefuttatják a gyári teszt programot ami kiköpi hogy még nem olyan mértékű a hiba ami garanciáztatásra jogosítaná
De ilyenkor is lehet hogy cserélik , főleg ha halható hibája is van kattog , csapkodja a fejet( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
bul07
nagyúr
Ez ilyen , mindenféle programnak nem hisznek csak a saját teszt szoftverüknek (Persze a Hard Disk Sentinel szerintem is jó program meg biztos is az információi(Nekem meg legális is örök licensz-el) , de csak nem a gyár programja)
De a hiba leírásába mindenképp csatolni kell a HDS képeket megkönnyíti az ügyintézést
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
04ahgy
nagyúr
Nem a third party program dönt a garanciáról. Az [a garancia] elérhető, ha a rendeltetésszerű használat akadályozott. A program csak annyit közöl, hogy az általa kijelzett érték (20%) még nem ok arra, hogy garanciális ügyintézést kezdeményezzen.
Mivel a szektorok ún. reallokált szektorok, így azok puszta jelenléte még nem elegendő ahhoz, hogy a rendeltetésszerű használat akadályozott legyen, hiszen bizonyos számú tartalék szektort a HDD az ilyen célokra fenn tart. Ez a gyártáskor így van, a vásárlás előtt is a termék tulajdonsága, és a rendeltetésszerű használat része.
Ha azon felül, amit a Sentinel kiír, a rendeltetésszerű használat akadályozott, akkor jogos a garanciális igény. Önmagában a Sentinel értékelés alapján nem.
Ezt írja a Sentinel is.
(#6207) ACE-: "úgy tárolj a vinyón adatokat hogy bármikor tönkremehet... vagy mentést kell csinálnod róla nehogy elveszítsd az adatokat..." - hiszen ez pont így van. Úgy tárolsz a HDD-den adatokat, hogy az bármikor tönkremehet. (Akkor is ha 100% és 100 év hátralévő élettartamot ír a HDSentinel.) És mentést kell csinálnod róla, több helyre, fizikailag elszeparáltan, eltérő típusú és működési elvű adathordozóra, nehogy elveszítsd az adatokat.
(#6209) bul07: jól látod a dolgokat. A Sentinel értékelése segít, billenti a mérleg nyelvét, de önmagában kevés.
HGyu
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
04ahgy
nagyúr
válasz pigmeus #6211 üzenetére
Nyugodtan add oda a futárnak. Egy ilyen kondíció azért már legtöbbször nem javul, hanem romlik, ha a gyári tesztprogram lefuttatásra kerül.
Az eszmefuttatásunk itt a srácokkal inkább elméleti volt.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
pigmeus
tag
Ami még érdekel, hogy amikor vettem a HDD-t akkor az Ipon honlapon úgy emlékszek, hogy három év gyári garancia volt írva, ma már 2 év gyári garanciát ír a honlap, de a garancialevélen amint a számlával kaptam egy év garancia idő van feltüntetve. Akkor most mi is a tényleges garancia idő, illetve ezt, hogy tudom hitelt érdemlően kideríteni?
-
bul07
nagyúr
válasz pigmeus #6213 üzenetére
Az számít ami a papíron van, tehát 1év garancia van rajta
Ha kapsz egy újjat akkor a jelenleg érvényes idővel kapsz egy új garanciapapírtElég a fénymásolatta a papíroknak a csomagba , és jól csomagold be nehogy abból legyen gond
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
őstag
-
tlac
nagyúr
gondoltam, hogy kimagyarázod
Mivel a szektorok ún. reallokált szektorok, így azok puszta jelenléte még nem elegendő ahhoz, hogy a rendeltetésszerű használat akadályozott legyen
ha csak szektorhibákban gondolkozunk, mennyi kell belőle, hogy akadályozza a rendeltetésszerű használatot?
Ezt írja a Sentinel is.
az nem fogalmaz közel sem olyan precízen, mint te, így félreérthető volt, amikor azt írtad, hogy olvasta-e amit a sentintel kiírt
-
04ahgy
nagyúr
Ezen felül ha a gyártó vállal még több garanciát (amit általában az oldalukon lehet ellenőrizni) azt direkt a gyártónál lehet érvényesíteni tudtommal.
nem, azt is kötelességük tovább adni
És a gyártó által biztosított feltételekkel? Ha a gyártó adhat helyettesítő / hasonló / tudásában megegyező terméket, akkor a kisker is?
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
tlac
nagyúr
(#6219) 04ahgy, (#6218) fricz19
"A 151/2003. Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre az iPon Computer Kft. 1 éves jótállási kötelezettséggel tartozik.
