- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hobby elektronika
- Bluetooth hangszórók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Új utakra lép a Fractal
ph A számítógépházak mellett headsettel és gamer/irodai székekkel is elénk álltak a svédek.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kalimist
aktív tag
Valmiért a droidos játékok elenyészően kis százaléka támogatja csak a Vulkant és inkább az ősi OpenGL-t részesítik előnyben. Ezzel szemben a másik oldalon évek óta minden Metal. Az iOS 12 óta az OpenGL "elavultnak" számít.
-
-
vicze
félisten
"legalábbis a szintetikus tesztprogramok szerint. "
LOL...
Meg minden szerint is... Itt van sz*r a kezemben. Miben kéne gyors legyen? Még nem találkoztam vele. A másik meg a fogyasztása... Olyan jól sikerül SoC lett, hogy egy teljes generációból kellet kihagyni. Mi fogja ezt megakadályozni a jövőben és a fejlesztők bármilyen lehetőséét kidobni az ablakon legközelebb?Ez a véleményírás és a valóság olyan messze vannak egymástól, hogy már másik bolygóról beszélünk.
"el kell kezdeniük anyagilag meggyőzni az egyes stúdiókat, hogy csak nekik, csak az Xclipse IGP-s hardverekre is megéri portolni az egyes címeket."
Ja ki kell fizetni a teljes játék fejlesztését portolását mert egész pontosan 0 vásárló közönsége lesz. 1,5éve is ez a hülyeség lett regélvee és egész pontosan 0 azaz 0 előrelépés történt. És a további fantazmagóriákból se fog semmi megvalósulni.Nameg akkor beszélgessünk arról, hogy ennek az egésznek az az eredménye, hogy platform lock-in-t eredményezne...
-
hapakj
aktív tag
Egyébként az egészben az az érdekes, hogy reverse engineering blogokat olvasva az Apple Mx széria is még erősen TBDR architektúra mint a Mali. Szóval részemről kevésbé a architektúrában van a probléma, hanem a fejlesztők részéről a nemakarásban.
Persze valamit segít, ha egy desktop like architektúra van a mobilokban, de csodát én nem várnék tőle (Egyébként a Qualcomm Adreno és az Intel Arc eléggé hasonlít architekturálisan (TBR)).
Hja egyébként a Qualcomm az ATI-tól vette az Adreno-t Ezért anagrammája az Adreno a Radeonnak
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Ez Samsung lock-int fog eredményezni, de a Samsungnak most már nincs más választása. Vagy megy az Apple után, vagy feladja, és marad az androidos versenytársak szintjén. Nyilván az Apple elkapása fontos nekik.
#4 hapakj : A TBDR csak az Imagination. A Mali az Tiled IMR és TBR hibrid, míg az Immortalis inkább Tiled IMR és TBDR hibrid. Az AMD meg a Vega óta DSBR, ami szintén egy Tiled IMR és TBDR hibrid szerűség.
De nem a feldolgozás módja a gond, hanem az, hogy az Apple az Imagination dizájnokat átszabta úgy, hogy hatékonyan kezeljék a Screen Space Buffer Objeck konstrukciójú futószalagokat, amik az Xbox 360-ban elterjedtek. De az alap Imagination, az Adreno és a Mali dizájnok még mindig UBO-ra vannak optimalizálva, és ez nagyon meglátszik, ha GPU-driven pipeline-t nyomnak rajtuk, egyszerűen nagyon rossz a hatékonyságuk ilyen leképezőkkel. Az Immortalis már megy az SSBO felé. Valójában a Samsungnak az SSBO konstrukciójú futószalag kell, mert arra lehet hatékonyan portolni az Xbox 360-szerű leképezőket, vagyis azokat a játékokat, amelyeket az Apple is kiszemelt magának iOS-re. A legtöbb ultramobil dizájnnak a memóriamodellje nem igazán szereti ezeket.
Az egy dolog, hogy tőlük vette meg, de abszolút nem tartja a fejlődést technikai tudásban például a konkurens Immortalissal. Pedig az ARM érdekes módon észrevette, hogy merre kell menni, míg a Qualcomm még mindig azt az az ISA-t reszelgeti, amit 2009-ben vettek az AMD-től. Csak összehasonlításképpen azóta az ARM, az NVIDIA, az Imagination és az AMD is minimum egyszer cserélt ISA-t. Némelyik cég kétszer. Nem véletlen, hogy a Samsung nézelődik, mert ők is érzik azt a marha nehéz láncot, ami az Adreno dizájnokon van, és ez rontja a versenyüket az Apple-lel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pikari
addikt
A vulkant még a hardverek sem támogatják széles körben. A fejlesztők nyilván nem fognak egy olyan platformra fejleszteni, amivel limitálják a saját piacukat.
Kicsit hasonló a helyzet ahhoz, amikor kb 2012 elejéig bezárólag az emberek többségének Windows XP volt a gépén, csak 2011-ben kezdett lejtmenetbe kapcsolni az XP részesedése. Hiába létezett már Vista meg 7 is, DX11-es Fermik és radeon 5xxx kártyák, a kompatibilitás miatt csak 2012 után kezdtek tömegével kijönni azok a szoftverek és videójátékok, amik újabb DirectX és OpenGL verziókat használták.
Most ugyanez van DX12-vel, az újabb OpenGL verziókkal, és a Vulkannal, annyira hajlandóak csak áttállni, kb mintha a fejlesztők fogát húznád kifelé. Ezen némileg segített az, hogy a Win7 támogatása már leállt, és a Steam is dobja a win7et, így néhány fejlesztő már felbátorodott a dx12-re való átállásban. De a vulkan esetében erre még sokat kell várni, hiszen annak a hardveres támogatása sem teljes körű.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Konkrétan milyen hw az amelyik elterjedt a piacon illetve a felhasználók között ami nem támogatja a Vulkant? Igazából a Vulkan követelményei egész alacsonyak voltak, minden OpenGL ES 3.1-es eszköz képes támogatni és azokból már a Vulkan 2016-os megjelenésekor is egészen sok volt és készültek is hozzá eszköz meghajtók.
-
Pikari
addikt
Mi az elterjedt? Nekem egyik telefonom se tud ES2-nél újabbat. Igaz, nem mai darabok. Egyikben valami 1 magos 800 mhz-s proci van (ezt hordom magamnál, sony xperia, Android 4), a másikban valami 10 éves 4 magos, 32 bites proci (ez egy brand vodafone Android 5-el, a tartaléktelefonom). Én magasról teszek a telefonokra, gyanítom, hogy a 6 milliárd userből 5,9 milliárd ugyanígy van ezzel. Hogy megbecsüld, mikorra jut hozzám egy VK képes telefon, azt rád bízom, de annyit segítek, hogy pénzt nem fogok érte adni, szóval ez csak úgy következhet be, ha valaki nekem ajándékoz egyet.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Egyáltalán nem válaszoltál a kérdésre, és te egy magadban nem vagy reprezentatív minta.
