- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Gaming notebook topik
- MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Computex 2024: a Noctua elkészült a D15 felfrissített változatával
ph A cég csúcstermékének minden apró elemét optimalizálták, de nem ez volt az egyetlen érdekesség a standon.
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
ma Merőben szokatlan lenne, ha a Samsung nem Qualcomm vagy Exynos szettet használna a prémium termékvonalon, de a Geekbench szerint mégis ez lehet a helyzet a Tab S10+ esetében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
Üdv!
Mint tudjátok, kb 4 éve van a váltócsere projektem, mármint a Feliciába egy Favorit váltót tenni, a hosszabb áttétel miatt. Most egy 93-s 135-s Favoritot használok, korábban egy ilyen váltót vettem itt a topicban Atuska75-től, de a Favoritot is minden nap autópályán használom, és bizony arra jutottam hogy lehetne ez a váltó még hosszabb.
A Felicia gyári 2800-t, ez 2500-t forog 90nél. Tudom, hogy a 136-s váltó hosszabb, amilyen Mágusnak is van, legalábbis a régebbi videóid szerint. Ha jól rémlik, neked 90-nél 2200-t forgott.
Hol lenne érdemes olyan váltót beszerezni? Bontókban Pécsen ahol lakom már nincsenek Favoritok, állítólag azonnal mennek vasnak.
Közben, vettem egy kuplungszettet Favorithoz, LUK-ot, korábban azt mondtad Mágus, hogy Favorit kuplung kell a Favorit váltó, Felicia motor pároshoz. Úgyhogy, a lépéseket már teszem, lassan jó lenne meg is csinálni.Köszönöm előre is a válaszokat!
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14554 üzenetére
Köszönöm, fel fogom hívni őket.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
peti_s #14555 üzenetére
Velem nagyon korrekt volt. Vettem egy Favorit generátort. Küldtek egy német példányt ami tökéletes lett volna, de mondtam nekik hogy én Favoritot szeretnék hogy ha kell akkor két generátorból tudjak egy jót csinálni. Szó nélkül küldték a cserét.
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14556 üzenetére
Megnéztem az oldalukat, 20000 Ft-ért van megfelelő.
Még nem döntöttem el hogy megrendelem-e, vagy veszek 40-ért egy komplett autót.
De még1x köszönöm az oldalt, én Pécsen nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek!
Láttam egy Felicia hirdetést, 30000 Ft-ért, minden papír rendben, a kocsi tele extrákkal de nem indul. Láttam hogy gyönyörű alu felnik járnak hozzá, gondoltam ráírok, mi van az autóval, megvan-e még. Írja megvan, 15K-ért vihetem, de mint a hirdetésben is írta, nem indul be. Mondom oké, akkor megnézném. Megnézem, tényleg nem indul be, világít az ABS lámpa, de maga a kocsi szép, szervós, klímás, 1.6-os, keveset futott. Kicserélték a motort benne, és továbbra sem indult, ott adták fel a javítási próbálkozást. Az alufelniket csak úgy adták oda, ha a kocsit is viszem, nos a kocsi még ott van, de az alufelniket elhoztam, a 15K-t kifizettem, de még nem lett átírva a nevemre. Megígértem hogy elhozom a kocsit, de mégis jó lenne a lábán, február végéig van rajta TÜV, vagyis műszaki. Ez az 1.6-os motor már nagyon VW, ha nem itt, hol lenne érdemes megkérdeznem, mit lehet, mit érdemes egy ilyen motorral kezdeni, a vezérműszíj nincs elszakadva.
(#14558) bringasisti, a 20K-t is sokallom, akkor mennyi lehet ott?
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
peti_s #14559 üzenetére
Természetesen saját felelősségre, de és már sokszor csináltam. Indítózás közben a torokba denaturált szeszt kell csöpögtetni, így lehet járatni a motort hosszú percekig. Így megtudod hogy a karburátor vagy jelen esetben a befecskendezés a hibás és a motor tökéletes. Vizsgán csak olyan kocsi megy át amelyik típus azonos motorral van szerelve.
BENEFON DELTA--------N8
-
anthonyminer
csendes tag
Mesterek! 24 éves Favoriton megleltem a hűtővíz folyás helyét. A motor utastér felőli oldalán a kipufogó csonk fölött van a beömlőrendszer (ha jól gondolom), két irányba menő kettős hajlított cső, és ez alól ereszkedik a nyomorult víz az autó jobb oldala felőli kipufogócsonkra. Eddig csak a fogyást meg a kocsi alatt a papírokon a szétterült foltot láttam. Ez mekkora bajt jelenthet, illetve mi lehet a gyógymódja. 2004-ben hengerfej tömítés cseréje volt.
Előre is köszönöm a tanácsokat. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
anthonyminer #14561 üzenetére
Zöld nyílnál eresztett az alumínium
Mesterek azok itt nincsenek, csak olyanok akik próbálkoznak a szerelgetés terén. Nejem volt hogy a karburátor alumínium szívócsonk áteresztette a vizet. Ha neked is az a gond akkor vagy fél adag hűtőtömítő vagy csere. Csinálj egy képet hogy pontosan miről van szó[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14560 üzenetére
Köszönöm, mondjuk ezt majd inkább a végén fogom kipróbálni, ha már a többit kilőttem!
(#14563) FeniX, az önindító szépen forog, de nem indul be. Pl. mintha nem lenne szikra. Sajnos nem volt múltkor időm szétszedni, hogy van-e szikra, vagy sem, 2 hét múlva megyek majd vissza elhozni, addigra ki kell művelnem magam mit, hogyan kell szerelnem ezen az 1.6-os VW motoron. Gyertya, rotor, gyújtáselosztó, kábelek, nem tudom még mihez lesz affinitásom, lehetőségem, esetleg immobilizer kikötése. Be szeretném hogy induljon, akkor nem kéne 308 km-t vontatnom a Favorittal.
Am, a Favorit ezt bírná?
Vonóhorog van.
Köszönöm a válaszokat!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
peti_s #14564 üzenetére
A Favorit a vontatást bírja ilyen távon, de azt tudod hogy okosan kell csinálni mert a vontatott kocsin csak akkor van fék ha forog a motor. A váltót 3 ba kell rakni, kuplungot benyomni, lassításnál hogy a kötél feszes maradjon a kuplungot rá csúsztatni. Fékezéskor kuplung fel, fék le.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14565 üzenetére
Fék van, csak rásegítés nincs.
Erős láb kell.
Egy működésképtelen motort nem használnék ilyenre.
Köszönöm az információt!
-
anthonyminer
csendes tag
válasz
bringasisti #14562 üzenetére
A mestert úgy értettem, hogy a saját gép kiismerésére több a lehetőség, az autószerelőnek csak egy a sok közül.
Próbálkoztam egy képpel, de itt már kihült a motor, meg nem is olyan egyszerű itt fotózni. Ha jól emlékszem, a szaggatott piros vonalnál van a két csőszerű találkozása, meleg motornál oda eresztett egy kicsit, de az elég gyorsan elpárolgott. A szivárgás helye talán csak kiszedett motornál fotózható.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
anthonyminer #14568 üzenetére
Tulajdonképp ez a szívó csonk másik oldala mint ahol nekem volt a gond. Meg kell nézni tükör, kéz tapintás segítségével pontosan hol a gond. Az alumínium öntvény, a csatlakozó tömlőnél, vagy a pakolás ereszt a szívócsonk és a hengerfej között. Öntvény kapható nem drága.
BENEFON DELTA--------N8
-
anthonyminer
csendes tag
válasz
bringasisti #14569 üzenetére
Köszönöm.
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14569 üzenetére
A szívócsonk alján mintha lenne egy fagydugó.Esetleg ereszthet ott is,ha a nagy mínuszokban elvált a karimája a furatban.Ha jól tudom,a hengerfejben is van 2-3 helyen ilyen dugó.Szeret rozsdásodni a felülete.Én jó vastagon,újjal kikentem zsírral.
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14567 üzenetére
Vészfékezés miatt elfogadom, köszönöm!
(#14572) Mágus, köszönöm a választ, tudom hogy így nagyon nehéz semmi infóval, hogy vajon miért nem indul, remélem azért meg tudom majd segítségetekkel oldani.
Milyen alkatrészekkel lenne ésszerű odamennem?
310 km-re van tőlem most az autó, olcsóbb több felesleges alkatrésszel menni, mint 2x fordulni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
peti_s #14573 üzenetére
Vag Com diag kábel, szerintem alap ezekhez. Nem karbis, hogy fogod vakarni a fejed és cserélgetni az alkatrészeket. Ki kell olvasni, hogy mi a baja. Vagy legalább valami elm327 kékfogas androidos szar.
Meg kell nézni ad-e szikrát. Kap-e benzint, kap-e áramot a motorvezérlő, leghamarabb akkor oldod meg, ha kiolvasod a motorvezérlő hiba tárolóját.
-
anthonyminer
csendes tag
válasz
bringasisti #14569 üzenetére
12554-es hozzászólásodban emlitetted, hogy a szívócsonk fagydugóját esetleg ragasztással lehet gyógyítani. Ehhez milyen ragasztó lenne a jó?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
anthonyminer #14578 üzenetére
Nem én említettem a szívó csonk fagydugót, én nem emlékszem hogy a hengerfejen kívül bárhol lenne. Ez a ragasztó alkalmas a fagydugó beragasztására, a vízpumpa oldalon évek óta nekem ilyen van. Azt tudni kell hogy faszán lecsiszolt és zsirtalanított felület szükséges és a kötési idő teljes 12 órás időtartam alatt minimum 15 ° hőmérséklet. 5 perc alatt keményre köt a gyanta, de utána még dolgozik ezért a fél nap kötési idő.BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14579 üzenetére
Szerintem a szívócsonk alsó felületén,a kipuff.kivezetés felett,középen lehet kitapogatni ezt a fagydugót.
12553.hsz.-ban 'gs 20' is említette.Igaz, matatni kell ott,mert eldugott helyen van a csibész... -
anthonyminer
csendes tag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
anthonyminer #14582 üzenetére
Hát már én is megnézem az enyémet. Ha a fagydugó ereszt akkor kell venni egy tömítést a szívócsonk és hengerhej közé, és a kipufogó leömlő és az y cső közé. Megcsiszolni lakásban megragasztani és visszarakni. Ha a gyantát kevered akkor ne csak összekeverd, hanem időnként ismét keverd meg míg azt nem látod hogy az állaga kezd változni, ekkor vakond ki az üreget. Ugyanis az epoxy gyanták tulajdonsága hogy ha nagy tömegbe vannak és közben nem kevergetik akkor akkor nagyon felgyorsulhat a kötésük ami olyan hő termeléssel jár hogy káros lehet.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14583 üzenetére
Hidd el,hogy van ott is dugó.Még a kezdeteknél le kellett vennem mindkét leömlőt,mert kifújtak a hengerfej síkjánál.Ugyanis mindkettőnek hullámos volt a talpa.Főleg a kipuffogó két szélső íve volt behajólva.Emlékszem,25 centis reszelővel,másfél napig szenvedtem,mire síkba hoztam.Akkor láttam a szívón a fagydugót.Rozsdafoltos volt.Fémtisztára le,azóta minden nagyobb motortértisztításnál új zsírréteget kapnak.
Azóta nem ütötte fel a fejét itt korrodálási nyom.
Üdv. -
vil59
tag
válasz
anthonyminer #14582 üzenetére
Milyen szerencse,hogy a kezed ügyébe akadt egy HDD-lemez..........
Nekem is volt hasonló alkalmi célszerszámom.
Egy hosszabb,végén hajlított drótra szilikonnal felragasztott kis tükőrlap.
A drótot hajlítgatva,minden egérlyukba beláttam vele.Igazából az ajtózár belső mechanikájának hibája miatt láttam nagy hasznát.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
Megnéztem a szívócsonk fagydugót. Jogos a felvetés létezik. Szerintem most hogy megtapiztam úgy gondolom hogy meg lehet csiszolni és be lehet ragasztani szerelt állapotban ha ott ereszt csak le kell engedni a hűtővizet és meleg helyre kell vinni a kocsit
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14587 üzenetére
Megelőztél egy orrhosszal a gondolatoddal.Akartam is felvetni,hogy szerintem nem szükséges a dugó ragasztáshoz levenni a csonkokat,mert ügyesen oda alá benyúlva,megfelelően összetekert ,finomabb csisz.vászonnal fémtisztára lehet dolgozni a helyet és már mehet is a műgyanta.
Sajnos hiába van teljesen leengedve a hűtővíz,a szívócsonkban akkor is marad vagy fél liter.Vékony szilikoncsővel a nagyját ki lehet szívni,de ha a dugó nem ereszt nagy mértékben,akkor ennek nincs értelme,mert ha nincs nyomás alatt,nem fogja a ragasztás folyamatát zavarni.Ebben a hidegben nehéz megoldani,de én,mivel van rá lehetőségem,vittem oda áramot és hajszárítóval vagy 20 percig nyomottam neki a forró levegőt.Én két évvel ezelött,ősszel csináltam ilyen módszerrel a pillangószelep csapágy rögzítését.Olyan kemény lett az Epokitt,mint a kő.Persze jobb lett volna nyáron nekilátni,de akkor is kell a hajszárító,mert nem vagyok hajlandó 2 napig várni,mire talán teljesen átköt.
Üdv. -
Ysthvaan
csendes tag
Ősszel egy ismerős Faviján volt kirohadva a fagydugó. Kb másfél óra alatt inkább kicseréltem egy másikra (3 ezer pénz volt, ha jól emlékszem.) Kapott pluszba egy új gyári tömítést (egyben van a kipufféval). Egy 13-as dugó és egy hosszú szár kell hozzá (meg egy kis csavarlazító). Én nem ragasztgatnék.
-
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14591 üzenetére
Hát ez tetszik...
Igazából telibe is lehetne nyomni műgyantával,mert ha a hűtővízre oda van figyelve,akkor igazából a fagydugó csak dísznek van ott... -
bringasisti
Topikgazda
Ezért mondtam három alternatívát. Venni másik csonkot, levenni és bevakolni, szerelve bevakolni. A szerelésnél figyelembe kell venni hogy nekem már volt olyan hogy a kipufogó öntvény tőcsavar megadta magát. Ha a fagydugó szivárog egy kis rágógumi megoldja, és mehet a ragasztó ami 300° ig hőálló.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14593 üzenetére
Láttam a képen,neked a szívócsonk oldala eresztette a vizet.Valószínü,hogy öntési hiba lehetett és ott zárványos volt a fala.Majd bizonyos idő után kitalált a nyomás alatti víz.
-
FeniX-
aktív tag
Jó estéket. :-)
Remélhetőleg, ezekkel a fagydugókkal már nem lesz sokáig gond, hiszen már a jövő héten itt a tavasz, jupii!Időközben, nekem is volt egy féltengely csukló csere ( belső ), mert a kiszakadt gumiharang és az odakozmált hólé megtette a magáét télen, valamint most, hogy pár fokkal melegebb lett, ismét előjött a régóta tartó hibám: félmelegen az autó ( mikor mentél vele, bemelegedett, majd letámasztod egy fél órára pl. ) egyfolytában lefullad, és utána tojik beindulni, és szinte akármilyen gázpedál állásnál csak ilyen lefulladás határán remeg a motor, ha elengedem, egyből leáll.
Persze, holmáshol, mint a forgalmas kereszteződésben/vasúti sorompónál.
Mire 5 perc vészvillogós indítózós, fulladozós mutatványt megunom, és félretolom, utána pöc-röff.Nemhiába: lelke van ezeknek az autóknak. ( hogy a rosseb' vigye el! ) :-D
Mindig elfelejtem mondani, hogy ez felicsitá. ( felicia )
Ja, és hogy ebben a fulladozós állapotában az utastér megtelik ilyen fura szaggal, ami nem benzinszag, de valami hasonló.Tavaly nyári javaslatokon már végigmentem: lambda szonda csere, meg adatkábellel hibakódok, de már nem ír ki hibakódot.
Szerelő javasolta a komplett pillangóház cseréjét, de ahol utánakérdeztem, ott 60 ezer, ebay-en 40 körül.
Eldönteni sem tudom, hogy érdemes-e ennyiért venni ( az esetek 90%-ban együtt tudok vele élni, ha lefullad rutinosan rakom vissza 2-be és gurulunk még egy picit, aztán tartom lábbal a gázt )Csak marha bosszantó!
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Xiaomi Mi Band 5 - bálványok alkonya
- Gumi és felni topik
- Okos Otthon kezdőknek
- OLED TV topic
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!