Egyes termékek esetében a gyártó a fent említett jogszabályoknál kedvezőbb feltételeket vállal, melyeket az iPon Computer Kft. köteles vásárlói számára is biztosítani. Az egy évesnél hosszabb garancia pontos feltételeit a termékek jótállási jegyén olvashatják. Kérés esetén ezeket feltételeket előre is megismertetjük kedves vásárlóinkkal."[ Szerkesztve ]
-
pigmeus
tag
Most tegyük fel most visszadobják a dolgot. Ugyanakkor innentől kezdve dokumentálom a hibát folyamatosan. Garanciális időben ezt követően sem romlik le annyira az állapota, h jogosult legyek a cserére vagy javításra. Majd a garancia lejárta után egy nappal elromlik a hdd és a program is egyértelműen jelzi, h jogosult vagyok. Ilyenkor mi történhet? Buktam a pénzt és a hddt? Nincs fellebbezési lehetőségem, holott egyértelmű gonddal kerestem meg az eladót?
Elvileg akkor az esetem a szavatossági igény alá esne?
Az 1959, évi IV. törvény A Polgári Törvénykönyvről Magyarországon minden újonnan vásárolt termék esetében 2 éves szavatossági időt biztosít (tartós fogyasztási cikk esetében 3 év), amennyiben fogyasztói szerződés jön létre (amely a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy – fogyasztó – és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti.
A teljesítést követő hat hónapon belül vélelmezni kell, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
Mondjuk ez alól meg már kiesek, hiszen több, mint 8 hónapja vásároltam, ugyanakkor működni csak 4,3 hónapot működött.[ Szerkesztve ]
-
Eddie141
senior tag
Sziasztok!
Több éve kitartó vásárlója vagyok az Iponnak, és bár volt már garanciális ügyem náluk eddig csak pozitív tapasztalatot gyűjthettem köszönhetően a hozzáállásuknak, és gyorsaságuknak.
Sajnos most valami probléma lehet a rendszerben, mert a jelenlegi ügymenet nagyon megakadt.A konkrét jelenlegi szituáció:
Két videokártyát küldtem vissza Garanciafutárral. A két kártya különböző időpontban lett vásárolva, és más a hibajelenség is, de mivel egyszerre lett szükségem a javításra vagy cserére, ezért így alakult, és mehetett egy csomagban is (külön garanciafutárt rendelve természetesen mindkettőre. Kártya 1: Ati 270x, 3hét használat, Kártya 2: Ati hd6670 1 év használat)
A garaciafutárt Nov.30.-án (szombaton) rendeltem a legkorábbi elérhető időpontra, amely a következő hétfő lett volna a rendszer szerint ( dec.2) Sikeres volt a rendelés, vissza is igazoltak e-mailban.
Sajnos a várt napon nem érkezett futár, de a következőn sem. Valamilyen adminisztrációs hiba folytán csak 4.-én szerdán jött a futár, de ez még nem volt gond, és pénteken 6.-án már kaptam is az értesítést, hogy átvették.
Azóta a teljes eltelt időtartam alatt 3 levelet is írtam nekik (köszönhetően a türelmetlen ügyfelemnek aki az én fülem is rágja, és természetesen a barátnőmnek akié a másik kártya) de az utolsóra amely a napokban íródott már választ sem kaptam (gondolom zaklatom őket..)
Kiszámítva már 19 munkanapot töltött náluk a két vga, ám ez ugyebár már több mint egy hónapot jelent valós időben. A helyzet pikantériája, hogy a barátosném kártyája (egy AtiRadeon 270X nem egész 3 hetet töltött nálunk, így már 1,5x annyi ideje van náluk, mint amennyit használhattuk volna, ha nem jelentkeztek volna már az átvétel után is érdekes jelenségek. // akkor azért nem küldtem vissza, mert biztosra akartam menni és le akartam tesztelni a gépet először, nehogy az itteni rendszerben legyen gond. Ezután pedig egy átmeneti kártya után kellett néznem, mert kell a melóhoz is, és a sulihoz is a gép neki. Természetesen az átmeneti kártyát is az iponban vásároltam kb 3 hétre az eredeti vga megvásárlása után // 55e+30e )Kérdés:
mennyi idejük áll rendelkezésre egy ilyen javítás/cserére? Sajnos már tényleg kifutottam a türelmemből, és bár ezt nem jeleztem, és mindvégig a lehető legnagyobb tisztelettel fogalmaztam a leveleim, de zaklatásnak minősülne, ha 4. alkalommal is rákérdeznék, hogy ugyan mivan már?!?Elnézést a hosszú posztért, és köszönöm előre is a választ!