A Google saját statisztikája szerint is az aktív eszközök 85%-a támogatja a Vulkan-t (77% Vulkan 1.1-et, s épp kb 85% a ES 3.1-es deviceok száma) [link] Illetve a Google által definiált Vulkan profilok (ami további extensionöket jelent) is egész jól áll. Nagyon próbálod temetni ezt a Vulkant, de a valóság azt mutatja elterjedtsége sokkal nagyobb mint ahogy gondolod.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
Nem tettél fel olyan specifikus kérdést, amit az én feladatom lett volna megválaszolni, én nem foglalkozom a mobiltelefonok piacának statisztikáival. Nyilván te sem, hiszem most googliztad ki: és ebben kommentben azóta meg is válaszoltad magadnak a kérdésed, ahol azt mondod, hogy az eszközök 85%-a támogatja a vulkant, és az ES3-mat, a google statisztikái alapján.
Hogy ez mennyire igaz, vagy nem igaz, azt nem tudjuk. A gondlatmenet folytatása és a felesleges vitatkozás elkerülése érdekében tegyük fel, hogy ez egy helyes statisztika. A valóságban biztosan nem az, hanem a googlenek egy play statisztikából vagy az eladásokból előhúzott rottyantása. De induljunk ki abból pusztán a gondolatkísérlet kedvéért abból, hogy a most felhasználóknál lévő eszközök 85%-a tud vulkant.
Ez a 85% pont 15%-al kevesebb a 100%-nál, tehát a bevételed 15%-át elbuknád, ha erre fejlesztenél. Emellett egy program, vagy egy játék kifejlesztése nem 2 perc, nyilvánvaló, pusztán a józan paraszti ész következtében belátható, hogy évekkel ezelőtt (amikor a mostani játékokat elkezdték megírni) a vulkan támogatása ennél is sokkal kisebb volt. következtetésképpen egyértelmű, hogy nem mertek ezzel foglalkozni a fejlesztők. Most úgymond 85%-nál sem igazán mernek.
Mikor fognak merni? Kb 100% körül. Mikor fog ez bekövetkezni? Biztosan nem akkor, amikor a következő kommentedben felengeded a küldés gombról az egeredet.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Nem most googliztam ki. Mivel alapvetően ez a szakterületem képbe vagyok az elterjedtséggel.
Természetesen igaz a statisztika. Mi oka lenne hazudni a googlenek a platform képességeiről? És nyilván a Play Store statisztika a lényeges, mivel ez maga a piac, ezen keresztül terjednek az appok.
Az hogy a bevételem 15%-át elbuknám elég nagy csúsztatás. Feltételezed, hogy ilyen régi eszközöket (ami azt sem biztos, hogy telefon vagy tablet) használók is fognak majd játszani, illetve pénzt költeni, ami egyáltalán nem valószínű. Sokkal valószínűbb, hogy az újabb telefonokat használók lesznek azok akik majd appokat vásárolnak és azokban pénzt költenek. (vagy egyáltalán csak játszani, ha a reklámbevételekre gondolunk) S mint cég nekem őket kell kiszolgálnom és nem lebutítanom az alkalmazásomat olyan szintre, hogy fusson azon a 15% eszközön is ami potenciálisan nem vásárló / felhasználó közönség.
Ugyanez van PC-s játékokkal is. Megcsinálhatnák az összes játékot hogy egy 10 éves intel IGP-n vagy XBox 360 menjen, de nyilván nem éri meg, mert a játékos bázis nem ilyen hw-eket használ.
De feltettem egy specifikus kérdést, de akkor megismétlem:
Milyen elterjedt hw van most a piacon illetve a felhasznóknál ami nem támogatja a Vulkant?
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
Ugyanez van PC-s játékokkal is
Így van, ha felmész steamre, a legtöbb újabb directx alapú title DX11-et használ. Aztán a DX12 már 8 éves API.A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Milyen elterjedt hw van most a piacon illetve a felhasznóknál ami nem támogatja a Vulkant?
Honnan tudjam? Kit érdekel? Hadd fogalmazzam meg máshogy a problémát, mert látom, nem érted. Egyik fejlesztő sem fog azért 1-2 évet eldobni az életéből, meg csomó pénzt beáldozni, hogy vk-ra programot írjon személyesen neked csak azért, mert neked épp erre áll fel. Várj 10-20 évet. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
-
hapakj
aktív tag
De egyébként tudnod kéne a választ, mert itt ezt állítottad:
A vulkant még a hardverek sem támogatják széles körben. A fejlesztők nyilván nem fognak egy olyan platformra fejleszteni, amivel limitálják a saját piacukat.
Ez alapján közismerten léteznie kellene olyan platformoknak amik elterjedtek, de nem támogatják a Vulkant
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Én magasról teszek a telefonokra, gyanítom, hogy a 6 milliárd userből 5,9 milliárd ugyanígy van ezzel.
Ez egyáltalán nem így van. Egyrészt elég széles rétegnek státusszimbólum a telefon, másrészt nagyon ritka az a mobil manapság, amelyik nem mondja be az unalmast 4-5 év után, vagy ha működik is, nem lesz használhatatlanul lassú.
A családban a legrégebbi teló egy 2015-ös Moto G. Egyrészt már lassú mint a tetű, másrészt akkut ezer éve nem lehet kapni hozzá (de a csere sem egyszerű), de legalább működik. A lányom 2017-es Samsung A5-öse 1 éve sz*rt be. Ezt látom a környezetemben, és nagyjából erről lehet olvasni mindenfelé."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Pikari
addikt
Andreno 300-as széria, 405ig, snapdragon 415/61x/snapdragon 600, 800, mali t6xx/720ig. Wikipedián fent van gyártókra lebontva, hogy melyik chipgenerációtól kezdve támogatják, ha érdekel, addig is a noname olcsó telefonok az üdvözletüket küldik.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Nálunk egyedül anyám van belebetegedve a mobiltelefonokba. Tavaly kapott a születésnapjára egy zsír új huawei telefont. Azért azt, mert azon elvileg nincs google play, és nem tudja szétvírusozni. Két hét alatt képződött rá egy google play, és fél óránként jön rá egy kihagyhatatlan ajánlat tört magyarsággal, azóta nem követem. A többieknek Android 4-es vagy 5-ös cucca van.
