- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
NandorHUN
addikt
válasz papaya #28344 üzenetére
Őszintén szólva EOS R és Z6 / z7 -nek is több értelmét találom mind profi, mind hobbi fotós szemszögéből is:
Vegyük a Canon gépét. EOS R, az ember tudja mellé használni az igen profi L -s Canon-os obik szép parkját és nem mellesleg a natív és borzalmasan drága Canon R obik azok nagyon jók és nagyon profik. Azok mellett az obik mellett Sony sajnos nem nagyon tud labdába rúgni.
RF 50mm f/1.2L ? RF 85mm f/1.2L ? 28-70mm f/2L ?
Ilyen obijai nincsenek bizony a Sony-nak és nem is lesznek ... én azt is olvastam, hogy az oka ennek az, hogy az E mount eredetileg kisebb szenzorhoz készült és nem annyira alkalmas fényerősebb obikra... bár nem tudom így van e. De wiki alapján az első 11 Sony E gép valóban APSC volt, utána jött az FF.
És itt is ezt olvastam: [link]
"However, Nikon glass has a uniqueness to it that only they are known for and when designing their new system, they planned everything around that Z mount rather than Jerry-rigging an old APS-C mount to make it work for full-frame as Sony did."
Szóval, ha valakinek van pénze és profi szinten fotózik portrét vagy fényerőset akar, akkor Canon EOS R-nek is kicsit több értelmét látom, mert ott vannak elég dúrván jó f1.2-s lencsék, no meg f2-s zoom! És mint írtam valoszeg a "gyengébb" Sony E mount miatt, amit a Sony APSC-ből hegesztett erre nem lesz lehetőség.
(Nem mellesleg f1.2-s lencsék idén jönnek a Nikon Z mount-ra).Ha meg valaki hobbista és olcsón akar üveget, akkor szintén a Canon - adapter miatt - és Nikon-nak látom több értelmét, mivel mindkettőre nagyon jó üvegek vannak és sokkal olcsóbbak mint a Sony. AF meg jobban megy még FTZ adapterrel is, mint Sony-ra rátett adapterekkel. Pl.: [link] A másik, hogy Nikon esetén a kijött 1.8 S üvegek jobbak rendre mint a Sony vagy régi F obik és olcsóbbak is ( 50mm 1.8 S pl. most 130 ezer Ft).
EOS R esetén szintén mennek Canon obik - mondjuk ott sajnos nincs IBIS.
IBIS-ra visszatérve viszont Canon-ban sajnos nincsen, viszont a Nikon z6 és z7-ben jobb az IBIS mint a Sony-ban, szóval még hobbifotósként is, éjszakai filmekre, vagy videora jobb mint a Sony (raw 12bit-es video-ról nem is beszélve).Afelől nincs kétség, hogy Sony sok "jót tett" a vásárlóknak, mert így a másik két nagy névnek is össze kellett szednia magát.
" de lesz válasza a Sonynak rá"
Én nem hiszem. Szerintem Sony magasról tenni fog mindenre és mindenkire. Youtube bloggerek seregei állnak mögötte, akik nem fognak egy könnyen átállni.
Számomra pl. iPhone is egy halott opció, mert Android gyakorlatilag szvsz mindenben jobbat tudott előhozni az évek során, mégis Apple terméke népszerűbb mint valaha.www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
Ed Parker
nagyúr
válasz NandorHUN #28351 üzenetére
Azért az F1.2 és 1.4 üvegek sokszor muhaha kategória, ahogy Kovsol is írja, nevetséges ami pénzt elkérnek érte és hát elég szűk az a terület ahol ezeket valóban ki tudod használni.
A valós best buy opció még mindig az F1.8 ami már elég fényerős, kicsi, könnyű megoldás, ja és sokkal olcsóbb is.A Sonyt inkább abból a szempontból nem értem, hogy míg egy A7RIII-ra, (ami a legtöbb review oldalon az egyik legjobb kapható milc-nek értékelték) dobott egy A7RIV-et, rengeteg fejlesztés, persze vigyázva arra hogy annyira ne legyen jó mint egy A9, míg az A9 ami alapból jó volt kiadott egy v1.2 A9II néven, ugyanazzal a szenzorral, szinte ugyan azokkal a speckókkal, és itt az olimpia.
vajon miért? -
Sancza
tag
válasz NandorHUN #28351 üzenetére
Mégis mi alapján jelented ki hogy nem lesznek f1.2 -es obijai a Sony-ra ?
Sony már kijelentette, hogy ha akar csinál f1.2 -es obit, de még vizsgálja, hogy van-e értelme (üzletileg megéri-e). Ha lesz értelme csinálni , akkor fog csinálni, nem kérdéses (és én nem lepődnék meg, ha már ott lenne a tervező asztalon a Sonynál).A Sigma már csinált is ilyen obit e-mountra: 35F1.2 DG DN [link]
Arra meg, hogy az E-mount meg APS-C-re lett tervezve : [link]
Meg az olyan "nagyon brutál jó" Z mountra sikerült a Nikonnak kihoznia egy 24F1.8 obit ami fizikailag nagyobb mint a fikázott e-mountra megjelent Sony 24F1.4 GM obi
[link] [link]A Sony-ra készült adaptereket összehasonlítani az FTZ adapterrel AF szempontból elég erős
Sonyra készült adapterek egy MÁS gyártó által használt nem publikus protokolt fordít Sony e-mountra, míg az FTZ adapter a Nikon protokolját fordítja Nikonra! rohadtul nem mindegy!
Még szép hogy az FTZ jobban teljesít mint a Sony-ra készült adapterek ... -
Ed Parker
nagyúr
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #28359 üzenetére
Ejj, nem követed a híreket? kovsol jól mondja, már bejelentették az 1DX Mark 3-at, a Nikonnál pedig a D6-ot. Tavasszal jelennek meg. Ezek lesznek az utolsó pro DSLR-ek. Profi sportfotóstól hallottam, hogy amint jön a Mark 3, már vált is Mark 2-ről. A pro MILC-ek év végén jönnek a Canikontól.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz NandorHUN #28351 üzenetére
Hagyjuk már. Nyomod az általánosítást, hogy a Nikon 1.8 üvegek, és mindig az 50-est hozod fel, közben pl a Sony 85-öse nagyon jó, stb.
A Tripodcastos adást végighallgattam, de közben jónéhány esetben ráztam a fejem, mert tele volt full szubjektív dologgal, amit ők másként szoktak meg. Ilyen pl az expo gomb puhasága, a gombok elhelyezkedése, a jog dial, stb. Amúgy kipróbáltam, 3-ból 3x elsőre beállítottam az ISO 1600-at az a6500-amon, nem hinném, hogy az a7III lassabb lenne. Az meg, hogy kapott két hibás példányt, szerencsétlen, de ha ennyi hibás példány lenne, tele lenne vele a net.
Az ilyen user errorokat meg, hogy nem találja a dolgokat a magyar menüben, inkább nem is kommentálnám.
De a kedvencem az volt, hogy full profi fotós, komplett rendszerváltás, és nem fogta meg előtte a gépet. Ha 10 perc után vágta a kezét, az ilyen simán kiszűrhető lett volna.
Remélem nem ezek a fotós média csúcsa...
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #28365 üzenetére
Á, nem. A Canon-nál már hivatalos a termék adatlap fele / háromnegyede. Most nem tiszta még, hogy 6K vagy csak 4K RAW videó lesz-e benne és már az év elején pár demó darabot a kiszemelt üzletekbe juttatnak. Így az áprilisi megjelenés pedig biztos. Nikon-nál szinte semmi infó, de gondolom azért jelentették be, mert biztosan jön.
kovsol: Kösz, javítottam! Még mindig 2019-et gondol az agyam
[ Szerkesztve ]
-
NandorHUN
addikt
Sziasztok! Peak design cuccokat itthon hol érdemes venni?
Van esetleg ár-értékben jobb alternatíva?[ Szerkesztve ]
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
robi1979
aktív tag
"Amúgy kipróbáltam, 3-ból 3x elsőre beállítottam az ISO 1600-at az a6500-amon" - próbáld mindezt napsütésben, expo korrekcióval, úgy hogy még a záridőn is állítasz mondjuk egy természetes megvilágítású portrénál.
Azért sok igazság van abban amit ott mondanak. Az is igaz hogy a Canon, Nikon jóval a Sony előtt rendelkezett gyártási, előállítási szaktudással ezzel együtt a megfelelő minőség biztosításával. Mindezzel együtt vitathatatlan hogy van fogalmuk az ergonómiáról. Nekem is Sonym van, igaz "csak" egy a6300. De mai napig jó érzés megfogni a régi tükrös Nikonom. Nem véletlenül hívják a jog dialt "szerencse keréknek" pl. Az időjárás állóság megint csak nem szubjektív, hanem sokkal inkább hasznos feature amelyet akár egy egyszerű gumiborítással megoldottak. A7III esetében a fordított kártya foglalatok... Nyakból obicsere...Ellenfényben csíkozódás 14biten vagy 12bit csíkmentesen... Kis dinamikájú kijelző (napsütésben)... A riportban 1:35-nél sötétben, beállítófénnyel AF-C-vel zárt rekesszel fókuszálás Ahogyan a riportban is elmondják, tág rekesznél kapod meg csak azt a fókuszsebességet amit ígér a Sony. "Azért vettem hogy jobb legyen a fókuszálásom és nem azért hogy rosszabb". Ez is szubjektív? Persze mindez stúdió körülmények között.
Hogy ez szubjektív vagy sem. Mindenki el tudja dönteni. Én terveztem a FF-re váltást Sonyn belül, de komolyan elgondolkodtat a Z6.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz robi1979 #28370 üzenetére
Tök jól összeszedted, én még ehhez azt is hozzátenném hogy még az R4-en is 2019-ben ugyanazt a fos kijelzőt rakták rá ami a korábbi modelleken volt, bezzeg az ár nem kicsit emelkedett. A puruttya kereső és töltő hiánya engem nem érintett mert az R3-hoz volt és a kereső is jó volt, ellenben egy régi pana lx100-ban komolyabb volt már a kereső felbontása.
Aztán ott van még a veszteség mentes tömörítés hiánya, ez egy R4-nél 128Mb fájlokat eredményez, nincs M vagy S raw csak teljes stb... -
Rapid136
őstag
válasz robi1979 #28370 üzenetére
Annyit segítek hogy a Sony átvette a Minolta teljes fototechnikai üzletágát és ezzel a múlt század közepétől felgyűlt tudását, úgyhogy nem nulláról indultak a tévedések elkerülése végett...
Ha a Minolta hamarabb jön ki a Minolta D7D-el akkor simán versenyben maradhatott volna a többiekkel.
És még érdekességképpen, Sony érzékelő volt jónéhány Canon kompaktgépben is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Bódi Erik
csendes tag
Sziasztok,
Uj tükörnélküli vázat szeretnék venni, most hogy már elég nagy a választék, vissza olvastam itt pár száz hozzászólást, de nem lettem okosabb mit érdemes most venni?
Tudtok segíteni?
Általános utazós, gyermekfotó és család, némi makró stb.MacBook pro 15" 2017, Apple watch 3,Apple tv 3,4,5 iPod Classic,nano,shuffle, iPhone 7plus 256jet black, iMac 5K, Mac pro, iPad pro 128gb LTE, Apple pencil.
-
Neck
veterán
válasz robi1979 #28370 üzenetére
Tényleg? Mert a Sony pár éve kezdett ilyet gyártani, nem volt kompakt gépük, Sony videokamera, walkman, discman, stb, évtizedek óta, ugye?
Gondolkodjunk már egy kicsit, mielőtt szajkózzuk, amit a podcastben mondtak, mégiscsak egy szakmai fórumon vagyunk.
Ugyanilyen jog dial volt a discmanemen a 90-es években... Nekem semmi bajom vele, lehet, pont ezért.A memóriakártya fordított? Ez tényleg akkora probléma? Ebben legalább kettő van, nem egy méregdrága, mint a Nikonnál...
Szerk:
Bódi Erik:
Milyen cserélhető objektíves gépet topic[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
#31733248
törölt tag
válasz NandorHUN #28284 üzenetére
"Szóval még 14 napon belül voltam és cseréltem a z6 -ra."
Ilyenkor mindig örülök, hogy nem csináltam online kereskedést nyomott árakkal...
"Egyébként még végszónak itt eléggé ki van vesézve a Sony A7 iii konkurenciákhoz képest."
Biztos jól kivesézték, de van ott egy fontos sor is:
A Tripodcastet a Tripont, a Nikon és a Manfrotto támogatja.
-
-
addikt
Sziasztok!
Új FF gép vásárlását tervezem, most már egészen biztos, hogy Sony 7M2 lesz. Viszont megrökönyödve tapasztalom, hogy az objektívek piszkosul túl vannak árazva mondjuk a Canonhoz képest. Mármint a gyáriak. Ezzel kapcsolatban mit tanácsolnátok? Érdemes nézelődni a 3rd party gyártók környékén? Tamron/Samyang pl. Esetleg adapterrel használni más gyártók obijait?
Egy példa: az általam preferált 24-105-ös obi Canonnál 100 ezerrel olcsóbb, mint a Sonynál.
-
Ed Parker
nagyúr
Én pár Canon üveget próbáltam Mc-11 adapterrel, a 70-200/4IS meglepően jó volt, viszont volt ami abszolút nem működik, csak “hunt-tol” oda-vissza, de élességet sosem talál.
Ha már vannak Canon üvegeid, érdemes lenne kipróbálni, egy adapter nem drága, és ha az igényeidnek megfelel, akkor max csak azt kell venni nativ üvegből, ami Canon oldalról nincs.
Milyen gyutávra lenne szükség? -
konyi79
addikt
Egyszerre tudtok úgy napok óta vitázni, hogy mindenkinek igaza van, meg ebből kiindulva senkinek se.
A Sony az elejétől fogva kommunikálja, hogy részükre a kicsi méret előbbrevaló, mint az ergonómia. Aki nagyobb gépet akar, vegyen mást. Az a pár professzionális felhasználó majd megszokja, a nép nagyobb része meg kisebb vázat akar. Ez mentén fejlesztik a vázaikat, amit évek óta nyíltan kommunikálnak is. Akkor most ezen megy a vita, hogy ez bug vagy feature? Nemár...
Egy eleve Nikon szponzorált csatorna objektivitását akarjuk bizonyítani egy Sony topikban? Nem fog menni.
A minőségbiztosítás színvonalát sem célszerű szerintem Pistabácsi lakatosműhelyéhez mérni. Találkoztatok már Japán cég szervezeti kultúrájával? (Nem Ed Parkernek szól a kérdés! ) Vicces az elmúlt 50 év szórakoztató elektronikai technológiájának meghatározóját kezdőnek gondolni minőségbiztosításban. Már akkor adattárolókat gyártott, amikor a Canon még villanymotort se ismerte a filmet visszahúzni a gépeiben Igen, csúsztatnak ott ők is, feszegetik a határt, mennyi olcsósítást visel el a user, de ez erről szól. Persze, hogy kapjákbe! Ja, hogy pár centes tétel? Ha azt mondom, hogy előfordult már autógyártó modelljének piaci bevezetése bukott majdnem, egy 50 centes spórolás miatt az már nem meglepő?Ezekkel együtt tény, hogy vannak kellemetlen tulajdonságai a Sony vázaknak, mégis sokan használják. Végigverte a MILC forradalmat a CaNikon köpködése közepette, mikor látta nem tudja saját pályán megszorongatni őket, a piac meg elkezdte komolyan venni. Ezek jó vázak, mára igen kiegyensúlyozott tudással, de nem hibátlanok, az tény. Aztán most persze a két másik is próbálna átülni az új vonatra, csak a korábbi érdekközpontú kommunikáció most visszanyalt, és a megjelent termékek megítélését a korábbiak után negatívan befolyásolja a saját előzmény marketing stratégiájuk. Majd lemossák magukról, ha tudják. Emlékeztek, az a6000 már vagy 3 éve piacon volt, és még mindig azt hallgattuk, szaraszonifókusz?
A piac felől a legnagyobb nyomás talán a szimpla slot meg az akkuidő miatt volt a Sony-n, miután af-ben elkezdett elmosódni a határ a tükrösökkel, amit persze meg is lovagoltak a DSLR gyártók a kommunikációban. Aztán kihoznak vázakat ugyanúgy, ezt pont javította a Sony. Mégis, mit gondoltak? Majd nekik ezt elnézik, mikor ezért ekézte a Sony-t évek óta mindenki?Az egész rendszer egy tök más technológia, ki kell ismerni. Kellett a sok fókuszpont a szenzoron mindenkinek, ami sajnos előjön bizonyos körülmények között. Hozzáteszem, minden PDAF-es szenzoron ki lehet provokálni. Igaz ahhoz úgy telibe kell lőni nyitott rekeszen egy erős fényforrást, a kontrasztot tutira rég hazavágta a képen bármelyik üveggel. Ha meg ez a cél, bármelyik insta filter megteszi. Szeretjük az élőkép szimulációt, de nem akarjuk hogy behúzza a rekeszt? Azt mégis hogy? Hogy szimulálja le a mélységélességet? Ja, bocs. Lassú az af ilyenkor? Kérem, át kell rakni af-s-be arra a kis időre, ott fókuszálás közben kinyitja egy pillanatra a rekeszt. Egy DSLR esetében ehhez képest külön lapkán öklömnyi fáziseltérés szenzorok vannak, ami miatt kevés fényben jobb tud lenni. Ekkorát nem lehet szenzorra építeni, így nem is tud annyira fényérzékeny lenni. Tessék megtanulni ezt úgy használni, ahogy tervezték.
De a lényeg: Vesznek munkára egy hobbigépet. Aztán megy a para, hogy nem munkára való, mert szar a kijelző, gyenge az EVF, kevés a tárcsa stb...
Ezzel együtt is ez egy szubjektív dolog, én tökre megértem, ha valaki máshogy súlyoz és mást lát jobbnak. Vagy esetleg az ő igényeinek vagy használati módjának az jobban megfelel. De attól lehet még objektíven állni hozzá, nem pedig támogatott önigazoló nyilatkozatokból részleteket kiemelve azokat tényként kezelni.
-
konyi79
addikt
M2 mai szinten már nem annyira acélos af-ben, ha Sony vázra szavazol nem érdemes adapterezni szerintem vele. Itt összeszedtem, mi van ma elérhető rá alapzoom.
Sajnos részleges átfedéssel, de minden új feljesztésű MILC obi FF vázra elég drága. 100k különbség meg rendszerszinten nem annyira nagy valami ma már sajnos... -
Noda10
tag
Köszönöm a válaszokat. Úgy döntöttem, meg is veszem ennyiért. Illetve jelenleg csak venném, mert a nagyszerű Emag a nagy kisöprési akciójuk kellős közepén telefonon nem elérhető (háromszor vártam kábé 5 percet, hogy felvegye az ügyfélszolgálatos), FB üzenetre nem válaszol egyelőre.
Annyit akarok kérdezni tőlük, hogy Áfás számlát adnak-e vagy valami ügyeskedés van ott. (Az Áfa szó sem a termékoldalon sem az információknál nem szerepel.) Illetve, miért az van írva, hogy garancia magánszemélyeknek 12 hónap. Miért? Céges vásárlóknak menni? Van velük tapasztalat? (Bocs a részben Offért, biztos van valami panaszos topic is, de tulkepp ez az alap felvetés folytatása.)
-
GalaHU
őstag
Az M2-őt ha nem kifejezetten a költséghatékonyság a cél, szerintem újonnan felejtsd el. Volt szerencsém egy karácsonyi stúdiófotózás alkalmával kipróbálni, és iszonyú visszalépésnek tűnik a M3 és nagytesói után. Nem rossz gép, de inkább egy használt M3, az sokkal időtállóbb...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
addikt
válasz Ed Parker #28380 üzenetére
Uuu, köszi a válaszokat, tök jók vagytok. Leírom a felhasználási területeket: gyakorlatilag a nagyon dinamikus sportfotót leszámítva minden. Extrém sportolok (hegymászás, sziklamászás, jégmászás, stb), és ugye rengeteg dolog következik ebből: rohadt jó természetfotó témák, viszont nagyon jó portré témák is, lassabb sportfotók.
Ezért kaptam rá rögtön a 24-105-re, mint induló obi, de nyilván nem lesz elég. Portrézni például egyre jobban szeretek, untatnak a természetfotó témák.
Hónapok óta nézegetem a vázakat, a Sony tűnik a legjobbnak ár/érték arányban. 0-ról indulok, nincsenek Canon obijaim, szóval komplett rendszer árban/bővíthetőségben gondolkodom. Fontos a súly, mert ugye akkor van értelme a dolognak, ha a gépet magammal tudom vinni a falra.
(#28385) GalaHU
Nézd, mivel vállalkozó vagyok, eleve nettó árakkal számolok. És most visszatérítéssel, mindennel együtt nettó 200-ra jön ki az M2 ára. Az M3 ettől nagyon messze van, nem?[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
Árban nyilván messzebb van, de azokon a felhasználási területekre amiket írsz hamar kinövöd az M2-őt, különösen ha ráállsz a portréra. Az EyeAF a M3-on nagyon jó.
A 24-105 indulónak nagyon jó, azzal nem csinálsz rossz vásárt...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Ed Parker
nagyúr
Szóval inkább zoom ha 24-105? Az egy jó átfogású üveg, egy jó kompromisszum.
nem olcsó, nem is nagy fény erejű, de más meg nativ lehetőségben nincs. A Tamron 28-75/2.8 a másik.
viszont ha a tömeg fontos, akkor lehet hogy valami könnyű fix kellene.
én 55/1.8Z-vel kezdtem, ez volt az első Sony üvegem, én szeretem, nézz róla teszteket, könnyű éles obi.
viszont ez sem olcsó. -
Ed Parker
nagyúr
A 28-70 nem a legélesebb kés a fiókban, középen jó, széleken gyenge, a semminél több, olcsó, viszont eladni nehéz.
A váz ok
azt azért vedd figyelembe, írtad hogy extrém sportok, jégmászás, a 3-as széria nem túl jól szigetelt. Ez fontos ha kint vagy terepen és elered az eső vagy nem tudsz bemenni melegedni.
az R4 és A9II-Ben ezt már javították.[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Ed Parker #28391 üzenetére
Az aljára kell vigyázni főleg, mert onnan elég védtelen.
Ha a vaku helyére be van rakva a kis műanyag pöcök akkor fentről jól szigetelt. Ez nagyon fontos, mert akár egy csepp víz a vakupapucsra is már bajt okozhat.
Persze az ajtókat nem szabad nyitogatni.
Én nem egyszer áztam már el a kamerával egyébként. Persze ehhez a mutatványhoz megfelelő objektív is kell.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Ed Parker
nagyúr
-
dangerzone
addikt
Végül a6000 lesz, a maradék pénz meg be lesz fektetve objektívbe a későbbiekben, ha fél év múlva is odalesz még a fotózásért. Egyénként melyik objektíveket ajánljátok, ha a fő cél külföldi kirándulás alatti városképek / nem túl távoli természetfotók készítése, családi események rögzítése, videók készítése?
Én a 18-105/ f4-et ajánlottam neki használtan. Mit gondoltok erről? Érdemes emellé / ehelyett másfajta, esetleg fix objektívet (is) szerezni, hogy le legyen fedve a kívánt céltartomány?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dangerzone #28395 üzenetére
Szerintem ez így jó (én is a6000-et használok 18-105F4-gyel), de nagyon hasznos mellé egy 10-18 F4 is, mely - használtan - már emészthető áron szerezhető be. Fixekkel nem jó bíbelődni, bár nekem is van egy 50F1,8 OSS-em, de alig használom.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Márton
nagyúr
válasz Bogyó bá' #28396 üzenetére
Attól függ. Ha sötét helyeken is fotóz, akkor meg F4-gyel nem jó bíbelődni
Én nagyon gyakran használom az 50F1.8-at és a 12F2.0-t. Imádom őket, mert velük a sötétségből világosság lesz.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
HUNgabus
senior tag
Udv Mindenkinek.
Csak egy téma índitó kérdés, kiváncsi lennék a hozzáértőbb szakik véleményére :
Szerintetek megéri a Sigma 24-70 f2.8 a kb 130e plusz HUF, tényleg jobb a képminősége, kivitelezése annyival a Tamron 28-75 f2.8 - nál?
[ Szerkesztve ]
-