-
Azharel
aktív tag
válasz Eddie141 #6224 üzenetére
Elméletileg 15 nap, de ez nem szentírás. Az a helyzet hogy szerintem ez nem rajtuk múlik, mivel ők továbbítják a nagyker / gyártó felé. Én is visszaküldtem már vga-t, és sajnos sokat vártam mire vissza kaptam. 2013.08.28-án vitte el a futár és 2013.10.18-án kaptam vissza. Jobbat nem tudok mondani mint azt hogy türelem... persze én megértelek mert téged is nyaggatnak hogy mi van már. Heti 1 levelet írtam nekik, szóval szerintem nem veszik zaklatásnak ha sűrűn írsz.
[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
válasz Eddie141 #6224 üzenetére
És annyit sem írtak vissza hogy türelem, de nagykerbe kellett küldeni és az hosszabb időt (mennyit) vesz igénybe?
Biztos gyanús volt nekik hogy egyszerre romlik el két kártya, és ezért jobban kivizsgálják, mert azt gondolják hogy Te tetted tönkre őket, hogy majd egyszerre legariztatod, és veszel az árukból egy bikásabbat.Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
Eddie141
senior tag
Igazából legkésőbb előző hét közepe/végére igértek választ vagy kártyákat, de ez elmaradt.
A gyanusítgatás szivük joga, de kérdem: ha valóban ez is a helyzet (mármint, hogy ez a késlekedés oka) akkor is bele kéne férjenek az idő keretbe nem?
Természetesen az is ezen érv ellen szól, hogy a garancia futár megrendelésekor rögtön vásároltam az ünnepekre és a szünetre tőlük egy átmeneti kártyát ehelyett a barátnőmnek, így jogos lenne a kérdés:
Ha mindezek után, hogy egy újonnan vásárolt kártyára kiadok pénzt, és ezen felül is maradt a másikra pénzem, akkor csalás helyett nem lenne kevesebb macera rögtön erősebbet venni? Nem elég, hogy a barátosném karácsonyi ajándékát duplán voltam kénytelen ezáltal megvenni, még bukok is az átmeneti kártya eladásakor, illetve az összeg sem erre lett volna eredetileg szánva -
senior tag
Azt nem értem, miért kell alapból feltételezni a rosszat róluk? 01.06-án adtam le egy terméket garanciáztatásra és tegnap 01.14-én küldték a levelet, hogy kész is van, azaz 6 munkanap alatt kész lett. Szerintem minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy időben vissza tudják adni, mert ez az ő érdekük is.
essexboy
-
[CS]Blade2
addikt
Hol találom azt az ajándék Assassin's Creed 4-et, amit a weblap háttere ír? Pénteken vettünk GTX660-at, tegnap ért ide, járna hozzá a AC4.
-
Eddie141
senior tag
válasz Eddie141 #6227 üzenetére
A mai napon kellemes fordulat állt be az ügymenetemben. Sajnos az örökre rejtély marad számomra, hogy behatással volt-e az itteni bejegyzésem, de végre választ kaptam.
Sajnos nem tudták sem javítani, sem kicserélni a 270x-et ezért a levásárlást ajánlották fel.
Egy félreértésnek köszönhetően először eléggé felbosszantott, hogy az akkori árért csak jelentősen gyengébb kártyát kapnék, így megírtam az aggályaimat a válasz mailban. Ekkor tájékoztattak, hogy félre érthetően fogalmaztak, és én természetesen félre is értettem mert ha azonos gyártójú és típusú kártyát választanék, akkor nincs ráfizetés.
További kellemes meglepetés, hogy természetesen az újonnan választott hardvert is a garanciafutár keretein belül küldik, így nem szükséges ismételten kifizetni a postázást.
Végeredmény:
nagyon korrekt hozzáállás, és így a végefelé már igazán informatív, gyors és rugalmas ügyintézés jellemezte a garanciáztatásom.
Remélem a 6670 is gyorsan megérkezik, a csere kártya pedig elméletileg már pénteken itt is lesz
Köszönöm a megnyugtatást. Csak ajánlani tudom továbbra is az Ipon-t. -
Bélaaaa
őstag
Merre van Repa? Rég járt itt.
Vasvellával nem lehet szí'vát asza'ni!