Biztos státusszimbólum, de évente 1.4 milliárd telefont adnak el, úgyhogy azért a döntő többség nem vesz rendszeresen újat.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Ezek 7+ éves platformok, már noname telefonokat sem építenek rájuk. Egy 7 éves telefon pedig nyilván nem széleskörben forgalmazott termék. Igazából ezen a lengyel webshop oldalán meg se tudom állapítani, hogy egyáltalán kapható vagy csak ott maradt.
Rengeteg noname Unisoc SoC-ben is már Vulkant támogat Mali GPU van, vagy a kolléga által írt 2017 Samsung is támogatja.
-
Pikari
addikt
Igen, kapható. Nem arra utaltam, hogy a friss fejlesztések, amik most pottyannak le a gyártósorról, ne tudnának vulkant. Hanem arra, hogy rengeteg idő, mire az mindenkihez eljut. Például az ilyen régi készletes cuccokat ki kell árusítani, aztán aki megveszi ezt, annak továbbra sem lesz vk még hosszú évekig.
Aki eleve nem rohan pár évente telefont venni, annak sem lesz. Aztán ha már szinte mindenkinek lesz, utána a fejlesztők is talán nagyobb kedvet kapnak rá. De ez nem megy egyik napról a másikba végbe. Ezt írtam fentebb is, nem akarom többször megismételni magam.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Igazából ha lefordítod az oldalt, akkor a kék gomb azt mondja, hogy "Check out our other products" . Szóval szerintem nem kapható.
S mint már említettem, az alkalmazásfejlesztőknek továbbra sem az a néhány % a piac aki 7+ éves telefonokkal nyüsszög, ha még egyáltalán a működik. A többség amúgy is cserélte 4-5 év alatt egy újabbra ami már biztosan támogat Vulkan-t. A te általad említett évi 1.4 milliárd telefon eladás és az 5.9 milliárdos felhasználó bázis is pont ezt bizonyítja, hogy az aktív felhasználók kezében már naprakész eszköz van (Nem mellesleg a google platform statisztikája is)
-
Pikari
addikt
Cserélődik, de még nem tartunk ott, hogy kicserélődött volna. Mivel az 1.4 milliárd eladás nem egyenletesen oszlik meg a 6 milliárd felhasználó között, sokan sűrűbben vesznek telefont, mások ritkábban, amíg a fiókban pihenő előző generációs készülék eljut a kevésbé érdeklődő felhasználókig, az egy évtized. A vidéki városok számítástechnikai boltjainak vitrinjében tündöklő Radeon 4850 engem meggyőzött arról, hogy ne becsüljem túl a csúcstechnológia elterjedésének mértékét. Az egyetlen számítástechnikai bolt, ami előtt minden hónapban elmegyek, ezzel csalogatja a vevőit. Ha valaki nem hiszi, jövő hónapban szivesen lefényképezem.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
A hypevagonokra ültett tartalomfogyasztók szokásai sem relevánsak. A tényt az első kommentben olvashatod.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Milyen hypervagon? Az hogy valaki az utóbbi 5 évben vett egy telefont?
Ezt állítottad:
A vulkant még a hardverek sem támogatják széles körben. A fejlesztők nyilván nem fognak egy olyan platformra fejleszteni, amivel limitálják a saját piacukat.
Én megcáfoltam és érdemben nem tudtál rá reagálni.
-
Pikari
addikt
A topik első hozzászólása cáfol mindent, amit írtál. A saját magad által hozott statisztika sem mutat 85%-os nagyobb támogatást a vulkan apinak.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
-
hapakj
aktív tag
Nem nyert, nincsenek preferenciáim, ezek csak technológiák. Lehessen velük kihozni a cuccból a maximumot. Vulkan szimpatikus mert open standard, bár néha kullog a DX12 után. Metalban is vannak érdekes megoldások. Számomra alapvetőn a DX12 a legnagyobb meh, de szokszor az MS vezet be legelőször dolgokat (nem mindig). Azt látom alapvetően a 3 modern API erőteljesen másolgatja egymást.
-
Cassi
senior tag
Fölösleges erőlködés ez ebben a formában, túl szűk platformra nem érdemes nagyobb összeget befektetni. Még a MacOS-alapú játszás is eléggé döglődik, lásd Steam statisztikák. Ennél több értelme lenne, ha a Samsung is kijönne egy Steam Deck-klónnal, valamilyen irányba javítva a hardvert, például OLED kijelzővel.
-
Juhaszatti
addikt
"A vidéki városok számítástechnikai boltjainak vitrinjében tündöklő Radeon 4850 engem meggyőzött arról, hogy ne becsüljem túl a csúcstechnológia elterjedésének mértékét. Az egyetlen számítástechnikai bolt, ami előtt minden hónapban elmegyek, ezzel csalogatja a vevőit. Ha valaki nem hiszi, jövő hónapban szivesen lefényképezem."
Dolgoztam ilyen vidéki üzletben. Nem azért teszik ki, mert azt kínálják a potenciális vevőknek, hanem gyakorlatilag az már egy kiállítási darab. Nálunk is volt kitéve egy öreg Nvidia kártya, ha nagyon akarta volna meg is vehette volna valaki, de érdeklődő sem volt rá soha. Jelenlegi felhasználásra elavult, a gyűjtőknek meg még túl fiatal. De nem azért tartottuk, mert releváns ajánlatnak gondoltuk, hanem gyakorlatilag díszítette az üzletet.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
válasz Juhaszatti #34 üzenetére
Bementem kábeleket venni a vinyóhoz. Csak molexes kábelek voltak, egy fél dobozzal. Kénytelen voltam azzal megoldani.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
TomPack
őstag
Pontosan ezt tudtuk meg az Exynos 2200 megjelenésekor is.
Gyakorlatilag több potenciál lett (lenne) benne a játékok terén mint az akkori Snapdragon megfelelőjében a 8gen1-ben, csak senki nem fejlesztett rá.
És a közvélemény is lehúzta, mert a snapira fejlesztett benchmark teszteken nem hozta azokat a számokat, pedig nagyobb a nyers ereje az Xlipse GPU-nak. -
jerry311
nagyúr
Nyilván az Apple elkapása fontos nekik.
Lehet, de az Appleről Samsnungra váltók tábora megint egy olyan szük vásárlói réteg, amiért kétlem, hogy üzletileg jövedelmező lenne fejleszteni.
Volt pár Androidos flagship telefonom iPhoneok előtt. Kb. 6 éve váltottam iPhonere, van egy Android is, de csak kényszerből.
A baráti/ismerősi kör nagy része már kipróbálta mindkét oldalt aztán leragadt egyiknél vagy másiknál, és úgy néz ki, hogy ez a döntés kb. végleges is. Nem túl meglepő módon az iOS szeretete vagy utálata döntötte el, hogy mit vásárolnak. Hardver, vagy árazás másodlagos dolgok.
Ezért gondolom én azt, hogy meggyőzni egy boldog iOS felhasználót, hogy váltson Andriodra nem lesz túl sikeres... -
vicze
félisten
"Samsungnak most már nincs más választása."
Ja ezért lesz S24 is Qualcomm... Továbbra is totál hülyeségek ezek a felvetések.
Ráadásul egy GPU-nak nem csak a csak arra optimalizált kódot kell jól futtatnia, hanem a legacy-t is jobban kell futtassa mint a konkurencia, mert jelenleg a játékok 100%-ka legacy.
Ahhoz hogy ez változzon a Samsung olyan kevés, mint mint eme eszmefuttatások valóságalapja. Amíg Androidon a Vulkan elterjedtsége csak egy kerekítési hiba addig miről beszélgetünk lock in HW-kről?"Nyilván az Apple elkapása fontos nekik."
Miben miért? Mi közük a játékokhoz?
Amíg a gyártás technológiájukat nem tudják rendbe rakni és bármilyen fronton a TSMC-vel szemben, nincs miről beszélni...
Apple-t valósan custom CPU nélkül soha nem fogják utolérni és pár hónapon belül lelépi őket az Qualcomm is.Ez az Xbox 360 duma meg rém fárasztó, egy 20éves konzol könyörgök, rég elavult technológia, annak a sebességét, bármelyik krumpli leelőzni és nem kell hozzá Vulkan, meg stb. se. Csak ráadásnak halkan megjegyezném, hogy a Xenos GPU ami a X360-ban van, annak a Adreno 200 aka AMD Z430 direkt leszármazottja és HW-ban szinte azonosak. Szóval elég WTF ezt a X360 duma.
Csak azt nem tudom, hogy miért van az az érzésem, hogy ha eléggé beleásnám maga a többit is meg tudom cáfolni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt nem optimalizált kódról van szó, hanem egyfajta leképező technológiáról. Az androidos mobil játékok szinte mindegyike valamilyen tradicionális CPU-based renderinget alkalmaz, ami azért van így, mert a mai ultramobil GPU-k többsége UBO-ra van optimalizálva, vagyis nem igazán szeretik, ha a hozzáférési minták túl dinamikusak. Ez régen egy koncepció volt, mert az ultramobil architektúrák nagyban építenek egy kis beépített pufferre a vertex attribútumokhoz, de ez manapság már nagyon elavult megközelítés. Már csak azért is, mert az Unreal Engine 5 működése masszívan a GPU-driven pipeline-ra épít. És alapvetően az alkalmazott leképezőhöz elég lenne egy Adreno 740 teljesítménye, de hiába a beépített GFLOPS, ha a hardver UBO-ra optimalizált működése miatt minden vertex shader háromszor fut per pixel, és a texture fetch optimális sebességéhez 20-nál is több memóriabetöltésre van szükség egy pixel shaderben. Egyszerűen egy rakás tök haszontalan munkára van kényszerítve a hardver az elavult felépítése miatt. És ez a Vulkan API-tól sem függ igazán, mert GPU-driven pipeline OpenGL alatt is írható. A Vulkan inkább csak ahhoz kell, hogy meglegyen a tízezer rajzolás, mert ennyi például kell az Xbox 360-ra kiadott címek portolásához. És itt óriási a különbség az egyes dizájnok között. tízezer rajzolási parancs egy RDNA 2 architektúrájú IGP-n ~1 ms-nyi processzoridő, de egy Adreno 600 architektúrájú IGP-n ~15 ms. Tehát hiába vagy GFLOPS-ban hasonló vagy jobb szinten a Qualcomm dizájnjában a Samsung-féle Xclipsével, akkora büntetést kapsz a processzorterhelésen az alaparchitektúra rég elavult működése miatt, hogy brutális CPU-limited lesz egy GPU-driven pipeline játékban.
Ez az a gond, amit az Apple korábban észrevett, és most a Samsung is. Egyszerűen se a Qualcomm, se az ARM nem foglalkozik ezzel a gonddal, mert abban élnek, hogy Androidra jóvan ez így, de a Samsung számára fontos az is, hogy az Apple-t elkapja, és ehhez már nem elég a Qualcomm és az ARM, mert azokkal az IGP-kkel csak brutális többletterhelést kapnak, ami az Apple dizájnjait nem bünteti. Ezért váltottak az Xclipsére, mert ebben a többletterhelést gyakorlatilag a tizenötöd részére csökkentették, tehát ugyanahhoz a GPU-driven pipeline kódhoz egy RDNA 2 dizájnnal 15-ször kevesebb processzoridő kell a rajzolások szempontjából, és ez lehetővé teszi azt, hogy az Xbox 360-nál alkalmazott leképezők elérhetők legyenek Androidon is. Qualcomm és ARM IGP-vel ehhez 15-ször erősebb processzorrész kell, az meg már nem fér bele a fogyasztási keretbe, okostelefonoknál sajnos nagyon nem.
Azért elég nagy különbség van a Xenos és a Z430 között. Az egyik legnagyobb a memóriamodellje, ugyanis a Z430-at ultramobil szintre tervezték arcade felhasználásra. És emiatt a Xenos memóriamodellje csak lecsupaszítva került bele, ráadásul az EDRAM is sokkal-sokkal kevesebb volt, ami a Xenosnál nagyon fontos tényező, mert abból nyeri az SSBO modell hatékony feldolgozását. Erre a Z430 képtelen lett volna, mert aprócska tárral rendelkezett volna. Ezt végül a Qualcomm nem is építette bele az utódba, mert hasztalan volt arra a szintre, amire lőttek. Szóval tök nyolc, hogy egy ultramobil IGP tudja GFLOPS-ban az Xbox 360-at, ha nem tudja hatékonyan futtatni azt a feldolgozási modellt, ami a Xenos működését hatékonnyá tette. Lásd Unreal Engine 5 problémái az ultramobil dizájnokon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bleccs
csendes tag
Na én most a cikket és a kommenteket elolvasva elgondolkoztam azon, hogy anno a GTA III, Vice City és San Andreas hogyan lettek megírva Androidra? A leképezőket az akkori (és mostani) buta Adreno és Mali IGP-khez igazították? Mert a Galaxy Ace 2-mön (Mali-400 IGP) egész jól futott a III és a Vice City, igaz 480x800-as felbontáson. Elég jól sikerült portok.
-
vicze
félisten
"Qualcomm és ARM IGP-vel ehhez 15-ször erősebb processzorrész kell, az meg már nem fér bele a fogyasztási keretbe, okostelefonoknál sajnos nagyon nem."
Megint teljesen valótlan bla bla és a valóság közti különbség.
Megmagyaráznád, hogy miért lassabb Vulkannal a Xclips mint Andreno? Ott is CPU limit van?
"Azért elég nagy különbség van a Xenos és a Z430 között."
Egész pontosan azonosak a HW feldolgozás tekintetében, és innentől az eszmefuttatásod egész pontosan hamis, ha nem több annál... -
vicze
félisten
nV portolt egy s mást 8éve... Hatalmas sikere volt, és nekik kicsit nagyobb súlyuk a játékokban mint valami Samsungnak. Vicces módon a GTA pont arról híres hogy milyen szarul optimalizált(PC-n).
-
Pikari
addikt
Gondolom ahogy esik, úgy huppan alapokon. Ahogy nézem, a gta3 az 2014-ben lett átportolva. Akkor már egy telefon cpu és igp erősebb volt, mint egy pentium3 + geforce2 kombó. Van benne annyi kraft bőven, hogy egy szuboptimális portot is elvigyen.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Ezt én se értem mi köze egy GPU driven pipelinennak az XBox 360-nak. Az a rendszer még a GPU driver pipelineoktól nagyon messze volt.
meg ezt az UBO vs SSBO dolgot sem értem. (az SSBO meg Shader Storage Buffer Object lesz szerinte, Screen Space Buffer Object helyett, amiről még életembe nem hallottam, de akkor is RenderTargetnek nevezném ).
Am kb 7 éve az akkor modernebb mobil chipeken szerintem csináltunk mérések hogy SSBO vs UBO és nem volt szignifikáns különbség, de tény használatuk különböző onchip cache-ket vagy cache invalidation/flush policty von maga után. Asszem max a Broadcom Videocore volt úgy háklis mindenre techre ami modernebb tech. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan csak egy API, de az Xclipse és az Adreno más hardverdizájn. Itt az Unreal Engine 5 fosott bele a tartályba, mert a Nanite olyan fura implementációját alkalmazza a GPU-driven renderingnek, hogy az extrém rossz hatékonysággal működik a legacy ultramobil GPU dizájnokon, mint az Adreno, Mali, stb. Egyszerűbb lett volna a Samsungnak ezeket használni vagy licencelni, de nem tud mit tenni azzal, hogy rossz a hardver felépítése arra, amire az Epic tervezte a motort. És ezen nem segít se API, se optimalizálás, a probléma a szimplára vett memóriamodellben van.
A Xenos dizájnja alapvetően az EDRAM köré volt felépítve. Ezért nem került sosem PC-be ez az architektúra, mert ha kiveszed mögüle a nagy kapacitású EDRAM-ot, rögtön összeomlik a hatékonysága. A Xenos 10 MB-os EDRAM-ot használt, míg a Z430 256 kB-ot. És ez az oka, amiért a Z430 sosem vitte semmire, egyszerűen az ami az erejét adta az architektúrának, ki volt belőle szedve. Valószínűleg az AMD ezért vált meg az Imageon üzletágtól, mert látták, hogy irtó rossz a hatékonysága a dizájnnak a modern leképezőkkel. Tehát eleve újat kellett tervezni.
Ha megnézed, akkor az ultramobil piacon az Apple viszi az innovációt, és igazából senki sem tudja tartani velük a lépést, és nem a GFLOPS-ok vagy az explicit API miatt, mert ez megvan a Qualcomm és az ARM dizájnjainál is. A problémát az jelenti, hogy nem úgy vannak tervezve az ultramobil GPU dizájnok, hogy tartsák a lépést az Apple saját dizájnjaival. Ellenben jók a szintetikus tesztekben, arra ki vannak gyúrva. De mire jutsz ezzel Androidon, ha az Apple dizájnokra meg tudsz AAA címeket portolni?
Lehet mondani, hogy a Samsung hülye, de valójában csak lépni akar, mert a Qualcomm és az ARM láthatóan nem fog. Ha pedig a partnereik nem lépnek, akkor maximum az AnTuTu GPU tesztben van esélyük. Persze ez is egy nagyon fontos tényező, aki csak erre a tesztre veszi a telefont, annak nyilván nem jó a Samsung alternatívája.
#43 vicze1 : Igen. Az NV ezt pont azért tudta megtenni, mert azokhoz az AAA címekhez jobb volt a Tegra működése. És egyébként ma is jobb lenne, ha az NV-t érdekelné még a mobiltelefonok piaca, csak azt elengedték, mert látták, hogy a rendszereik nem teljesítenek túl jól azokban a tesztekben, amelyek alapján a döntéseket hozzák a vásárlók, így nem volt esélyük a többiekkel szemben, hiába volt a játékokban jobb a dizájnjuk. A Samsungnak annyiban kedvezőbb a helyzete, hogy ők konkrétan telefongyártók is, tehát nem kell majd győzködni a gyártókat a SoC képességeiről, felhasználják saját maguk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
Mutatnál erre az UE5 dologra bármilyen kézzelfogható tesztet, az elméleti síkon kívül?
Mert itt van a kezemben egy S22, egy Pixel 7 és egy S8 Gen1-es teló, hogy megnézzem bármelyik UE5 játékot konkrétan...
Még egyszer miben kéne lássam olyan hiperszuper a telefonom GPU-ja? Itt vannak mindent részletesen le tudok ellenőrizni.Továbbra is memória mennyiségekről blablász, a hatalmas HW design teljesen más után. Most akkor melyik ugyanolyan a HW design vagy sem? Tehát hazudtál korábban vagy sem?
"rendszereik nem teljesítenek túl jól azokban a tesztekben, amelyek alapján a döntéseket hozzák a vásárlók"
Ezeket tök alaptalanul írod, vagy egyáltalán utána nézel? A X1 2020-ig gyorsabb volt mint bármelyik másik, 5év volt mire utolérték a hagyományos tesztekben. És a TV box-ok többsége még mindig gyengébb ennél a 8éves HW-nál.Konkrétan teljes bullshit amit leírtál.
"nem kell majd győzködni a gyártókat a SoC képességeiről"
Jaja ezért köpköd minden vásárló mikor Exynos kerül egy adott generációba és inkább kihagyja a vásárlást. Megint valóság vs. képzelgés.Mire vegye az ember 2-3 évre a telefon? 10év múlva beteljesülő ígérgetésre? Senki ezen a Földön nem fog olyan HW-t venni, amivel abban az adott pillanatban nem kapja a legjobbat, ez eléggé nem sikerül megérteni.
Samsung próbálkozik, rosszul és nagyon rossz kategóriában teszik ezt, ott kéne ahol nem számít. Valójában a fejlesztés költségét próbálják racionalizálni a vezetőségnek, így a drága telefonba kerül, csak így meg elidegenítik a vásárlókat a szar teljesítménnyel és fogyasztással és szépen Snapdragon lett belőle S24-ben is...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
UE5-ből bármikor fordíthatsz telefonra kódot. De kiadni nem adnak ki Google Playre, mert ezt a motort az Androidon csak az Xclipse IGP-k képesek normális sebességgel futtatni.
A memória mennyiségének ehhez nincs köze. Itt a memóriamodell a kulcstényező, az nem egyenlő a mennyiséggel. Az inkább egy ISA képesség.
Az UE5 röviden a Nanite-ot használja a részletesség nagymértékű növelésére. Ehhez az Epic GPU-driven renderinget használ, és a működés tekintetében a szoftveres raszterizálást kombinálják olyan technikákkal, amik a GPU-driven pipeline-t realitássá teszik egy kisebb IGP-n is. Egyfajta visibility pufferben tárolnak hozzá egy rakás adatot, ami meg is követeli, hogy egy pixelre vetítve háromszor futtasd a vertex shadert, és ezzel együtt kvázi minden egyéb adatot is be kell tölteni a memóriából. Az Epic szerint legalább 20 darab nem egységes memóriaelérés lesz ez pixelenként. És erre az Adreno és a Mali dizájnok nincsenek felkészítve. Az Immortalis valamennyire igen, de messze nem annyira, mint az Xclipse/Radeon. Az Xclipse nagy előnye, hogy még prefetch képessége is van, míg az ultramobil dizájnok ebből a szempontból elég gyérek, tehát nem elég, hogy maga a wave-ek száma is nagyon limitált, még a memóriaelérés sem lapolható át jól. És innen keletkezik az a probléma, hogy hiába a nagy GFLOPS, hiába a sok feldolgozó az Adrenóban és a Mali-ban, a memóriaelérés magas késleltetése miatt nincs elég gyorsan betöltve az adat, amin dolgozhatnak. És erről egyébként az Epic néha beszélt, hogy ezzel nem tudnak mit tenni, a túlkoros ultramobil hardverek nem alkalmas arra, hogy a megoldásukat hatékonyan futtassák. Annak ellenére, hogy az Epic célja egy minden hardveren jól működő GPU-driven pipeline volt. De vannak olyan IGP-k, amelyek memóriamodellje lassan 15 éves. Ezt ki kell cserélnie a Qualcommnak, miközben ugye az ARM már kicserélte az Immortalisban. Az Immortalis az UE5-ben sok nagyságrenddel jobb a Malinál, még úgy is, hogy ha papíron kevesebb a számítási teljesítménye egy dizájnnak. Ennek az oka a memóriamodell sokkal jobban rá van szabva a pixelenkénti 20 darab nem egységes memóriaelérésre. Az Adrenóknak és a Maliknak nagyjából 2-3-nál megáll a tudománya, olyan hatékonyságot veszítenek, hogy nem tudod nyers számítási kapacitással ellensúlyozni, mert a hardverek baja, hogy nincs betöltve az adat, amin a temérdek feldolgozó számolhatna.
Nyilván a Samsung nem véletlenül köti mostanában azt a sok szerződést a kiadókkal. Ugyanarra mennek majd, mint az Apple. Hoznak AAA portokat csak az Xclipsé-re. Ez sok pénzbe fog kerülni, de másképp nem tudnak az Apple után menni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
Tehát eddig toltad az Xbox 360 hülyeséget, az hova lett hirtelen?
Most jön a Nanite... Ami nem változtatja sőt csökkenti a Draw Call-t, amin eddig szintén problémáztál..."De kiadni nem adnak ki Google Playre, mert ezt a motort az Androidon csak az Xclipse IGP-k képesek normális sebességgel futtatni."
Tehát akkor az ég világon semmivel nem tudod alátámasztani ezt a képzelgést?
Van egy raklap UE5 játék Play Storeban, és abból elég sok koreai Exynos optimalizációval. Szóval mit nézzek?Xclips lemaradása Vulkanban egy gyenge Immoralishoz képest 2x, Andreno-hoz képest 3x.
"Hoznak AAA portokat csak az Xclipsé-re."
Továbbra se érted, hogy az egy kizárólagos 2éves már brutál gyenge HW-n futna és nem a csúcs készülékükön. Mert nincs és nem lesz Exynos felső kategóriás készülékükben, vagy ha lesz is csak bizonyos régiókban, és 0, még egyszer abszolút 0 értelme van egy nagyon kicsi userbase-re kiadni valami és ráadásnak magadra haragítani a usereid másik felét.
Tehát amit írsz az teljesen lehetetlen elképzelés, nem hogy most de az elkövetkezendő 5+ évben is.Ha esetleg erről a hírről regélsz, ennek 0 köze van a Exynos-hoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon hasznos az értő olvasás képessége, amit ha elsajátítasz, akkor megkíméled magad attól, hogy vörös, ideges fejjel írj.
Az Xbox 360-nál a GPU-driven pipeline-t említette korábban is. Zömében ez volt a konzol nagy újítása a szoftveres lehetőségek szempontjából. De ezt nem tudják hozni ultramobilra, mert nem ilyenek a hardverek. Nagyon rosszak az olyan tipikus munkafolyamatokban, amelyek pusztán az elavult memóriamodell miatt éhezésre kényszerítik a feldolgozókat. Ezzel szoftveresen nem lehet mit kezdeni, olyan memóriamodell kell, ami ezekben a helyzetekben is működik.
Nem a draw call a legnagyobb probléma. A memóriaelérés mintázata nem optimális a nagyon régi hardverdizájnoknak. Erről írtam előbb, de nem vagy hajlandó figyelembe venni. Merem remélni, hogy érted egyáltalán, hogy miről van itt szó, hogy mivel jár, ha az ajánlott minimum wave-limit alatt működik az IGP. Ha esetleg nem, akkor itt írtam erről a 3-5. oldalon. Persze ez az AMD-NV-re van kihegyezve, mert ők versenyeznek PC-ben, de igazából az elv hasonló ultramobil szinten is, csak mások a számok, jóval limitáltabbak, mert ultramobil a dizájn.
Töltsd le az UE5-öt és próbáld ki. Le lehet fordítani egy saját tesztet. Én csináltam már.
Az UE5 még nem egyenlő a Nanite használatával. Nanite nélkül pedig nem szükséges a GPU-driven pipeline sem.GFXBench-ben, aminek a technikai képessége nagyjából 2010 előtti szint. De ugye itt nem az a gondja a Samsungnak, hogy nem tudnak az ultramobil dizájnok elavult leképezőt kezelni, hanem az, hogy nem tudnak modernt.
Ezért lesz ez a Samsungnak zsebbe nyúlós történet. De ha akarják tartani a lépést az Apple-lel, akkor meg kell tenniük, mert a Qualcomm és az ARM nem akar az Apple után menni. Nekik jó a kvarcjáték szint. Ha a Samsungnak is jó lenne ez, akkor nem lenne ebből semmi probléma, nem is váltottak volna AMD-s IGP-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
"De ezt nem tudják hozni ultramobilra, mert nem ilyenek a hardverek."
Megállapítottuk, hogy Adreno HW azonos az X360-éval..."Nem a draw call a legnagyobb probléma."
Megint pivot, pivot, pivot..."nem az a gondja a Samsungnak, hogy nem tudnak az ultramobil dizájnok elavult leképezőt kezelni"
Tiszta szerencse, hogy csak modern Xclips-re írt játékok léteznek, oh wait a second...Mi is használja a te nem létező leképeződet? Ja semmi...
"Töltsd le az UE5-öt és próbáld ki. Le lehet fordítani egy saját tesztet. Én csináltam már."
Mivel le és kitesztelted, így meg tudod osztani az eredményeket a különböző mobil platformokon és GPU-kon, ugye? Csak hogy ne csak a levegőbe menjen itt az értekezés."Nekik jó a kvarcjáték szint."
Ez azért elég nevetséges..."Ezért lesz ez a Samsungnak zsebbe nyúlós történet."
Látom nem sikerült megérteni, hogy miért teljességgel lehetetlen amit írsz, ennyit az értő olvasásról. Nem pénz kérdés, hanem képtelenség. A Samsungnak nem létezik Xclips-es felső kategóriás platformja, az megvan?"nem is váltottak volna AMD-s IGP-re."
Azért váltottak mert valaki eladta nekik, aztán most kb. égetik magukat vele. Az hogy cégen belül mi történik és jó ázsiai szokás szerint blame game hogy zajlik épp, és mi az eredménye, azt nem tudjuk. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt már kitárgyaltuk korábban, csak nem veszed figyelembe azt a rendkívül jelentős különbséget, hogy az Xbox 360-ban volt egy 10 MB-os EDRAM, ami azt a dizájnt nagyon gyorssá tette GPU-driven pipeline-ban, mert enélkül nagyon gyér lett volna a teljesítménye.
Nem tehetek róla, ha nem értelmezed, amit írok. Nem tudom, hogy ennek a technikai ismeret hiánya az oka, vagy csak trollkodsz.
"Mi is használja a te nem létező leképeződet? Ja semmi..."
Ez a kulcsmondat. Pont ez a baja a Samsungnak, hogy az Apple-ön vannak olyan modern leképezők, Androidon pedig a mai ultramobil IGP-kkel ez lehetetlen. Utána akarnak menni az Apple-nek.Igen, használtam. Kb. diavetítés. De nem azért, mert nagyon gyenge lenne a számítási kapacitás, hanem azért, mert mindössze egy-két wave futhat az UE5 shadereivel egy Adreno 600-as sorozatú IGP-n. Egyszerűen nincs többre dizájnolva az architektúra, mert ALU-ból sok van benne, de minden másból nagyon kevés, ami az ALU etetéséhez kell. Ezzel szemben a Ryzen 7000 RDNA 2-es aprócska IGP-jével simán van shaderenként ~12 wave-ed, ami már elég jó átlapolást tud adni.
"Ez azért elég nevetséges... "
Pontosan. Ez elég nevetséges. Ott vannak GFLOPS-ban az androidos hardverek az Apple szintjén, miközben az elérhető top játékokban ég és föld a különbség.Koncepcióból váltott a Samsung rá. Nekik sokkal egyszerűbb lett volna licencelni egy ARM dizájnt, de egyszerűen látták, hogy nem fejlődik annyira, mint az Apple IGP-je, tehát vagy vesznek egy olyan fejlett IGP-t, amilyet az Apple használ, vagy maradnak a kvarcjáték szinten.
#56 Cassi : Szerencsére annyira nem kell. Az Adreno 700 sorozat már tartalmaz hasonló fejlesztéseket, mint az Immortalis. Igaz kicsit brute force a megvalósítás, de arra elég, hogy egy low quality grafikai módot paraméterezzenek rá. Tehát ezen a szinten már nem lehetetlen a diavetítésnél jobb élmény, bár a hatékonyság az nem optimális.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
Abban a régióban ahol, a leginkább számít, tehát a fizetőképes kereslet lenne, ott Snapdragon lesz. És szerintem a pletykák ellenére se biztos, hogy Exynos lesz mindenhol máshol, mert elég hülyeségnek hangzana, ha az Ultra Snapdragon, a Plus meg Exynos ugyanabban a régióban. Erőteljesen savanyú szájíz lenne többeknél.
Szerk: Az is ultragáz volt, hogy a PUBG a S22U Snapdragonon 60FPS-volt, Exynos-on meg 30... És nem ez volt az egyetlen játék.
"lekommunikálhatatlan, hogy a többi modellel miért nem lehet majd játszani."
Ez teljesen nyilvánvaló.Csak épp a Snapdragonnál az Oryon nem csak desktopon lesz, hanem jön szépen mobilba is, ez elég biztos. Erre pedig nincs válasz az ARM-nek, ami elég nagy probléma a licencelőknek, főleg a Google-nek és a Samsungnak(ami lényegében ugyanaz, de ez más kérdés).
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam hogyan működik. A te döntésed az, hogy értelmezed-e, vagy sem. De még ha nem is értesz az IGP-k működéséhez, azt nyilván értelmezni tudod, hogy jobb, ha egy IGP ISA-ja 4 éves, mintha 13 éves lenne. Egyszerűen a 4 éves ISA alap jobban igazodik a modern problémákhoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha visszaolvasok, akkor kettőnk közül én válaszoltam a kérdéseidre, te csak a terelést mondtad, mert hozzászólni nem tudtál a témához. Jöttél a Vulkánnal, ami egy API, kb. semmi köze a hardverhez, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
-
vicze
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont erről beszéltem. A Nanite nem megy neki... ezért nincs mobilon. A Nanite-hoz más jellegű memóriamodell kell. Azzal nem sokra megy a Qualcomm, hogy terveznek maguknak egy Nanite-tól megfosztott demót, mert a hardver nagy hatékonyságot veszít az UE5 killer fícsőrön.
Ilyen demókat csinált régen a Samsung is az Exynoshoz, megnézted a videót, és ennyi. Eredménye nem volt. Ellenben az Apple eredményeket hoz a saját boltjába.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
Azt hiszem itt már a valóságtól való elrugaszkodás előteljes esete áll fenn.
Itt a Xclipse demo, mindenki eldöntheti melyik a kvarc játék... És mielőtt jöne megint a rengeteg BS, ez az egyetlen, amit megosztott Samsung 2év alatt, vaj miért is?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert nem demókon dolgozik a Samsung, ugyanis az Apple sem demókon dolgozik. De a Qualcomm még igen, és ezért nem jutott semmire, és ezért cseréli őket a Samsung.
Ha bármi esélye lenne az Apple ellen a Qualcommal a Samsungnak, akkor nem lenne értelme lecserélni őket.A Samsung demója pedig technikai, ami a hardveresen gyorsított sugárkövetésre van kihegyezve. De ilyet amúgy a Snapdragon is támogat. A probléma nem itt van, hanem ott, hogy a Nanite eléggé specifikus igényeket támaszt. Erről írtam korábban. Továbbra is kerülöd ezt, mert vagy nem érted, vagy nem tudsz mit hozzáfűzni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
"Továbbra is kerülöd ezt, mert vagy nem érted, vagy nem tudsz mit hozzáfűzni."
Mondja az aki konkrétan 0 azaz 0 bizonyítékot tud nyújtani az állításaira.
Én kerülök bármit is, én..."még Vulkan API-val sem közelítené meg az elért sebesség az Xbox 360-at."
Full kamu állítás, ez már elég egyértelműen kiderült. Tehát akkor a többi állításod valóságlapja mennyi is?"Ilyen demókat csinált régen a Samsung is az Exynoshoz, megnézted a videót,"
Ja hogy linkelni nem tudsz egyet se...
Értem, olyan jók voltak, hogy Samsung mind megtartotta magának. Hol a sok UE5 Nanite demo Xclipse-re? Hol vannak a csodaképességei? 1db árva darab demóval nem tudtad alátámasztani az kamu állításokat."Mert nem demókon dolgozik a Samsung"
Aha mind dolgozik? Hogyan rakja a köv. Snapdragont a telóiba? Miben is cserélik?Qualcomm min is dolgozik? Gondolom Baldur's Gate 3 is kvarcjáték, ja tudom, nem Nanite...
Ja hogy 1db iPhone játék se használ Nanite-ot, de nyilván mindenki le van maradva, mert ??? 0 valós érv, 0 bizonyíték, 0 valóságalap továbbra is.Elkezdted a az értelemtelen összevisszaságot az Xbox 360-tal és most a Nanite-hoz jutottunk, mert az hiszed, hogy ez most a nagy gotcha, mikor a Xclipse ugyan úgy nem támogatja és most hirtelen ez lett az "érv". Mikor a valóságban csak nem akarod beismerni, hogy teljes zagyvaságot beszéltél az egész cikkben és a kommentekben is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én leírtam részletesen. Nem az én hsz-eimből hiányzik a technikai háttér, hanem a tieidből. Most ezzel mit kezdjek? Nem akadályozom meg, hogy írj, csak nem teszed meg.
Nem derült ki, csak továbbra sem olvasod és értelmezed, amit leírtam.
A Samsung jelenleg azon dolgozik, hogy ne csak iOS-re tudják portolni az Xbox 360-as szintű játékokat. Jelenleg csak arra lehet.
Amit videót linkeltél az a Snapdragon X Elite. Egyrészt az Windows, másrészt az egy 25-45 wattos tartományra tervezett lapka. Telefonba nem jó. És elárulom, hogy az sem véletlen, hogy a Qualcomm a 2020-as Wild Life tesztet választotta példának. A modernebb 2023-as tesztek másfajta terhelést fejtenek ki.
A Nanite csak egy lehetősége a GPU-driven pipeline-nak. Utóbbi a kulcs, de ezt még mindig nem érted. Sajnálom, hogy nem akarod megérteni, de nem tudok mit tenni, elég részletesen leírtam a korábbi hsz-ekben. A GPU-driven pipeline egy olyan lépés lenne, ami lehetővé tenni az Xbox 360 szintű portokat, de a legtöbb ultramobil IGP még mindig UBO rendszerű dizájn. Az Xclipse és az Apple-féle IGP-k már nem ilyenek, ezért tudják sokkal hatékonyabban kezelni a GPU-driven pipeline motorokat. Ezért tudja az Apple hozni az egyes portokat az iPhone-okra. A Nanite ott jön képbe, hogy az már nem is igazán működik GPU-driven pipeline nélkül, tehát ahhoz, hogy az egyáltalán fusson telefonon, mindenképpen erre alkalmas IGP dizájn kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
"A Samsung jelenleg azon dolgozik, hogy ne csak iOS-re tudják portolni az Xbox 360-as szintű játékokat. Jelenleg csak arra lehet."
Ez a szemen szedet hazugság, amit már én és mások is a topikban megcáfoltak, mutatja hogy bármi más állásod mennyire hihető. Semennyire."Amit videót linkeltél az a Snapdragon X Elite."
És??? Megváltozik a Windowstól és a fogyasztástól a HW architektúra, amin itt annyit kattogsz?
De még azt se sikerült észrevenni, hogy a tesztek Linuxon futottak nem Windows-on..."Ezért tudja az Apple hozni az egyes portokat az iPhone-okra."
A 4 db. bejelentett protból, amiért az Apple súlyos milliókat fizetett és semmi más nincs a láthatáron, mert üzletileg értelmetlen, pontosan 0 db használ Nanite-ot vagy bármilyen fejlett renderelést."A Nanite ott jön képbe,"
Ott jön be, hogy kell valami értelmetlen kapaszkodó, amivel bármilyen formában igazolni próbálod a fantazmagóriáidat.Még valami egyéb kamuzás?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Samsung nem véletlenül váltott olyan IGP-re, ami jól kezeli a GPU-driven pipeline-t.
Sokat számít a memória-sávszélesség, ugyanis ez az a pont, ahol az ultramobil dizájnok véreznek, és még inkább limitáltak lesznek, ha valami modern leképezőt kapnak. Az OS nem igazán számít ebben, mivel a limit architekturális.
Apple-re van pár olyan játék, ami GPU-driven pipeline.
A Nanite azért lényeges, mert azt nem lehet megoldani GPU-driven pipeline nélkül, tehát a legtöbb ultramobil IGP dizájn egyszerűen nem alkalmas rá.
Ezeket egyébként leírtam már korábban, visszaolvashatsz, ha túl tudsz lépni a személyeskedés kicsinyességén.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bleccs
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- bambano: Bambanő háza tája
- Politika
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Call of Duty: Black Ops 6
- Hobby elektronika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- Matrox Millenium G450 PCI 32MB VGA/DVI retro videokártya
- ASRock RX 5700 XT Phantom Gaming D 8GB OC Videokártya!
- EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X - jegelve DocDuck-nak
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen