- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
ph A vállalat 148 hüvelykes modellel is előállhat a jövőben, és a meglátásuk szerint van erre igény.
-
Íme a Valorant trófea/achievement listája
gp Nem sokkal a hivatalos bejelentés után máris felbukkantak a megszerezhető eredmények.
-
MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
ma Merőben szokatlan lenne, ha a Samsung nem Qualcomm vagy Exynos szettet használna a prémium termékvonalon, de a Geekbench szerint mégis ez lehet a helyzet a Tab S10+ esetében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14250 üzenetére
Én a GLX-s Feliciám, elektromos ablakkal stb. vettem tényleg nagyon jó műszaki állapotban, szervizkönyvvel, 2. tulajtól 190K-ért vettem 3 éve. Szerintem a Feliciák ha az első generációt is belevesszük, 120 és 300 között vannak. Viszont én alig látok a hirdetett autók között GLX-t.
Elmennek az újak is ennyit, csak kérdés milyen költséges szervizzel. Ha egy 5-10 évet visszamegyünk, azok meg pár kivételtől eltekintve millióig is elmennek szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Na ha minden igaz vettem egy Favoritot, egy roncsot. Megy, kicsit fehéren füstöl, a hűtővíz sapkája állott koszos volt, így annyira nem eheti a vizet, 70K-ért hoztam el, de a kasztni nagyon rendben van, viszont balra húz a kocsi. Egyből megy szerelőhöz teljes átnézésre, de mégis, mitől húzhat balra? A többi hibát majd később. Legalább kicsit felpörögnek majd az események itt, téli autónak szerintem optimális lesz 4 új téli gumival.
[ Szerkesztve ]
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Az ablakmosó motorral lehet valamit kezdeni? Nem nagyon nyom, és mintha eresztene is, folyadék nyomot látok alatta.
Esetleg az utángyártott motor jó ide? Vagy valaki linkelt egy univerzálisat, azt könnyű beépíteni? Nem kell fúrni-faragni hozzá?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #14246 üzenetére
Erről a két kábelről beszéltem megnéztem nem tudom mi a szerepe. Mikor a kocsit ellopták a gyerek az összes kábelt elvágta meg a műszerfalat szétbaszta ( mosóport tárolt a kesztyűtartóban) és fejből alakítottam ki a be kötéseket. Lehet hogy csak nekem nincs bekötveBENEFON DELTA--------N8
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Tudna valaki esetleg gyertyát és fagyállót ajánlani?
A Tesco, alumíniumbarát (rózsaszín) fagyállót néztem ki. -
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #14255 üzenetére
Valszeg ez a fényszóró mosó kábele lehet a kapcsolási rajz szerint ami az én 90- es alap felszerelt típusánál nem támogatott
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Favorit 136L #14257 üzenetére
Csak márkás fagyállót vegyél bármibe kerül mert a Teso és társaiban lebomlik az az adalék 10 perc alatt ami a motor rozsdásodását megakadályozza
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14256 üzenetére
Reméljük itt sem lesz másképp. A másik hsz-edhez, mit tartasz minőségi fagyállónak?
-
Favorit 136L
csendes tag
válasz bringasisti #14259 üzenetére
Rendben, köszi a tippet! Egy hete sajnos sima tesco fagyálló van benne (nem alu barát).
Mielőbb cserélni fogom. Van esetleg olyan márka ami bevált?
Gyertya tekintetében esetleg tippek? Nekem Bosch volt benne:
http://www.skoda-shop.hu/pic/termek/87080.jpg
Beletört faszán az előző motor blokkjába. Nem tudni miért...
Utána is ilyen került bele mert elvileg ez a jó bele. -
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #14262 üzenetére
Nem alu barát fagyállót minek teszel bele? Annál még a desztillált víz is jobb rövid távon szerintem.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Favorit 136L #14262 üzenetére
Én Shell fagyállót használok azért mert ez a kút van legközelebb, de az OMV AGIP se rossz. Az hogy ráírják hogy alumínium azt nem tudom miért teszik ugyanis mikor kezdtem autókázni akkor még voltak olyan kocsik aminek nem alumínium a motorja, mára minden motor alumínium csak az a kérdés hogy öntöttvas hüvelyes mint a miénk vagy az alumínium fel van krómozva és ott csúszkál a dugó
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
60/55 w- al aútózunk többnyire, nos 5 w nem sok mégis kifolyik tölle a szemed ha rádkapcsolják a távolságit, r- gó a beállítás a lényeg nemdebár.....
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14265 üzenetére
Nem az 5 W ami miatt vakít a szembe jövő faszi, ugyanis ha megnézed a piros nyilat akkor két dolog látszik: a kanalas izzószál nem a tükör fókuszában van ott a másik dolgozik, és a kanál miatt a fény kicsit más szögben lép ki a fényszóróból. E két ok miatt a tompított szélesebb terített fényt ad és nem az eget világítja hanem közvetlenül a kocsi elé világit. Ha megállsz egy ház falával szemben és a reflektorral világítasz akkor egy vízszintes fény keletkezik, így állítjuk a reflektort. A tompított kicsit máshová fog világítani egy egész picit. A képen egy 130/80 W égő látható[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
-
gs20
tag
válasz bringasisti #14253 üzenetére
"Miért árulják ha nem szabvány?"
Azért, amiért gagyixenon szetteket, 2000Ft-os led-es "menetfény"-eket mindenféle minősítés nélkül, amiért 15000 Ft-os láncfűrészt, meg 2999Ft-os fúrógépet. Mert megveszi a Jóska, és így haszon van rajt.Elolvastad amúgy mit vettél, vagy csak megvetted, és beraktad? Rajta van az ilyen szarok dobozán, hogy közúti használatra nem alkalmas, csak sportcélokra, stb. Már eleve a H4 specifikációjába sem fér bele, így semmiféle minősítése sincs....
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
peti_s
addikt
Én sem használnék ilyet, mint mondtam Night Breaker Laser van úton felém, de ha valaki beállítja hozzá rendesen a lámpáját, akkor engem nem zavar. Sokkal több gondot okoz szvsz a nem jól beállított "legális" lámpák. Amúgy azt sem értem, hogy egy Night Breaker Lasert miért használhatunk, egy 80Wattos izzót meg miért nem. De mindegy is, én ha használhatnánk sem használnék, feleslegesen nem terhelem túl a rendszert.
-
bringasisti
Topikgazda
Eddig itt a topikban nem volt szokás az ilyen szintű vélemény ütköztetés de azért még erre utoljára válaszolok. Megnéztem a TUNGSRAM dobozát figyelmesen és nem láttam hogy rá van írva hogy sport célra. Ha sport akkor minek a tompított? Ha tompított akkor pedig két gyorsasági közt a KRESZ szerint
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14272 üzenetére
Minél több téma merül fel, annál több lesz a nézeteltérés, ezzel nincs semmi baj, amíg ilyen kulturált keretek között meg lehet beszélni. Ez OFF-ROAD termék hivatalosan, de ettől függetlenül, ha jól be van állítva senkit sem fog elvakítani. Ahogy az utólagos bóvli xenon sem, ha beállítanák rendesen. (Már amilyen autóhoz be lehet állítani.) Itt a gond a beállítás hiányával van, ami egy nagyobb fényerejű izzónál még nagyobb problémát okozhat. Pl. ez szerintem sokkal veszélyesebb éjszaka, mint kicsit gyorsabban menni, mégsem büntet érte egy rendőr sem, sőt, még csak nem is ellenőrzik. Ez itt a gond.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #14271 üzenetére
Ebbe valóban van egy kis rafinált húzás ugyanis azok a kocsik amik vékony fél tenyérnyi reflektorral lettek szerelve azoknak a tükre rosszul hasznosítja a fényt ezért egy nagyobb izzó használatával kompenzálják. Senki sehol nem rögzítette hogy mi nem használhatjuk, főleg azért mert ha felteszed a ködlámpát a talajhoz közel van és ha ugyanolyan távolságra világit mint a tompított más a talajhoz képest bezárt szöge a fénynek ezét ha a kocsi kicsit bólint a hátsó kerékre......)
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #14255 üzenetére
A ködlámpa kábele. Gyárilag volt kábel a kezdetektől. csak kapcsoló és lámpa nem volt mindegyikben.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14274 üzenetére
Gyárilag nem fogsz 60Wattnál nagyobb H4-es izzót egy autóban sem találni.
(#14275) Mágus2 , ez jó hír, köszönöm, mivel ilyen ködben járok dolgozni. (Ezt ma csináltam épp.)
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #14275 üzenetére
Érdekes hogy nekem a hátsó ködlámpa gyárilag be van kötve, de az említett kábelre nem ad ki áramot. Azért gondoltam hogy fényszóró mosó mert a kapcsolási rajzon oda van rajzolva. Végülis nekem mindegy mert a vita tárgyát képező égő miatt úgyse akarom terhelni az elektronos hálózatot a végletekig
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #14277 üzenetére
A hátsó és első ködlámpa külön kapcsolón van. Nem is adhat rá áramot. A lámpamosó hidraulikus, csak víznyomás megy előre. Nincs köze hozzá kábelnek, és ez a pár kábel mindkét oldalon megtalálható.
[ Szerkesztve ]
-
gs20
tag
válasz bringasisti #14272 üzenetére
Tényleg nem kötekedni akarok, csak szóltam, hogy nagyon nem szabályos a dolog. Attól, hogy annak is P45t foglalata van, mint a H4-es izzóknak, attól még nem teljesíti az ECE R37 előírásait (vagyis hogy közúti forgalomban használható autóizzó). És igen, kisüti a szembejövő szemét, kb mint a gagyixenonok,a nagyobb fényáram miatt több szórt fény ami direkte a szembejövő szemébe jut. Persze tény, hogy rosszabb ha rosszul beállított, vakító lámpával jönnek szembe, de hát ugyebár az sem szabályos.
Amúgy milyen tungsram?
100/80-as csak a Rally lehet, ami már a nevében is sport, és oda van írva, hogy közúton nem használható...
Tungsram katalógus 16-17. oldal.Egyébként felőlem azt használsz amit akarsz, nekem is van teljesen legális átalakítás a kocsin. Azért szóltam, hogy a kevésbé képben lévő emberke ha itt olvassa, milyen jó a 100-as égő, talán meggondolja, hogy fusson-e a boltba ilyet venni, ha tudja, hogy nem használható közúton. A növelt fényerejű, de 60/55-ösök viszont simán ajánlhatók szerintem is.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
peti_s
addikt
Nézd, ez nem egy legális átalakítás, de ha normálisan be van állítva a lámpája, akkor az neked miért "fáj"? Láttam már 110 Wattos izzót is, normálisan be volt állítva, meg sem tudtam volna mondani hogy erősebb. Pontosan azért gyártja a Tungsram, az Osram stb is ezeket az izzókat, mert pontosan tudják hogy meg fogják venni a közúton közlekedő autókba is. Éppen ezért, légy afelől nyugodt hogy be lehet rendesen állítani hogy ne vakítson. Amúgy meg nem tudom miért lenne jobb a Night Breaker mint egy nagyobb teljesítményű izzó, ha elvileg a Night Breaker is nagyobb teljesítményű. Azért mert az nem fogyaszt többet már mindjárt kevésbé is vakít? Ezt nem hinném, ha rosszul van beállítva, akkor mindkettő vakít, ha meg jól, akkor egyik sem.
Még mielőtt azt hiszed hogy nekem is valami off-road izzóm van, nem, nekem Osram Silver starom van jelenleg, és otthon vár már a Night Breaker Laser.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peti_s #14282 üzenetére
100/90W van most is a favoritban, de be van állítva a lámpa és működik a lámpa magasság állítás és használom is, ahogy kell.
gs20 A gyári is kifolyatja a szemed, ha valaki beül hátra és nem megy a lámpa magasság állítás. De neked biztos megy. Csak mert ha netán nem működne, akkor inkább ne szidd a többieket, hogy vakítanak.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #14283 üzenetére
Egyet értek. Plusz, sokan akiknek megy is a magasságállítás, most típustól függetlenül, nem tudják vagy egyszerűen csak nem használják. Egyre gyakrabban járok úgy hogy mind a két lámpája világít a szemembe, feltolom a reflektort neki, erre ő is... Sajnos ilyenkor nem lehet megállni, elmagyarázni neki hogy figyeld már ez így nagyon nem jó, hanem szerintem még ő tart kreténnek.
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14277 üzenetére
Elöl nekem is van a faviban 2 árva saru+no feszkó, hátsó köd meg megy rendesen 1 kapcsolóról, nem lehet, hogy a bizti táblába kell 1 relé, nem tudom, nincs most előttem a dolog de hát akkor mi a pihének van elöl az a 2 kanócvég, amúgy nekem is köllene egy pár ködlámpion! Van ugyan egy pár hellám, de az nem fér be oda, csak nagyon erősen, azt meg nem akarom....
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Ja nekem formanom van de ugyanaz...
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Valaki csere egy pár tuti hella ködlámpát egy pár favoiritba valóra?
a csoda csak a skoda
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz mcfly72 #14287 üzenetére
Mondom, külön kapcsoló kell rá. Ezt nem lehet egyszerűbben leírni. Nem egy kapcsoló van az első és hátsó ködlámpára, hanem külön van.
1 kapcsoló mindenkinek van, mert nincs favorit gyári hátsó ködlámpa nélkül.
A másik helyén egy dugó van.Saját reléje és kapcsolója van. Fölösleges méricskélni elől, ha nincs benne a relé, meg a kapcsoló.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Hogy egy kicsit on topic is legyek. Mint mondtam vettem egy Favoritot, 70000 jó magyar forintért. Mit érdemes kicserélni rajta, hogy hosszútávon ne kelljen attól félnem hogy lerohad? Mármint jelenleg működik, olajcsere, gyertyacsere, légszűrőcsere, hűtőfolyadékcsere, benzinszűrőcsere van tervben, ezen felül mit lenne még érdemes, ha jelenleg tünetmentes, azon túl hogy nagyon erős a motorfék(gondolom mivel sokat állt, az olajcsere majd segít).
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14293 üzenetére
Akksiból is újat kap, új gumikat, stb. én most a motorikus részére gondolok, egyszer lerobbantunk egy karbantartott Favorittal, gyújtásjeladó probléma miatt. Ezt autópályán, alagutakban, 1000km-s út során nem engedhetem meg magamnak. Ezért túl kell biztosítani a dolgot, elosztófedél, rotor, gyújtókábelek?
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14296 üzenetére
Még mindig nem értesz, én nem akarok a csomagtartóban ilyeneket hurcolászni. Én a Feliciánál megszoktam, hogy csak akkor nyitom ki a motorháztetőt ha az ablakmosó folyadékot töltöm utána, illetve 15000 km-ként olajcsere, légszűrőcsere, pollenszűrő csere. Ezen nem akarok változtatni.
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14298 üzenetére
Nem értünk egyet, szerintem ez az állapot a Favorittal is elérhető. Épp ezért kérdezem hogy miket cseréljek ehhez ki. Télen a sóban nem fogom szétrohasztani a Feliciát. No meg a rövid utakkal kinyírni sem szeretném.
(#14300) mcfly72, de a baj lehet megelőzhető pár kopó, tönkremenő alkatrész idő előtti cseréjével. Én leginkább erre lennék kíváncsi, melyek ezek, mivel filléresek az alkatrészek hozzá.
[ Szerkesztve ]