-
aktív tag
Mit lehet tenni olyankor hogyha már több mint egy hónapja húzódik a garanciális ügyintézés? Konkrétan 2013.12.17. -én adtam le egy Gigabyte GTX560 TI kártyát. Sajnos sürgősen kéne valami megoldás, mert munka gépbe volt a kártya és igen nagy kellemetlenséggel jár hogy már egy hónapja használhatatlan a gép a hibás alkatrész miatt
Neten ezt találtam, erre lehetne hivatkozni?
Meddig kell tűrnie a fogyasztónak a késedelmet? Erre nincs előírás. A következőket szoktuk javasolni:
a termék leadásától számított két héten belül csak akkor lehet fellépni, ha a forgalmazó nem törekszik a hiba elhárítására (pl. nem továbbítja a terméket a szervizbe),
két hét elteltével már célszerű sürgetni a javítás elkészültét,
egy hónap elteltével – nagyon konkrét ígéret hiányában – már kérheti a termék cseréjét."Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."
-
spidersoft
senior tag
válasz FrozenThrone #6235 üzenetére
Amikor bedöglött a vieokártyám egy másik, nagy nevű boltnál nekem is eltartott egy darabig... (kb. egy nap használat után döglött meg... szériahibás volt (asus cucore), retekmód melegedett. a cseredarabra ráakasztottam egy izmos hűtőt (Accelero S1, plusz egy venti), ami azóta is jól szuperál).
Kivizsgálják, hogy nem te cseszted-e el a kártyát (öntöttél bele kakaót, húztad túl, effélék), és ez nem a boltban zajlik Van, hogy addig megy a dolog, hogy a helyi szervizből visszaküldik a gyártónak bevizsgálásra... aztán a bolt se fog a raktárkészletéből cseredarabot adni, hanem megvárja a direkt neked (vissza)küldött darabot, és azt küldi ki (lévén lehet, hogy javították, lehet, hogy újat küldtek). Ez mind idő... Türelem. De azért kérdezősködni lehet, hogy hátha hallottak a kütyüd felől, hogy épp merre kujtorog
-
bul07
nagyúr
válasz spidersoft #6242 üzenetére
Igen meg azért ilyenkor az is nézni kell hogy itt volt a karácsony újév és mint mindenki kereskedőknél is van téli szabadság
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
aktív tag
Igen, ez mind szép és jó, de sajnos ez nem az én gondom már, hanem az övéké, ők üzemeltetnek boltot, nem én. Nekem meg szükségem van a kártyára mert munka eszköz, ezért kérdeztem rá
Ha nem lenne fontos, akkor felőlem hónapokig is húzódhatna a dolog, de ez most nem így van
[ Szerkesztve ]
"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."
-
StSanya
senior tag
Nem tudom, de ezzel jogilag kéne valamit kezdeni, hogy hónapokig vár az ember egy garanciális ügyintézésre: nekem 2013. október 29-től van az iponnál egy tabletem, azzal takaróznak, hogy szerintük feltételes ügyintézés van, de ez azért akkor is felháborító... A tököm ki volt az ünnepekben, a lányom folyamatosan nyavalygott, meg a nejem is rákontrázott, hogy miért itt vásárolok, ha ilyenek...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
Chaser
legenda
-
StSanya
senior tag
válasz fricz19 #6246 üzenetére
A tablet hátoldalán, az élek középen "felpúposodott"... Szerintem az eltérő hőtágulás okán. Le is írtam a hibánál, de nem ezért küldtem be, hanem mert nem kapcsolt be... És ők ezt fizikai sértésnek veszik. De nem tudom, ha rögtön beküldöm, mikor először megjelent a pukli, akkor mit mondtak volna, hiszen ettől még a tablet működött...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
zsoltyyy
senior tag
Sziasztok!
Rendeltem egy mechanikus billentyűzetet, még aznap jeleztem, hogy a numerikus részén lévő "-" nem működik. Garanciafutárral visszaküldtem, lassan két hete náluk van.
Kérdés az, hogy mi telik ezen ennyi időbe? A termék van raktáron és ha jól tudom, akkor azonnal ki kellett volna cserélni.Válaszokat előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 7320 2-in-1 27% 13" FHD+ IPS érintő i7-1180G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- LG 27QP88D-P Dual Ergo Monitor Szett!2x27"/IPS/2560x1440/HDR/Type-C/Dual Ergo Kar/
- Raspberry Pi Zero W (v1.1) + 16Gb Sandisk UHC microSD
- Latitude 5290 2-in-1 12.3" FHD IPS érintő i5-8250U 8GB 256GB ujjlolv 4G LTE gar
- X13 Gen1 27% 13.3" FHD IPS érintő Ryzen 7 PRO 4750U 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest